تاریخ جدید اولین پرواز مداری استارشیپ اعلام شد

به گفته ایلان ماسک اولین پرواز مداری راکت استارشیپ در ژانویه ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس گفته است که انتظار دارد اولین پرواز مداری نسل راکت استارشیپ این شرکت در ژانویه ۲۰۲۲ یا مدت کوتاهی بعد از این تاریخ انجام شود. ماسک تاریخ پرتاب هدفمند این راکت را در نشست مشترک هیئت مطالعات فضایی آکادمی ملی علوم و هیئت فیزیک و نجوم در روز چهارشنبه ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) فاش کرد.

ماسک گفت: "ما به اولین پرتاب مداری خود نزدیک شده ایم". ماسک افزود که این شرکت امیدوار است اولین پرتاب را "در ژانویه" انجام دهد، اگرچه بعدتر گفت که این پرتاب "در ژانویه یا شاید فوریه" انجام شود. پرتاب از تاسیسات اسپیس ایکس در تگزاس انجام می‌گیرد، همچنین این پرواز نیازمند تاییدیه نظارتی از اداره هوانوردی فدرال آمریکا است.

استارشیپ

این راکت دارای شش موتور رپتور است و قبلاً در تعدادی از پرواز‌های کوتاه در ارتفاع بالا آزمایش شده است. استارشیپ در طول پرواز‌های آزمایشی خود در هوا عملکرد خوبی داشته است. ماسک قبلاً گفته بود که قدرت فوق‌ العاده استارشیپ به این موشک امکان می‌دهد محموله‌های بسیار سنگین‌تری نسبت به راکت‌های فعلی حمل کند، مزیتی که به گفته این کارآفرین میلیاردر مرحله جدیدی از مأموریت‌های علمی را امکان‌پذیر خواهد کرد. انتظار می‌رود که پرواز‌هایی با استفاده از سیستم موشکی نسل بعدی اسپیس ایکس، فضاپیمای استارشیپ را به ماه، مریخ و احتمالاً مکان‌های دیگری در منظومه شمسی ببرد.

استارشیپ

در پرواز مداری بدون خدمه حدود سه دقیقه پس از پرتاب، استارشیپ از تقویت کننده خود Super Heavy جدا خواهد شد و فضاپیما برای اولین بار به سمت مدار پرواز می‌کند. اندکی بعد، راکت استارشیپ در آب‌های نزدیک هاوایی فرود می‌آید، اگرچه هدف از پرواز‌های آینده این است که فضاپیما را به صورت عمودی بر روی خشکی فرود بیاورند تا بتوان آن را برای پرواز دیگری بازسازی کرد. این موشک در حال حاضر روی هم چیده شده و آماده حرکت است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار