هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قدمت ۱۷ ساله برخی طرح‌های عمرانی در استان گفت: هیچ گلنگی برای اجرای طرح عمرانی جدید در استان به زمین زده نخواهد شد.

مالک رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با اشاره به وجود بیش از ۵۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور گفت: تشخیص دولت سیزدهم این بوده است که هیچ پروژه جدیدی، به جز پروژه‌های بحرانی یا پروژه‌های مربوط به نهضت ملی مسکن و رفع ناترازی‌های زیربنایی، شروع نشود.

وی افزود: تخصیص اعتبار به پروژه‌هایی انجام می‌شود که امسال قابلیت بهره‌برداری داشته باشند، در غیر این صورت، تخصیص اعتبار دشوار خواهد بود.

وی درخصوص پروژه استادیوم ۵ هزار نفری مرند، بر آغاز عملیات زیرسازی آن با استفاده از ظرفیت‌های فنی استان تاکید کرد و گفت: برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهور پیگیری لازم را انجام می‌دهیم و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید مناقصه انجام پروژه را در اولین فرصت برگزار کند.

استاندار آذربایجان شرقی  پروژه توسعه بیمارستان آیت‌الله حجت کوه‌کمری مرند را مهم تلقی و خاطرنشان کرد: طبق تعهد پیمانکار، این بیمارستان در دو فاز تا پایان مرداد و آبان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. البته مساله اصلی شهرستان، بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی است که با توجه به هزینه بالای آن، باید در چند مرحله اجرا شود تا مردم بتوانند در مدت زمان مناسبی از آن استفاده کنند.

 

فرماندار مرند نیز در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و گفت: از مجموع ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شهرستان در سفر اول رئیس جمهور، ۲۳ درصد تخصیص یافته، اما از اعتبار ۴۸۶ میلیارد تومانی سفر دوم هنوز هیچ مبلغی تخصیص نیافته است.

داود عباسی نرخ اشتغال شهرستان مرند را ۸۹ درصد و نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۱ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با پرداخت ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال، برای ۵۹۴۶ نفر شغل در این شهرستان ایجاد شده است و تا پایان تیر ماه با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲۸۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار مرند همچنین وجود پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد، کمبود سرانه فضای بهداشتی و درمانی، غیرفعال بودن کازخانه الیاف شیشه، وجود ۱۱ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای، عدم تکمیل بزرگراه‌های مرند- خوی و مرند- جلفا، نبود پایانه مسافری و کمبود منابع آب شرب و کشاورزی را از مهم‌ترین مشکلات شهرستان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار