دریادار تنگسیری:

تمام شناورهایمان را ‌هوشمند کرده‌ایم/ موشک‌های سپاه ‌تماماً ایرانی است

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: هدف نیروی دریایی سپاه و ارتش در کنار حفاظت از مرزهای آبی کشور، حضور در دریاهای دوردست است.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه  در همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی به‌همت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا دارای منافع و امکانات زیادی است اظهار داشت: نیروی دریایی مظهر اقتدار کشور در عرصه دریاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بهره‌برداری از منابع و فرصت‌های دریا در گرو اقتدار نیروهای مسلح است که باعث تحمیل اراده بر قدرت‌ها و عقب‌نشینی آنها خواهد شد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات مستمری پیرامون حضور در دریاها و اقیانوس‌ها داشته و هدف نیروی دریایی سپاه و ارتش در کنار حفاظت از مرزهای آبی کشور، حضور در دریاهای دوردست است.

سردار تنگسیری از ابلاغ سند مهم با موضوع توسعه سیاست‌های دریامحور خبر داد و بیان کرد: در همایش ملی فرصت‌های نوپدید، 3 مولفه جغرافیا، تجهیزات، سلاح و تسلیحات مدنظر خواهد بود و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واگذاری این مسئولیت به دانشگاه امام خامنه‌ای سپاه در بندرانزلی، همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی را با استفاده از ظر‌فیت‌ دانشگاه‌های نیروهای مسلح و سایر مراکز پژوهشی و علمی کشور برگزار خواهد کرد.

وی درباره محورهای این همایش گفت: محورهای این همایش شامل فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید در حوزه ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید در حوزه اقتصادی و دریا پایه، فرصت‌ها و تهدیدات فناوری‌های نو پدید دریایی، فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید در حوزه بهداشت، سلامت و زیست محیط دریایی،‌ فرصت‌ها و تهدیدات نو پدید اطلاعات و امنیت دریایی و همچنین فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید نظامی در دریا خواهد بود.

دریادار تنگسیری در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن اهمیت فناوری‌های نوظهور با بیان اینکه‌ در چهار حوزه اصلی شناوری، پهپادی، موشکی و زیرسطحی از علوم و فناوری‌های نوپدید بهره برده‌ایم، خاطرنشان کرد:  در بخش شناوری،‌ شناورها ‌هوشمند شدند و بدون نیروی انسانی ‌می‌توانند بردهای بسیار بالایی را طی کنند، عملیات انجام دهند و برگردند، در بخش موشکی نیز برد موشک و دقت موشک را بالا بردیم و آنها ‌را به هوش مصنوعی مجهز کردیم چرا که ‌موشک‌هایمان‌ به هوش مصنوعی مجهز است، امکان شلیک از چند سامانه را دارند و می‌توانند به سمت یک هدف آرایش بگیرند و حتی این موشک‌ها هدایت شوند که مثلا این هدف را منهدم نکنند و هدف بعدی را بزنند.

وی با بیان اینکه موشک‌های سپاه ‌تماماً ایرانی و از سر موشک تا انتهای موشک ساخت متخصصان ایرانی‌است، تأکید کرد: توانستیم پهپادها را هم به هوش مصنوعی مجهز کنیم چرا که این فناوری روی بُرد و دقت هدف‌زنی و رادارگریزی آنها مؤثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
البته پول ساختش کاملا ایرانی هست وگرنه قطعات چینی زیاد داره و حتی بعضی قطعاتش غیر چینی که از بازار سیاه و قاچاقی خریداری شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
زنده باد ایران و دلاورمردان ارتش و سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
اطلاعیۀ سازمان وظیفه: با توجه به ابلاغ اخیر کاهش مدت ۳ ماهۀ خدمت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، مدت سربازی تغییر دیگری نخواهد داشت. انگار وسیله بازی است زندگی و سرمایه جوان های مردم که بخواهی برای جلوگیری از کاهش مدت سربازی، فعلا سه ماه از سربازی کم کنی تا یه سال کم نشه و بعد بگی نه دیگه خبری نیست تا بعد