حضور 150 هزار دانش‌آموز در هنرستان‌های کاردانش پایه دهم

مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از توسعه سیاست‌های مهارتی و حضور قریب به 150 هزار هنرجو در هنرستان‌‌های کار و دانش کشور خبر داد.

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت فعالیت حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در سند تحول بنیادین عنوان کرد: تاکنون قریب به 150 هزار هنرجو در هنرستان‌های کار و دانش سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تعداد هنرجو در 153 رشته مهارتی و در چهار گروه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده یکی از سیاست‌های در نظر گرفته شده اولویت توسعه آموزش‌های مهارتی بوده که در متوسطه دوم نمود پیدا کرده است.

آذرکیش با بیان اینکه در متوسطه دوم سه شاخه نظری، فنی حرفه‌ای و کار و دانش داریم، گفت: حدود 300 هزار نفر در هنرستان‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه سیاست‌های مهارتی به تدریج رو به پیشرفت است، عنوان کرد: فرهنگ کار و کارآفرینی به این طریق نهادینه شده است.

مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در آموزش و پرورش درس کار و فناوری به عنوان یکی از واحدهای درسی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است که می‌تواند زمینه خوبی برای تبیین مسائل کارآفرینی و سیاست‌های مهارتی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار