مانع زدایی از تولید/ ۹

پشتیبانی از تولید نیازمند همگرایی سه قوه و نهاد‌های دولتی

کارشناس اقتصادی گفت: با همگرایی کامل میان سه قوه و نهاد‌های دولتی، بستر مناسبی برای حمایت از تولید و توسعه اقتصادی ایجاد می شود.

ایمان اسلامیان کارشناس اقتصادی و تحلیلگر مسائل کلان   اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است اظهار کرد: شعار امسال همچون سال ها‌ی گذشته هوشمندانه  از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است. براساس بررسی‌های بین المللی کشورمان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای قرار گرفتن در زمره کشور‌های پیشرفته و توسعه یافته دارد.

اسلامیان افزود: صاحبنظران ایران را در تراز کشور‌هایی مانند برزیل، روسیه و اندونزی دانسته و بر این باورند که کشورمان می‌تواند در صورتی که ظرفیت ها‌ی درونی و وبستر‌های زیرساخت اجرایی خود را به فعلیت برساند، در کوتاه مدت می‌تواند سرعت حجم اقتصاد خود را چند برابر کند و توسعه یافته شود.

او ادامه داد: موضوع دیگری را که باید در نظر بگیریم این است که در زمان شیوع کرونا برخی کشور‌ها برای تامین ماسک و اقلام  بهداشتی دچار مشکل شدند، زیرا که زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی مناسب برای ایجاد یک زنجیره عرضه در این راستا را نداشتند.

تحلیلگر مسائل کلان اقتصاد تصریح کرد: ایران از معدود کشور‌هایی است که می‌تواند استراتژی جایگزینی واردات را به سهولت انجام دهد.

اسلامیان بیان کرد: نکته‌ مهم در حوزه مانع زدایی و پشتیباتی از تولید، شکل گیری حکمرانی اقتصادی در کشور است یعنی موضوعات مرتبط با  پشتیبانی از تولید و تسریع در روند تولید لزوما در اختیار و اراده یک قوه مانند قوه مجریه نیست. باید همگرایی کامل میان سه قوه و سایر نهاد‌های عمومی ایجاد شود تا بتواینم بستر مناسبی را برای توسعه، پیشرفت همه جانبه ، پایداری و ثبات در امور اقتصادی را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: باید دغدغه‌مند به این مسئله نگاه شود و فضای کسب و کار در کشور اصلا در جایگاه مناسبی حتی نسبت به سایر کشور‌های در حال توسعه نبوده و لازم است با همکاری و تعامل همه نهادهای مسئول  به سرعت کیفیت فضای کسب و کار افزایش یابد و منجر به ایجاد بستر لازم برای تولید و توسعه و فعالیت های مولد شود .

این کارشناس اقتصاد کلان در پایان یادآور شد: در رابطه با پشتیبانی از  تولید  باید این  مسئله را  در نظر گرفت که هیچ کشوری  در جهان بدون حمایت هوشمند بخش دولتی نتوانسته به پیشرفت دست پیدا کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار