آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

تعطیل نبودن مدارس در 29 آبان ماه/ پیگیری آموزش و پرورش برای رفع نواقص فرم ارزشیابی

دایر بودن مدارس در 29 آبان ماه و شانس بیشتر پسران برای ورود به حرفه معلمی از جمله رویدادهای مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعطیل نبودن مدارس در 29 آبان ماه، شانس بیشتر پسران برای ورود به حرفه معلمی، تعطیلی مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا و پیگیری آموزش و پرورش برای رفع نواقص فرم ارزشیابی معلمان، اجرای 312 برنامه‌ آموزش و پرورش برای گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ورود مقطع دکتری به دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک،گام‌های نهایی اجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیگیری آموزش و پرورش برای تأمین ایمنی دانش‌‌آموزان و تأسیس 100 پژوهشگاه دانش‌آموزی در سراسر کشور از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

**تعطیل نبودن مدارس در 29 آبان ماه
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مدارس سراسر کشور روز شنبه 29 آبان تعطیل نیست و دایر است.

در بستر فرهنگ کار و تلاش، چیزی به نام بین التعطیلین وجود ندارد و  آموزه‌های دینی و حرکت در مسیر توسعه و بالندگی و تأکید رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید، بر کار و اهمیت مضاعف و تلاش مجدانه همه ارکان دولت است و نهاد آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی فرهنگساز رسالت بزرگی در نهادینه شدن فرهنگ تلاش و کار مسئولانه دارد و تحقق این امر علاوه بر جدیت مدیران و فرهنگیان در مدارس، همراهی و همدلی خانواده‌ها و مساعدت اولیا دانش‌آموزان را نیز می‌طلبد.

**شانس بیشتر پسران برای ورود به حرفه معلمی
نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان پیرامون تکمیل ظرفیت در این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در زمان انتخاب رشته داوطلبان کنکور قدری با تاخیر انجام شد لذا تکمیل ظرفیت برای پذیرش دانشجومعلم در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا قریب به 3هزار متقاضی برای تکمیل ظرفیت  و ورود متقاضیان کنکور امسال در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در این تکمیل ظرفیت پسران شانس بیشتری در پذیرش دارند اما برای دختران نیز ظرفیتی قریب به یک چهارم کل پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت یعنی حدود 800 نفر درنظر گرفته شده اند.

**پیگیری‌آموزش و پرورش برای رفع نواقص فرم ارزشیابی معلمان
سیدحسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت رسیدگی به فرم ارزشیابی ارائه شده به معلمان عنوان کرد: این فرم توسط سازمان مدیریت ابلاغ شده و فقط مختص آموزش و پرورش نبوده و تمامی دستگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند بنابراین در مواردی باعث ایجاد ابهاماتی برای معلمان شده است.

حسینی یادآور شد: با سازمان مدیریت مکاتباتی انجام می‌دهیم تا نواقص برطرف شده و راهکارهای بهتری برای ارزشیابی معلمان در نظر گرفته شود.

**گام‌های نهایی اجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان
میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیرامون روند تحقیق و تفحص در مجلس عنوان کرد: اعضای این کمیته انتخاب شدند و پس از ابلاغ اعضا و تشکیل هیئت رئیسه این فعالیت اجرایی می شود.

وی اظهار داشت : قانون فرصتی شش ماهه برای اجرای تحقیق و تفحص در مجلس تعیین کرده است و بعد از بررسی های کارشناسی نتایج اعلام می شود.

**پیگیری آموزش و پرورش برای تأمین ایمنی دانش‌‌آموزان
مرتضی رئیسی رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در خصوص تأمین ایمنی مدارس و توجه به رعایت مسائل ایمنی اظهار داشت: بر اساس مقررات ملی ساختمان سازندگان باید نسبت به ایمنی فضاهای اطراف توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: اخیرا پیرامون ایمنی مدرسه‌ای در کرج و با توجه به ایجاد فضایی که ایمنی مدرسه را خدشه دار کرده و مکاتباتی با شهرداری از سوی آموزش و پرورش انجام شده و به شدت پیگیر رفع این مشکل هستیم.

رییسی بیان کرد: باید با هماهنگی آموزش و پرورش، تمهیدات لازم برای تأمین ایمنی مدرسه اندیشیده شود تا دانش‌آموزان در فضایی بدون هر گونه خطر و مشکل به تحصیل بپردازند.

**ورود مقطع دکتری به دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک
نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان درباره ورود مقطع دکتری به این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه با توجه به طرح توسعه‌‌ای که برای آن در نظر رفته شده در چشم‌انداز سال 1404 ورود دانشجویان مقطع دکتری را در دستور کار خود قرار داده است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه در برنامه 10 ساله دانشگاه فرهنگیان این موضوع طرح شده، بیان کرد: ممکن است برای آمادگی هر چه بیشتر در زمینه ارائه خدمات به دانشجویان مقطع دکتری در زمانی نزدیک‌تر و قریب به 2 سال آینده مرحله آزمایشی این مقطع در دانشگاه با ورود تنها یک رشته محقق شود.

وی بیان کرد: آنچه به طور قطع به آن واقف هستیم ورود مقطع دکتری به این دانشگاه از سال 1399 بوده و پیش از این تاریخ هر گونه تغییر یا ورود مقطع جدید به دانشگاه صرفا به صورت آزمایشی است.

اجرای 312 برنامه‌ آموزش و پرورش برای گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
منصور کیایی مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورشگفت: اجرای 312 برنامه آموزشی و فرهنگی به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی افزود: از این تعداد 67 برنامه آموزشی، 146 برنامه فرهنگی، 59 برنامه نمادین فرهنگی و 40 برنامه شاخص است.

انتهاب پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار