کشتار هزاره ها در بغلان «زنگ بیدار باش» برای همه مردم افغانستان است

سرور دانش کشتارمعدنچیان هزاره در بغلان را «زنگ بیدارباش» برای همه‌ی شهروندان این کشور یاد کرد.

کشتار هزاره ها در بغلان «زنگ بیدار باش» برای همه مردم افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معاون دوم ریاست جمهوری سرور دانش دراعلام  بیانیه ای حادثه تروریستی تیرباران سیزده تن از معدنچیان مربوط به قوم هزاره توسط گروهی از افراد مسلح در ولایت بغلان از این حادثه هولناک تروریستی  به عنوان «زنگ بیدارباش» برای همه‌ی شهروندان افغانستان یاد کرد.

 گروهی از افراد مسلح در ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان سیزده معدنچی  هزاره را  در روز جمعه تیرباران کردند. این معدنچیان باشندگان اصلی ولایت دایکندی بودند.

سرور دانش اظهار داشت:  عاملان این حادثه وحشیانه به «پرونده سیاه خویش» افزوده‌اند، حادثه بغلان از یک سو نشانه‌ای از تصمیم تروریست‌های خون آشام و باداران شان مبنی‌بر ایجاد جو رعب و وحشت و نفاق افکنی میان مردم افغانستان است و از سوی دیگر زنگ بیدارباش برای همه ما است.

وی افزود: بدون شک تروریست‌ها در پی اخلال نظم و امنیت کشور و همچنین کشتار سازمان دهی شده طیف خاصی از مردم افغانستان است.

وی ادامه داد: آنان پس از برجای گذاشتن زمین‌های سوخته و ویرانی‌های بی‌سابقه، اکنون در پی آن است که افغانستان را به منازعات کور قومی و مذهبی تبدیل کنند، به همین دلیل با نام‌های گوناگون دست به جنایت و آدم کشی می‌زنند.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان تاکید کر: نیروهای امنیتی باید از شرایط موجود درک درست و احساس مسوولیت مضاعف داشته باشند و از مردم حفاظت کنند.

آقای دانش گفت: در سطح رهبری حکومت موضوعاتی چون حادثه بغلان با حساسیت ویژه تعقیب می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ گردیده است و تصمیمات جدی‌تری دیگر نیز گرفته خواهد شد.

 سرور دانش معتقد است که حوادث دو سال اخیر در افغانستان اتفاق افتاده، براساس انگیزه‌های قومی و مذهبی صورت گرفته است.

معاون ریاست جمهوری از مسوولان محلی ولایت بغلان خواست تا عاملان این کشتار وحشیانه را شناسایی و بازداشت نمایند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار