پیش‌بینی موسسه تحقیقاتی درباره کاهش جمعیت نوجوانان آمریکا

تحقیقات نشان می‌دهد که جمعیت نوجوانان آمریکا در دهه آینده کاهش خواهد یافت، در حالی که تعداد افراد بالای ۷۰ سال رو به افزایش است.

سازمان تحقیقاتی «جان برنز» در آمریکا نتایج تحقیقات خود در خصوص جمعیت این کشور در دهه‌های آینده را منتشر کرده و می‌گوید بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۳ تعداد افراد ۱۵ تا ۱۹ ساله به میزان ۷۰۰ هزار نفر کاهش می‌یابد. این روند کاهشی در مورد جمعیت افراد بین ۱۰ تا ۱۴ سال نیز صادق است.

به گزارش نشریه نیوزویک، کریس پورتر، جمعیت‌شناس ارشد این سازمان تحقیقاتی می‌گوید کسانی که در سال ۲۰۳۳ نوجوان خواهند بود، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ متولد شده‌اند؛ طی این دوره تولد افراد کاهش یافته و از ۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ به ۳.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده است. 

به گفته این محقق، در مورد افراد مسن، این روند برعکس خواهد بود. او می‌گوید انتظار دارد تا سال ۲۰۳۳ تعداد افراد بالای ۷۰ سال از ۴۰.۸ میلیون به ۵۵.۳ میلیون افزایش یابد.

گفتنی است، در آمریکا نرخ باروری بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۱ به میزان ۲۶ درصد کاهش یافته است. در واقع ۵۰ سال پیش یک زن به طور متوسط ۲.۲۶ فرزند داشت، اما این عدد امروزه به ۱.۶۶ فرزند رسیده است. این امر می‌تواند یک مشکل اقتصادی فزاینده برای آمریکا ایجاد کند، زیرا پیری جمعیت نیروی کار را کاهش داده و در عین حال تعداد بازنشستگان را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که افراد کمتری مالیات می‌پردازند و تامین بازنشستگان دشوارتر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
زاد و ولد کردن آمریکاییا = سنگین تر شدن بار جنایاتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
بهترین راه نابودی آمریکاییا کاهش زاد و ولدشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا باید بصورت طبیعی نابود بشه
آخرین اخبار