مقامات لیبی برای دفن هزاران جسد دچار مشکل شده‌اند

سیل لیبی هزاران کشته بر جای گذاشته و در همین حال سازمان ملل از مقامات لیبی خواسته از دفن افراد در گورهای دسته جمعی خودداری کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ساکنان و نیرو‌های امدادی در شهر ویران شده «درنه» در شرق لیبی برای دفن هزاران جسدی که در حال پوسیدگی هستند، تلاش می‌کنند.

به گزارش رویترز، سازمان جهانی بهداشت و سایر گروه‌های امدادی از مقامات لیبی خواسته‌اند تا از دفن قربانیان سیل در گور‌های دسته‌جمعی خودداری کنند، زیرا این اقدام سبب ناراحتی روانی طولانی مدت خانواده درگذشتگان خواهد شد. افزون بر این، در صورت قرار گرفتن گور‌های دسته‌جمعی در نزدیکی آب در آینده خطرات بسیاری سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت.

در گزارش روز پنجشنبه سازمان ملل آمده است که بیش از ۱۰۰۰ جسد در درنه در گور‌های دسته‌جمعی دفن شده‌اند.

ابراهیم العربی، وزیر بهداشت دولت غربی لیبی که در طرابلس مستقر است، می‌گوید مطمئن است آب‌های زیرزمینی با اجساد، حیوانات مرده، زباله و مواد شیمیایی آلوده شده است.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم به چاه‌های درنه نزدیک نشوند.

محمد القبیسی، رئیس بیمارستان «وحده» درنه نیز گفت: بیم آن می‌رود در هفته‌های آینده بیماری‌هایی که از طریق آب گسترش می‌یابد، افزایش پیدا کند. 

تاکنون ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر در سیل لیبی جان خود را از دست داده‌اند و مقامات می‌گویند تعداد واقعی کشته‌ها ممکن است بسیار بیشتر از این باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار