ایلان ماسک عملکرد سامانه هدایتگر موتورهای رپتور را به نمایش گذاشت + فیلم

مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس با انتشار ویدئویی قدرت موتور رپتور ساخت این شرکت را به نمایش گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ در اوایل ماه جاری، ایلان ماسک با انتشار توئیتی تایید کرد که اسپیس ایکس احتمالاً در پی یک رکود شدید جهانی ورشکست خواهد شد. این موضوع به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ایمیل ادعایی ماسک به کارمندان اسپیس ایکس بود که در مورد خطر ورشکستگی در صورتی که شرکت Starship را تا سال آینده راه اندازی نکند، صحبت می‌کرد. در این ایمیل مفصل، ماسک به کارمندان اسپیس ایکس گفته بود که مشکلات در تولید موتور رپتور، بسیار شدیدتر از آن چیزی است که قبلاً گمان می‌رفت و این شرکت برای بهبود شرایط نیاز به اخذ تصمیمات جدی تری دارد.

تولید دوباره رپتور، روزنه امیدی برای اسپیس ایکس

روز جمعه، ماسک ویدئویی از تست موفقیت آمیز فرمان موتور Super Heavy Starship را در توئیتر به اشتراک گذاشت. ماسک در توضیح این ویدئو نوشت: "هر موتور رپتور ۱ در بالا ۱۸۵ تن نیرو تولید می‌کند. رپتور ۲ به تازگی تولید را آغاز کرده و ۲۳۰+ تن یا بیش از نیم میلیون پوند نیرو خواهد داشت. "

گزارش شده که هر موشک استارشیپ به ۳۹ رپتور نیاز دارد، ۳۳ عدد برای تقویت کننده غول پیکر مرحله اول به نام Super Heavy، و شش عدد برای فضاپیمای مرحله بالایی که به عنوان Starship شناخته می‌شود.

هنوز تایید نشده که آیا اسپیس ایکس به مسیر خود بازگشته است یا خیر. به هرحال، این ویدئو می‌تواند تنها تلاشی برای اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران محتاط پس از افشای ایمیل‌های ماسک باشد. اما در هر صورت، خبر‌های مثبتی برای این شرکت به همراه دارد.

استارشیپ نمونه اولیه موشک فضایی اسپیس ایکس است که برای بردن انسان به ماه و در نهایت مریخ ساخته شده است. خلاء رپتور که RVac نیز نامیده می‌شود، یک موتور موشک است که به طور خاص برای مانور در فضا طراحی شده است. موتور‌های خلاء برای عملکرد موثرتر در محیط فضا ساخته شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار