گزيده‌ای از اخبار فضای مجازی سال 92؛

پولدارترین وزرای دولت چه کسانی هستند/ خاطره اولين روز دبستان "مقام معظم رهبرى"/ گزيده خاطرات احمدي‌نژاد بدون سانسور منتشر شد!

درگیری‌هایی ژنو 2 که منتشر نشد، انتشار گزيده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور، انتخاب یک ایرانی به‌عنوان دبیر‌کل حزب سوسیال دموکرات آلمان، مباح بودن دست دادن زن و مرد مسلمان با دستکش، پولدارترین وزرای دولت چه کسانی هستند، خاطره اولين روز دبستان "مقام معظم رهبرى"، سیاستمدارانی که یارانه نمی‌خواهند، شهری که اعتیاد، علت 95 درصد طلاق‌هایش است، احمدی‌نژاد وزرای خود را فراخواند، روحانی که روی منبر آموزش کاربردی سلاح داد، افراد در حصر آزاد می‌شوند و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری از 6 بهمن تا 12 بهمن سال 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

خبرنگار "پی بی اس" از تهران: انگار در نیویورک هستیم

"ویلیام برنگام" خبرنگار شبکه تلویزیونی PBS" آمریکا که اخیرا به مدت 2 هفته به ایران سفر کرده است در مصاحبه با این شبکه از نتایج مشاهدات خود درباره ایران گفت. این خبرنگار آمریکایی با اشاره به اینکه در ظاهر هیچ نشانی از این نیست که ایران تحت تحریم است گفت: "خیابان‌ها شلوغ، فروشگاه‌ها پر از اجناس و ترافیک زیاد خیابان‌ها هیچ نشانی را در ظاهر از یک کشور تحت تحریم "فلج کننده" نشان نمی‌دهد.



به گزارش عصر ایران، وی می‌افزاید: "مردم اینجا می‌گویند مشکل اصلی از نبود کالا نیست بلکه از تورم زیاد است، قیمت اجناس در مقایسه با زمان قبل از تحریم‌های شدید (بانکی و نفتی) دو تا سه برابر شده‌اند. با یک صاحب مغازه در تجریش گفتگو می‌کردم، او می‌گفت این تورم روی فروش او تاثیر گذاشته و با توجه به 3 یا4  برابر شدن قیمت اجناس در دو سال گذشته مردم دیگر مثل گذشته خرید نمی‌کنند.

برنگام به بازار لوازم الکترونیک تهران (خیابان جمهوری) اشاره می‌کند و می‌گوید: "ما اینجا گویی در بازار الکترونیک در حومه نیویورک هستیم . تقریبا هیچ محصولی نیست که اینجا نباشد. شما نمی‌توانید حجم کالاهای عرضه شده در این بازار را حتی تصور کنید. تولیدات اپل، سامسونگ و آخرین مدل‌های گوشی تلفن همراه. اینجا را باید دید. یکی از مغازه‌داران اینجا که محصولات " MAC"  را می‌فروشد گفت یک "هدست" بلوتوث دارد که تنها مشابه آن در فروشگاه‌های شرکت "اپل" در نیویورک است.

خبرنگار پی بی اس درباره سانسور اینترنت در ایران نیز گفت: در ایران دسترسی به برخی سایت‌ها محدود شده است و وقتی مثلا می‌خواهی وارد سایت فیسبوک یا توییتر بشوی یک صفحه باز می‌شود که می‌گوید دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نیست و به جای این سایت‌های فیلتر شده، سایت‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود که از نظر دولت ایران مجاز محسوب می‌شوند. ولی این فیلترینگ در عمل باعث نشده سایت‌ها محدود شود و شما اینجا به وسیله VPN ها می‌توانید محدودیت‌ها را دور بزنید و به سایت‌هایی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید.

وی افزود: "منطق حکومت ایران در فیلتر کردن برخی سایت‌ها واقعا از یک الگوی مشخص پیروی نمی‌کند. مثلا سایت " NPR" (رادیو دولتی آمریکا) فیلتر است، اما وب سایت شبکه "پی بی اس" فیلتر نیست. یا مثلا سایت شبکه "ان بی سی نیوز" آمریکا فیلتر نیست، اما سایت شبکه "ای بی سی نیوز" فیلتر است و از این جهت واقعا نمی‌توان به درستی درک کرد مبنای این فیلترینگ‌ها چیست.

درگیری‌هایی که در ژنو 2 که منتشر نشد

علی‌رغم تلاشهای ملموس و غیرملموس آمریکا و ذینفعان آشوب در سوریه درجهت کم رنگ جلوه دادن حضور ایران در این اجلاس و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران، رفتارهای ضد و نقیضی از طرفین دعوا و بازیگران خارجی آن درخصوص نقش تعیین کننده کشورمان درجهت حل بحران سوریه به چشم می‌خورد.

به گزارش تدبیر 24، کشاکش و بحث‌های داغ طرفین دعوا در جلسات رسمی بین دولت سوریه و مخالفان مسلح حدود 40 کشور در ژنو2، شاید نشانه‌ای خوب باشد از اتفاقات بسیار تندتر و خشن‌تری که در پشت صحنه بین دو گروه مخالفان و طرفداران بشار اسد اتفاق افتاده و یا در حال رخ دادن است. درست در شروع نشست مطبوعاتی نمایندگان طرفین مختلف، درگیری لفظی شدیدی بین دو روزنامه‌نگار سوری رخ داد.



هر دو روزنامه‌نگار طرف مقابل را "تروریست" میخواندند، زن روزنامه‌نگاری که از شبکه‌ای نزدیک به مخالفان بشار اسد به محل برگزاری جلسه آمده بود، طرف مقابل خود را به حمایت از حزب‌الله و القاعده متهم می‌کرد. اما دیگر روزنامه‌نگار سوری که ساکن استرالیا است نیز در مقابل عنوان می‌کند "یک سوری واقعی پرچم کشورش را در دست می‌گیرد و نه پرچم جبهه‌النصره را"-جبهه النصره یک گروه تروریستی است که در سوریه در حال جنگ با دولت بشار اسد است.

در نمونه‌ای دیگر از پشت صحنه اتفاقات در نشست ژنو2 یک کنشگر سوری به نام "رامی جره" که با نام الکساندر پیج نیز شناخته می‌شود به سمت وزیر آموزش و اطلاعات سوریه "عمران زوابی" حمله می‌برد، او در سال 2011 سوریه را ترک کرده است. او مدام از وزیر سوری می‌پرسد آیا شما "بمب بشکه‌ای" روی شهر حلب انداختید؟ (مخالفان دولت سوریه مدعی هستند که بشار اسد در سال 2013 از بمب‌های بشکه‌ای در حلب استفاده کرده است).



او همچنین می‌پرسد آیا شما علیه گروه "کشور اسلامی عراق و شام" می‌جنگید؟ چرا مردم را بمباران می‌کنید؟ چرا آنها را بمباران نمی‌کنید؟ به من پاسخ دهید. این کنشگر سوری معتقد است که دولت سوریه برای بدنام کردن مخالفان این کشور دست گروه‌های تروریستی و اسلام‌گرای تندرویی را باز گذاشته است. اما وزیر سوری به آن واکنش نشان نمی‌دهد.

دیلی بیست، حضور روحانی و مت دیمون را در داووس مقایسه کرد/ مقایسه حضور روحانی و مت دیمون در داووس

پایگاه اینترنتی "دیلی بیست" آمریکا، در تحلیلی سفر رییس جمهور کشورمان به سوئیس برای شرکت در چهل و چهارمین نشست مجمع جهانی اقتصاد را مثبت دانسته و با مقایسه این حضور با حضور "مت دیمون" ستاره هالیوود نوشت: روحانی ستاره این اجلاس بوده است. به گزارش خبرآنلاین، دیلی بیست نوشت که در نشست‌های داووس حضار به شنیدن حرف‌های مبهم عادت دارند. کم پیش می‌آید مقامی در این نشست حاضر شود و به قول فرانسوی‌ها به زبان دیگری به غیراز زبان "چوب خشک" حرف بزند و روحانی هم در دو روز اول نشست داووس به ستاره نمایش تبدیل شد.

وقتی مت دیمون، هنرپیشه آمریکایی روز چهارشنبه درباره نیاز جهان به آب آشامیدنی صحبت کرد، شمار زیادی از وی حمایت کردند. یکی دو دقیقه بعد، روحانی از سالن پایین آمد و عکاس‌ها دور وی را گرفتند و برای اینکه بتوانند از زاویه بهتر عکس بگیرند، از سرو کول هم بالا می‌رفتند؛ روحانی هم لبخندی زیبا اما نامفهومی داشت و دیلی بیست ادامه داده است که روحانی از شایستگی لازم برای حضور در این نشست برخوردار بود و سخنرانی وی در تالاری که از جمعیت موج می‌زد موید این ادعا است.

تهدید به انتقام از مذاکره‌کنندگان؟!

انتشار اشعاری با مضمون اعتراض به سیاست خارجی دولت یازدهم و تهدید صریح به گرفتن انتقام از این دولت، ابزار جدیدی است که مخالفان در روزهای اخیر به صحنه آورده‌اند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در روزهای اخیر چند "شعر" با محتوای "انتقام جویانه" در فضای مجازی ایمیل منتشر می‌شود. در این اشعار که لحنی بسیار تند و صریح دارند و به صورت گسترده به ایمیل‌ها ارسال می‌شوند ضمن اعتراض شدید به سیاست خارجی دولت روحانی، این دولت به انتقام تهدید می‌گردد. ابیاتی از قبیل، "با کلید آمده‌ای در وسط معرکه‌ای - که کمی غیرت و شمشیر و سپر می‌خواهد. با شیاطین سر یک میز نشستید ولی - حفظ دین کار شما نیست که نر می‌خواهد" در یکی از اشعار و "پای میز مذاکره بروید - از شما انتقام می‌گیریم" در شعری دیگر، نمونه‌هائی از ابیات این اشعار هستند.

کشف گورهای دسته‌ جمعی پس از خروج داعش

"ابوعبدالله الحموی"، مسئول دفتر سیاسی گروه تروریستی "جبهه اسلامی" اعلام کرد در مناطقی از سوریه که از کنترل گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" خارج شده، گورهای دسته جمعی متعددی کشف شده است. جنگ و درگیری میان همه گروه‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد. گروه‌های مخالف سوریه از یک سو با داعش می‌جنگند و از سوی دیگر با نظام سوریه در حال مبارزه هستند.

به گزارش پانوراما، وی تصریح کرد: داعش هیچ تمایلی به همکاری با گروه‌های دیگر در سوریه ندارد و وجود این گروه در منطقه مانعی بر سر راه رسیدن کمک‌ها به مردم سوریه ایجاد کرده و گروه‌های مخالف را در رسیدن به اهدافشان با دشواری مواجه می‌کند.

خویشاوندان نزدیک شوهر عمه رهبر کره‌شمالی نیز اعدام شده‌اند / اعدام خویشاوندان نزدیک شوهر عمه رهبر کره‌شمالی

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، یک منبع آگاه از اوضاع در کره‌شمالی گفت که کل خانواده "جانگ سونگ تائک"، شوهر عمه رهبر کره‌شمالی حتی کودک‌ها نیز اعدام شده‌اند. طبق این منبع، خواهر بزرگتر تائک و همسرش که سفیر کره‌شمالی در کوبا بود، یکی دیگر از خویشاوندان نزدیک تائک به نام "جانگ یونگ چول" که سفیر این کشور کمونیستی در مالزی بود و دو فرزند 20 ساله‌اش، به پیونگ یانگ فرا خوانده شده و اعدام شدند.



به گزارش ایسنا، اعضای خانواده‌هایی که در جریان این دستگیری‌ها، مقاومت نشان می‌دادند در مقابل منزل خود و همسایگان کشته می‌شدند. این در حالی است که گفته می‌شود زن‌هایی که از خون جانگ سونگ تائک نبودند، اعدام نشده‌اند. همچنین همسر جانگ یونگ چول به اجبار از او طلاق گرفته و با خانواده‌اش به یک کمپ دور افتاده فرستاده شد.

تائک در حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دومین فرد قدرتمند این کشور بود اما اواسط دسامبر 2013 دستگیر و به جرم تلاش برای کودتا اعدام شد. پس از آن نیز مشخص شد که همسر تائک که عمه رهبر کره‌شمالی هست نیز به دلیل عمل مغز در کما به سر می‌برد و همچنان اطلاعی از سرنوشت او در دسترس نیست.

تحریک جوانان برای جنگیدن در سوریه فتنه است/ عاملان تشویق جوانان به جنگ محاکمه می‌شوند

"صالح بن ابراهیم آل الشیخ" رئیس دادگاه ویژه کیفری در ریاض اعلام کرد: تحریک جوانان به جنگیدن در مناطقی که درگیری در آنها وجود دارد از جمله سوریه فتنه است و از لحاظ شرعی نیز حرام  است و افرادی که برای جنگ اعزام می‌شوند به گروه‌های تروریستی وابسته‌اند و با اعتقادات جدید و افراطی به کشور باز می‌گردند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، این مقام قضایی در عربستان تاکید کرد: دستگاه قضایی با عوامل تشویق جوانان به جنگ برخورد می‌کند و آنها در دادگاه محاکمه خواهند شد.
خاطرنشان می‌شود عامل اصلی بسیاری از فتواهایی که در زمینه جنگیدن در سوریه صادر می‌شود، شیوخ فتنه‌گر سعودی هستند که با ادعای آنچه جهاد می‌خوانند، جوانان را فریب می‌دهند تا به سوریه بروند و با ارتش این کشور بجنگند و به کشتار و ویرانگری مشغول شوند.

وعده اسلحه مجانی برای رأی آوری در سنا

سناتور جمهوری‌خواه "پل براون" که در رقابت‌های مقدماتی مجلس سنا شرکت کرده، با ارسال ایمیلی برای حامیان خود به آنها پیشنهاد دریافت یک قبضه اسلحه AR-15 را داده است. روز جمعه در ایمیل خود به طرفدارانش نوشته: "چطور است سال2014  را با برند جدید AR-15 مجانی آغاز کنید؟"

به گزارش فارس به نقل از نیویورک‌ دیلی‌نیوز، او در بخش دیگری از ایمیل خود نوشته: "این موضوع پنهانی نیست که دموکرات‌ها و رسانه‌های آزاد مشتاقند سلاح‌های‌مان را از ما بگیرند و هر بُعد از زندگی را به ما دیکته کنند اما من به آنها اجازه نمی‌دهم این کار را انجام دهند. در واقع، امروز من خبر هیجان‌انگیزی برای شما دارم، تصمیم دارم به شما سلاح بدهم زیرا باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا هیچ چیز را به اندازه اینکه اسلحه AR-15 را ممنوع کند، دوست ندارد".



بر اساس این گزارش، سناتور براون دومین جمهوری‌خواهی است که برای رقابت‌های اولیه مجلس سنا، دادن اسلحه AR-15 به طرفدارانش را پیشنهاد داده است. این سناتور جمهوری‌خواه در حالی بر لزوم آزادی مالکیت اسلحه در آمریکا تاکید می‌کند.

شکست بیل گیتس در برابر نابغه شطرنج جهان

"مگنوس کارلسن"(Magnus Carlsen)  نروژی، که قهرمان مسابقات جهانی شطرنج محسوب می‌شود موفق شد در یک بازی سرعتی با انجام ۹ حرکت "بیل گیتس"(Bill Gates)  موسس و مدیرعامل اسبق شرکت مایکروسافت را مات کند. مسابقه بین این قهرمان جهانی و بنیانگذار بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان توسط "فردریک شاوالان (Fredrik Skavlan)" در تلویزیون رسمی نروژ گزارش و به صورت مستقیم در کشورهای نروژ، دانمارک و سوئد پخش شد.





به گزارش تابناک به نقل از دیلی میل، گیتس پیش از آغاز مسابقه در این برنامه تلویزیونی اعلام کرد که این بازی "نتیجه از پیش تعیین شده" دارد و بر این اساس بدیهی است که کارلسن مسابقه را می‌برد.  "بیل گیتس" که هم اکنون ۵۸ سال دارد، امسال توسط نشریه Forbes به عنوان دومین فرد ثروتمند روی کره زمین برگزیده شد و رتبه نخست هم به کارلوس اسلیم (Carlos Slim) مکزیکی اختصاص یافت.

فراموشی ولیعهد عربستان کار دستش داد/ سلام مرا به قذافی برسانید

امیر "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان هنگامی که اخیرا با "علی زیدان" نخست وزیر لیبی دیدار کرده بود از وی خواسته که سلامش را به "برادر سرهنگ قذافی" برساند. بر اساس این گزارش زیدان از این درخواست عجیب و غریب ولیعهد عربستان تعجب کرده زیرا پیش از آن امیر سلمان شرایط و تحولات اخیر لیبی را از نخست وزیر لیبی جویا شده بوده است. با وجود اینکه دلایل فراوانی بر ابتلای ولیعهد 78 ساله عربستانی به بیماری آلزایمر وجود دارد اما برخی مقامات لیبیایی تأکید کرده‌اند که ولیعهد عربستان دچار لغزش زبانی و یا فراموشی نشده بلکه او تلاش کرده پیامی را از طریق این جمله ارائه بدهد که شرایط لیبی حتی بعد از مرگ قذافی نابسامان است.

به گزارش دانا به نقل از پانوراما الشرق الاوسط، اما رسانه‌های حوزه خلیج فارس تلاش می‌کنند با بیان اینکه ولیعهد پرمشغله و پرکار است فراموشی او را توجیه کنند و مدعی شده‌اند به دلیل اینکه وظایف پادشاه 89 ساله به او محول شده ولیعهد فراموشکار شده است. سلمان بن عبدالعزیز متولد دسامبر 1935 و بیست و پنجمین پسر عبدالعزیز بن عبدالرحمن الفیصل آل سعود موسس خاندان آل سعود است.وی 5 همسر داشته که از سه تن از آنها 13 فرزند دارد.

اعضای بازنگری قانون احزاب چه کسانی هستند؟

"عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور یک ماه قبل در دی ماه1392  در حاشیه حضور در مسجد جامع تجریش گفته بود "بنا داریم در قانون احزاب بازنگری کنیم که در این بازنگری از نظرات احزاب، گروه‌ها و صاحبنظران استفاده خواهیم کرد".

پیگیری‌های پارسینه نشان داد، هیات بازنگری قانون احزاب در وزارت کشور یک هسته سه نفره دارد که متشکل از آقایان "اسدالله بادامچیان، امیر محبیان و عباس عبدی" است. اسدالله بادامچیان، قائم مقام موتلفه اسلامی است، امیر محبیان موسس حزب نواندیشان ایران است و عضویت در شورای سردبیری روزنامه رسالت را در کارنامه خود دارد و عباس عبدی از چهره های نزدیک به جریان اصلاحات است.

روحانی آب پاکی را روی دست اوباما ریخت

شبکه سی ان ان (CNN)، طی یادداشتی به بررسی مصاحبه اخیر دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران با این شبکه آمریکایی پرداخت و نوشت: اوباما در ماه نوامبر اعلام کرد که توافق اخیر، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف خواهد کرد. وی در آن زمان مورد ستایش حامیان دولت در آمریکا قرار گرفت، اما مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور ایران با سی ان ان نشان از عدم موفقیت دولت آمریکا در متوقف کردن کامل برنامه هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش جام، در ادامه این گزارش آمده است: مجری سی ان ان در مصاحبه با روحانی، توافق هسته‌ای را به "یک قطار خراب" توصیف کرد و روحانی هم در پاسخ به سوالی درباره حذف سانتریفیوژها، قاطعانه گفت که هیچ سانتریفیوژی برچیده نخواهد شد. این اختلاف نظر بین روسای دو دولت نشان می‌دهد که توافق ژنو، آنگونه که اوباما پیش‌بینی کرده بود، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف ‌نخواهد کرد. سی ان ان افزود: البته این شکست اوباما، چیز تازه‌ای نیست و وی در مسائل افغانستان و عراق هم نتوانسته بود آنچنان که باید به راه حل کاملی دست پیدا کند.

"داعش" زنان را به اتهام بی‌حجابی می‌رباید

سرپرست وزارت دفاع عراق، خبر داد گروه تروریستی داعش 11 زن را به اتهام بی‌حجابی دستگیر کرده و به مناطق صحرایی برده است. به گزارش "مجلس اعلای اسلامی عراق"، "سعاون الدلیمی" سرپرست وزارت دفاع عراق در دیدار با گروهی از شیوخ عشایر استان الانبار گفت که داعش تهدید کرده که در مناطق تحت نفوذ خود استفاده از عقال (سربند که بخشی از پوشاک سنتی عربهاست) را برای مردان و خروج از منزل را برای زنان ممنوع خواهد کرد.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد که داعش در پی برپایی حکومتی مانند حکومت طالبان در استان الانبار و سپس پیشروی به سوی بغداد است اما دیواری از آتش مانع رسیدنشان به بغداد خواهد شد.

شهادت دلخراش جوان بحرینی

جمعیت الوفاق بحرین با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، "فاضل عباس مسلم" جوان 19 ساله بحرینی پس از اینکه در تاریخ 8 ژانویه [18 دی ماه] به‌همراه دوست خود مورد اصابت گلوله جنگی نیروهای دولتی قرار گرفت و از سوی نظامیان بحرینی ربوده شده بود، به شهادت رسید.



به گزارش مشرق، مراجع رسمی اذعان کرده بودند که این جوان و یک فرد دیگر زخمی شده بودند اما به خانواده‌اش اجازه ندادند تا از وضعیت جسمی وی مطلع شود یا با وی ملاقات کند تا اینکه امروز یکشنبه به شهادت رسید.
در بیانیه الوفاق آمده است که طی 18 روز بازداشت فاضل عباس مسلم، نیروهای رژیم وی را به شدت شکنجه کرده و به‌طور کامل دسترسی به وی را منع کرده بودند به ‌صورتی که خانواده و بستگان شهید عباس مسلم هیچ‌گونه دسترسی به وی نداشته و از وضعیت سلامتی او مطلع نبوده‌اند.





ممکن است تعداد زندانیان خانواده هاشمی به عدد 3 برسد!

روزنامه آرمان در گزارشی در دفاع از آقازاده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: تتمه افسانه‌های عجیب و غریبی که شایعه پردازان در خصوص خانواده هاشمی در طول چند دهه ساخته و پرداخته بودند، با حضور خانواده هاشمی در دادگاه و قبل از آن با زندانی شدن دو فرزند آیت‌ا... فرو ریخت. ناآگاهانی که تحت تاثیر این تخریب‌ها و شایعه پردازی‌ها بودند به عینه می‌دیدند که خانواده هاشمی دور از این تبلیغات عجیب و غریب همانند مردم عادی و دور از هر تکلف یا امتیاز و انحصاری به دادگاه می‌روند تا پاسخگوی عملکردها و گفتارهای خود باشند و شاید بسیار بیشتر و پیش‌تر از مردم عادی.

به گزارش جهان، این روزنامه با اشاره به حکم شش ماه حبس تعزیری فاطمه هاشمی که البته به مدت دو سال معلق شده است، عنوان کرد: معلوم نیست که آیا فاطمه هاشمی به زندان خواهد رفت یا نه، چون او همانند خواهر خود نشان داده که اهل ملاحظات خاص نیست و اگر بیان نکته‌ای را لازم بداند از گفتن آن ابایی ندارد ولو اینکه تعداد حبس‌شدگان خانواده هاشمی را در ساختاری که پدرش یکی از عالی‌ترین مقامات آن و از بنیانگذارانش است، به عدد ۳ برساند!

سیاستمدار آمریکایی از رسوایی خودکشی کرد

جسد بی‌جان "جس ریان لوسکارن" 35 ساله در زیرزمین خانه پدری‌اش در مریلند پیدا شده است. این سیاستمدار رسوا یک ماه قبل با تلاش وکلایش و به‌خاطر نداشتن سوءسابقه مجوز آزادی مشروط گرفت اما اجازه استفاده از اینترنت و هرگونه وسیله ارتباطی را نداشت و با دستبند ردیاب حتی رفت و آمدش نیز تحت کنترل کامل قرار گرفته بود. طبق اسناد پلیس، لوسکارن دو سال به‌عنوان دستیار ارشد سناتور جمهوریخواه "لامار الکساندر" فعالیت می‌کرد اما حزب جمهوری‌خواه او را کنار گذاشت و فرد دیگری را جایگزین کرد.



به گزارش شبکه ایران، پرونده پورنوگرافی این مرد بر هیچ کس آشکار نبود تا این‌که پلیس در پرونده یک فیلمساز کانادایی برای پیدا کردن شواهد به خانه این عضو سابق حزب وارد شد و حافظه خارجی کامپیوتر او را که هنرمندانه پشت پنجره پنهان بود، پیدا کرد. در این حافظه کامپیوتری تصاویر غیراخلاقی کودکان بسیاری وجود داشت که همین مدرک، دستیار سابق سناتور را به دام انداخت.

به‌گفته قاضی پرونده در صورت نهایی شدن محاکمه این‌مرد، دست کم 20 سال زندان برای او تعیین می‌شد که وی پیش از رسیدن به جلسه‌نهایی دادگاه خود را حلق ‌آویز کرد و کشت.

هشدار وزیر صهیونیستی به "محمود عباس"

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی گفت:رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سبب پایبندی به مواضعش و خودداری از به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود بهای سنگینی پرداخت خواهد

"تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با انتقاد از مواضع "محمود عباس" در روند گفتگوهای سازش، هشدار داد: بی‌تردید موضع گیری‌های سرسختانه محمود عباس بهای سنگینی را برای او در پی خواهد داشت .به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود از خواسته‌های اصلی بینامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است اما محمود عباس بر مواضع خود اصرار دارد و حاضر نیست در مسیر پیشبرد فرایند صلح اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود بپذیرد.

به گزارش دانا به نقل از آسوشیتدپرس، وزیر صهیونیستی تاکید کرد: فلسطینیان باید این واقعیت را درک کنند که برخی تهدیدها مانند تحریم کالاهای تولیدی این رژیم و یا آغاز انتفاضه سوم، تل آویو را وادار نخواهد کرد تا از منافع اساسی و موجودیت خود چشم پوشی کند.

تدبیر24/ پل تجریش در سال 1300 



گم شدن اطلاعات شخصی 1000 کارمند در آمریکا

شرکت نوشابه سازی کوکاکولای آمریکا به ربوده شدن اطلاعات محرمانه هزاران کارمند خود اذعان کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، مسئولان شرکت کوکاکولا اعلام کردند لپتاپ‌های حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه هفتاد و چهار هزار نفر از کارکنان سابق و فعلی این شرکت از مقر این شرکت در آتلانتای آمریکا ربوده شده است.

به گزارش دانا، البته این شرکت تاکید کرد رایانه‌های ربوده شده را پیدا کرده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد، ظاهرا از این اطلاعات هیچ استفاده سوئی نشده است. با وجود این مسئولان کوکاکولا به هجده هزار نفر از کسانی که اطلاعاتشان ربود شده بود، هشدار داد مراقب سوءاستفاده های احتمالی از اطلاعاتشان باشند.

مدعی پیامبری اعدام می‌شود؟

 به گزارش پارسینه، روزنامه پاکستانی" دون" نوشت: دادگاه راولپندی در نزدیکی اسلام آباد روز گذشته "محمد اصغر" را به اعدام محکوم نمود. این مرد در پاکستان به اتهام ادعای نبوت به اعدام محکوم گردید.

وی سه سال قبل به دلیل نوشتن پیام‌هایی دال بر نبوت خود به برخی از افراد از جمله یکی از نیروهای پلیس بازداشت شده بود. وکیل محمد اصغر گفت وی دارای اختلال عقلی بوده است، اما گروه پزشکی دادگاه با حضور در جلسه و بررسی رفتارهای وی وجود اختلال فکری در وی را رد کرد.

آوارگان جنگی سودان جنوبی در اردوگاهی در اوگاندا

عصرایران منتشر کرد، سومین سالگرد انقلاب مردم مصر علیه حکومت حسنی مبارک (قاهره)






آوارگان جنگی سودان جنوبی در اردوگاهی در اوگاندا



خون کارگران بهای میزبانی قطر در جام جهانی

روزنامه گاردین به نقل از یک سازمان غیردولتی نپالی نوشت، دست کم 185 نفر از اتباع نپال که برای ساخت ورزشگاه و فضاهای مورد نیاز برای میزبانی بازی‌های جام جهانی در سال 2022 به کار گمارده شده بودند، در قطر جان باخته‌‌اند. فقط در دو سال گذشته و در جریان ساخت فضاهای ورزشی 382 نفر در حوادث دلخراش و یا به سبب بیماری از دنیا رفته‌اند.

به گزارش تابناک، بسیاری از کارگران در قطر از شرایط دشوار کاری، عدم دسترسی به آب آشامیدنی هنگام کار در هوای گرم، تاخیر در پرداخت دستمزدها و در بعضی موارد عدم پرداخت دستمزد و مصادره گذرنامه‌های خود شکایت دارند. در ماه نوامبر سال 2013  و در واکنش به بیانیه صادرشده از سوی اتحادیه بین‌المللی سندیکاهای کارگری، "ژوسف سپ بلاتر" رییس "فیفا" از قطر خواست با سامان دادن به اوضاع کارگران، به نقض حقوق انسانی آنها پایان دهد.

ادعای مرگ دیکتاتور نازی در سال 1984 در برزیل!

با وجود آنکه گفته شده "آدلف هیتلر" پس از آنکه در سال 1945 شکست آلمان در جنگ جهانی دوم را شنید، در برلین خودکشی کرد، اما در کتابب مناقشه‌برانگیز که جدیدا منتشر شده، آمده است وی از مخفیگاهش در برلین به آمریکای جنوبی (آرژانتین) فرار کرده و و در نهایت در برزیل سکونت گزید و در سال 1984 در این منطقه به طور ناشناس مرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، این کتاب حاوی عکسی است که به ادعای آن می‌تواند این مساله را ثابت کند. "سیمونی رنه گوئریرو دیاس"، نویسنده این کتاب در تشریح تئوری خود مدعی شده است که هیلتر در یکی از ایالت‌های برزیل به نام ماتوگروسو به دنبال گنج می‌گشته و برخی دوستانش نقشه این گنج را در اختیارش گذاشته بودند و برای آنکه شناسایی نشود با یک زن سیاهپوست به نام کاتینگا رابطه برقرار کرد تا نشان دهد وی دیکتاتوری نیست که به جز نژاد آریایی از بقیه نژادها نفرت دارد.

نام این کتاب "هیتلر در برزیل؛ زندگی و مرگ وی" است. سیمونی نویسنده این کتاب که اهل شهر کویاباست مدعی است که هیلتر در محل اقامتش در برزیل به لقب "آلمانی پیر" شهرت یافته بود. سیمونی قصد دارد جسد مدفون در قبری تحت نام آدولف لایپزیگ در شهر نوسا سنهورا دو لیورامنتو را نبش قبر کند و برای اثبات تئوری‌اش از آزمایش دی ان ای از طریق یکی از خویشاوندان هیتلر در اسرائیل استفاده کند.

سیمونی می‌گوید وقتی بر روی یکی از عکس‌های بسیار قدیمی آدولف لایپزیک با فوتوشاپ سبیل گذاشت و آن را با تصویر رهبر آلمان نازی مقایسه کرد،‌به وی مشکوک شد، به گفته سیمونی شهر لایپزیک محل تولد سباستین باخ، موزیسین مورد علاقه هیلتر بوده است.

ماده مخدر اکستازی زیر میکروسکوپ



تظاهرات 50 هزار نفری علیه جمهوری اسلامی!!!

"مسعود صدر" مجری شبکه ضدانقلاب "پارس" در واکنش به درخواست یکی از بینندگان شبکه مبنی بر شرکت در تظاهرات 500 نفری علیه جمهوری اسلامی به شکست تظاهرات اپوزیسیون در طول 34 سال گذشته اعتراف کرد و گفت: اینکه 500 نفر برای تظاهرات علیه جمهوری اسلامی ثبت نام کرده‌اند باعث خوشحالی است، اما ما تظاهرات 50 هزار نفری به راه انداختیم و شاهد آن بودیم که فقط به شعار علیه جمهوری اسلامی ختم شد و به جایی نرسید.



به گزارش جام، مسعود صدر با اشاره به ضعیف بودن اقدام‌های اپوزیسیون علیه نظام جمهوری اسلامی افزود: تظاهرات 500 نفری را نفی نمی‌کنم اما باید دید این تظاهرات با چه شیوه‌ای برگزار می‌شود و چه تغییراتی در آن انجام گرفته است. من سالیان عمرم را درتظاهرات علیه ایران در مقابل ساختمان فدرال گذرانده‌ام. موهای سرم سفید شده است. تظاهرات‌ها نباید متوقف شود بلکه باید شیوه‌های رفتن را تغییر داد.

اعتراف به شکست اقدامات اپوزیسیون و ضدانقلاب از سوی عناصر خودفروخته و خارج نشین در حالی است که گروهک‌هایی مانند منافقین و همچنین خیانت‌هایی که از سوی عده‌ای وطن فروش علیه نظام اسلامی و انقلاب صورت گرفته است، اگرچه خاطرات تلخی را برای تاریخ جمهوری اسلامی تحمیل کرده است اما با قدرت و توانمندی کشورمان در عرصه داخلی و بین‌المللی بیش از پیش شاهد اینگونه اعترافات خواهیم بود.


انتخاب یک ایرانی به عنوان دبیر کل حزب سوسیال دموکرات آلمان

حزب سوسیال دموکرات آلمان روز گذشته در کنگره حزب خود در برلین "یاسمین فهیمی" را با 88/5 درصد آراء به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب کرد. به این ترتیب این زن 46 ساله که پدر ایرانی و مادر آلمانی دارد، جانشین "آندریا ناهلس" شد. وی تا به حال مدیر گروه در بخش برنامه‌ریزی سیاسی در اتحادیه کارگری قدرتمند معدن، شیمی و انرژی در هانوفر بوده است.



به گزارش تسنیم به نقل از هفته‌نامه "اشپیگل" این زن ایرانی-آلمانی حدود بیست و هشت سال عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان است و در کنگره حزب سوسیال دموکرات اظهار داشت که می‌خواهد این حزب را از نظر داخلی تقویت کرده و کمک کند تا اعتماد انتخاب‌کنندگان را با کار دولتی خوب توجیه کند و این بار ما سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی موفقیت را از آن خود خواهیم کرد. گفتنی است که فهیمی در هانوفر به دنیا آمده و در دانشگاه آن در رشته شیمی تحصیل کرده و در عرصه سیاسی آلمان چهره‌ای شناخته شده نیست. اما رهبری حزب سوسیال دموکرات آلمان این بار مصمم بود که دبیر کلی این حزب را به یک زن بسپارد.

درخواست اسد از مردم، برای خواندن نماز طلب باران

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، "بشار اسد" از وزارت اوقاف، ائمه، خطبا و همه هموطنان خواست در سراسر کشور بعد از خطبه‌های نماز جمعه آینده مصادف با سی ام ربیع الاول سال1430 و 5 هجری مصادف با 31 ژانویه2014  میلادی نماز طلب باران برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، به دنبال درخواست رییس جمهوری سوریه، اوقاف نیز از شهروندان سوری خواست قبل از برپایی نماز استسقا، 3 روز روزه بگیرند و به فقرا و نیازمندان کمک کنند و به صله رحم یا دیدن از دیگران از جمله نزدیکان و خویشاوندان بپردازند.

پاسخ هاشمی به جنجال رسانه‌ها

"آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی درباره اظهارات هفته گذشته ایشان در سخنرانی اختتامیه کنفرانس وحدت در موضوع خلیفه اول گفت: "موضوع سخنرانی من، تنازع بود و آنچه درباره موضوع خلیفه اول گفتم این بود که بر سر این موضوع نباید نزاع کنیم، اما اینکه اعتقاداتمان باید محفوظ بماند قابل تردید نیست".

بعضی رسانه‌های مجازی هفته گذشته تلاش کردند با تحریف اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چنین وانمود کنند که ایشان گفته است اینکه خلیفه اول چه کسی است یک موضوع تاریخی است و نباید مطرح باشد! متن کامل مصاحبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با روزنامه جمهوری اسلامی که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده، در دهه فجر منتشر خواهد شد.

مظلومیت باغ فدک در چشمان حیرت‌زده دوربین

انتخاب نوشت: 25 ربیع الاول مصادف با دوشنبه 7 بهمن، سالروز هديه كردن باغ فدك از جانب پيامبر اكرم(ص) به دختر عزيزشان حضرت فاطمه‌الزهرا (س( است و اسم "فدک" زیر تابلوی ورودی شهر "حائط" در عراق است.





گزيده خاطرات احمدي‌نژاد بدون سانسور منتشر شد!

 قانون در مطلبی طنز نوشت: خبر آمده که آقای "احمدی‌نژاد" قرار است کتاب خاطراتش را منتشر کند. بنده خدا خاطرات آقای روحانی را در روزنامه قانون دیده، گمان کرده شخص رئیس‌جمهور آن را نوشته. این شد که تصمیم گرفت قبل از دکتر روحانی اقدام به انتشار کتابش کند. از آنجایی که زحمت خاطرات آقای روحانی افتاد گردن ما، گفتیم گزیده‌ای از خاطرات آقای احمدی‌نژاد را هم به صورت تیزرطور و کامینگ‌سون‌وار بنویسیم، شاید مشتری شد و ما هم به نان و نوایی رسیدیم. از این دکتر روحانی که آبی برای ما گرم نشد...

اولین سفر به ونزوئلا/ ساعت 18:02 عصر/ همه عاشقم بودند. همه مرا می‌شناختند. فکر کنید داشتیم در خیابان راه می‌رفتیم یک دختر بچه 3-4 ساله با مادرش آمد جلو، مادرش پرسید: "این کیه؟" حالا فکر کنید زبان آنها هم اسپانیولی است، بچه مرا نگاه کرد و گفت: "هاها! این محموده! محموده! ای وای! محمود اینه؟! یاه یاه یاه!"

شهریور 1391/ساعت 14 به وقت نیویورک

برای سخنرانی صدایم کردند. باورتان نمی‌شود، بسم‌ا... را که گفتم، این بار بقیه رفتند توی یک حصن و حصاری! آنقدر کلامم شیوا و رسا بود، همه محو صحبت‌هایم شده بودند. یک جوری محو شده بودند که هیچ‌کدامشان را دیگر در سالن نمی‌دیدم. اول کمی ترسیدم ولی چشم که چرخاندم دیدم مرد بهاری من توو سالنه، ماشالا. منتظر محمود جونه ماشالا... سخنرانی‌ام که تمام شد، علی‌اکبر صالحی و ثمره هاشمی چنان کف می‌زدند که می‌ترسیدم خدای نکرده رباط صلیبی پاره کنند! سخنران بعدی خیلی بیخود سخنرانی کرد. یک جوری حرف زد که تمام کسانی که از سخنان من محو شده و به مقام فنای‌فی‌المحمود نائل آمده بودند، دوباره روی صندلی‌ها ظاهر شدند.

بدرقه برادرم هوگو/ ساعت 17:20 عصر/ داشتم می‌گفتم: "گلچین روزگار، عجب بدسلیقه است است اســـ..." که ناگهان چشمم به منظره‌ای افتاد و گفتم: "اوپس! گلچین روزگار عجب خوش‌سلیقه است!" یادش بخیر. مرد خوبی بود. چه خانواده نازنینی داشت.

15 بهمن 1391/ساعت 9:10 صبح/ قرار بود وزیر کار را استیضاح کنند. شیخ‌الاسلامی آمد پیش من و گفت: "آقا دستم به دامنتون. یه کاری واسه ما بکن. تا حالا 2.5 میلیون شغل بیشتر ایجاد نکردم. هنوز 427 تا شغل دیگه باید ایجاد کنم که یه وقت خدای ناکرده پیش مردم بدقول و شرمنده نشم. بگید دو هفته استیضاح رو بندازن عقب اینها رو هم تولید می‌کنم و تمام." گفتم: وقت ندارم، امروز قرار دارم، باید برم توی مردم. خواهش کرد: آقا شما که هر روز توی مردمید، یه امروز رو به خاطر من بیایید مجلس. داد زدم: پسر! بپر اون کاپشن منو بیار.» یکهو دیدم اسفندیار کاپشن را آورد. شرمنده شدم و گفتم: «ای وای ببخشید، شما چرا زحمت کشیدید؟

اسفندیار گفت: وا! گفتی پسر کاپشنم رو بیار. مگه من پسر نیستم؟! گفتم: معلومه که نه! شما مرد بهاری خودمی. عمرمی. جونمی. نفسمی. لبخند محبت‌آمیزی زد که دلم رفت. دریای نگاهش داشت مرا به سوی خویش ‌می‌خواند که یکهو شیخ‌الاسلامی تکانم داد و گفت: آقاااا! دیر شدها! الان غیابی چیز می‌کنن. داد زدم: چته؟ انگار می‌خوان ازش طلاق بگیرن! مگه کشکه غیابی عزلت کنن؟ کی هستن که عزلت کنن؟ بعد دست کردم توی جیبم و یک سی‌دی درآوردم و به فروزنده گفتم: این رو بده آقا لاریجانی. بگو محمود التماس دعا داشت.

ساعت 16:25 بعدازظهر/ شیخ‌الاسلامی با گریه رفت منزل. نقشه‌ام نگرفت. قرار بود این "سی‌دی بگم بگم" مثل بمب صدا کند، ولی مثل این سیگارت‌ها که بعد از روشن شدن نه صدا دارند، نه بو، عمل کرد! وزیر کار را هم انداختند. عیبی ندارد، شیخ‌الاسلامی قربانی هدف متعالی و مقدس ما یعنی سعید مرتضوی شد. روح هوگو وقتی دوباره هبوط کند، اجرش را می‌دهد.

نظر شاهزاده ‌انگلیسی ‌درباره ‌خاندان سلطنتی

روزنامه ساندی اکسپرس دیروز نوشت که "مایکل کنت" سخنان شگفت‌آوری را در مصاحبه با تلویزیون کانادا بیان کرده است.  مایکل ۶۹ ساله که به شاهزاده "فرصت طلب" معروف است، اظهارنظرهای تند و گزنده‌ای را برای جلب توجه به کتاب خود درباره خاندان سلطنتی در اروپا بیان کرد.

به گزارش جهان به نقل از العالم، این عضو خاندان سلطنتی انگلیس اظهار داشت که نسل جوان در این خاندان برای ملت انگلیس بسیار خوب است ولی اعضای سالخورده سلطنتی برای بیشتر مردم خسته‌کننده هستند و تاکید کرد که دایانا همسایه او در کاخ کنزینگتون در مرکز لندن بوده و بسیار شیفته و دلبسته او بود؛ اما او مانند بسیاری از مردم آموزش کمتری دیده و خود را مانند ستارگان موسیقی یا سینما می‌دید. دايانا در يک حادثه رانندگي مشکوک در ماه اگوست ۱۹۹۷ ميلادي کشته شد.

بدبینی 80 درصد آمریکایی‌ها به وضعیت کشورشان

مرکز نظرسنجی "هریس انتراکتیو" آمریکا نظرسنجی را از 2 هزار و 47 نفر از شهروندان آمریکایی بعمل آورده است که نتایج آن نشان می‌دهد که 80 درصد آمریکایی‌ها نگاهی منفی به وضعیت کشورشان دارند و تنها نگاه 28 درصد آنها تمایل دارند تا به پنجمین سخنرانی "باراک اوباما" درباره وضعیت آمریکا گوش دهند.

 به گزارش رجا به نقل از العالم، این نظرسنجی درآستانه پنجمین سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سه‌شنبه شب به وقت محلی درباره وضعیت این کشور انجام شود. نتایج نظرسنجی مرکز هریس انتراکتیو نشان داد که 61 درصد از افراد شرکت کننده وضعیت عمومی آمریکا را منفی توصیف می‌کنند و 67  نسبت به نظام آموزشی، 71 درصد به بهداشت و درمان، 37 درصد به اقتصاد و 75 به مهاجرت و 78 درصد نسبت به اشتغال دیدگاه منفی دارند.
در همین حال، نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی "ای بی سی نیوز" و روزنامه واشنگتن پست آمریکا در آستانه سخنرانی باراک اوباما نیز حاکی است که میزان محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا به 46 درصد کاهش یافته است.

 تیم فوتبال داعش جنجال‌برانگیز شد

روزنامه "النهار" عراق، صبح دیروز در گزارشی پیش از مسابقه فوتبال میان تیم ملی زیر 22 سال این کشور با تیم ملی زیر 22 سال عربستان سعودی در "مسقط" پایتخت کشور عمان، تصویر بزرگی را از اعضای دو تیم چاپ کرد که جنجال زیادی برانگیخت. این روزنامه تیم مذکور را تیم منتخب "داعش" (گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" که از سوی سعودی‌ها تغذیه می‌شود) دانست.



به گزارش شبکه ایران، در طرف مقابل این تصویر نیز عکسی از تیم ملی زیر 22 سال عراق را کنار "نوری المالکی" نخست‌وزیر این کشور قرار داد و تیتر این عکس خبری را این چنین انتخاب کرد: "تیم ملی ما امروز یک رویارویی سرنوشت‌ساز با تیم داعش دارد". در تصویر تیم ملی عربستان سعودی سرهای "عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی این کشور، "محمد العریفی"، "نبیل العوضی"، "عائض القرنی" و "عادل الکلبانی" از دیگر مبلغان سرشناس وهابی قرار داده شد.

در پی این پیروزی شبکه‌های عراقی نیز این پیروزی بر داعش را به نوری مالکی تبریک گفتند! و شبکه "الانوار" عراق نیز با ابراز شادی از این پیروزی، پیام حکیم شاکر مربی را که در خطاب به مالکی گفته است: بازیکنان تیم ملی عراق با داعش در میدان نبرد می‌جنگیدند، منتشر کرد.

توافق محرمانه ایران و ترکیه درباره سوریه

جام نوشت: روزنامه "جمهوری" که متعلق به مخالفان دولت اردوغان است نوشت که دولت‌های ایران و ترکیه توافقات محرمانه‌ای داشته‌اند و دولت ترکیه پذیرفته در چرخشی تدریجی، مواضع خود در مورد بحران سوریه را تغییر دهد.

یکی از بندهای توافق این است که دولت ترکیه، اجازه برگزاری جلسات مخالفان سوری را در خاک خود ندهد.

زن داوطلب سوری در لباس نظامی

شفاف نوشت: پس از آنکه جنگ داخلی در سوریه آغاز شد و تروریست‎هایی از 60 کشور دنیا به سوریه سرازیر شدند٬ نیروهای داوطلب مردمی نیز در کنار ارتش کشور برای دفاع از وطن خود اعلام آمادگی کردند.



فوتبالیستی که خود را منفجر کرد

تروریست عضو گروهک النصره که خود را در استان حلب سوریه منفجر کرد، "ابوبکر الریاضی" نامیده می‌شد یکی از بازیکنان سابق فوتبال در تیم الاحباء الاهلی منطقه عالیه لبنان بوده است.



به گزارش مشرق به نقل از العالم، منابع مطبوعاتی و رسانه ای نزدیک به گروه های تروریستی فاش کردند فرد مذکور به این دلیل "الریاضی" (ورزشکار) نامیده می شد که عضو یک تیم فوتبال بوده و نام واقعی او "احمد دیاب" است.



تروریست مزبور که از عناصر گروهک تروریستی النصره بود، خودش را در یکی از مقرهای ارتش سوریه در حلب منفجر کرد و به هلاکت رسید و امروز (شنبه) درپی انتشار خبر مرگ الریاضی، دوستان وی در طرابلس اقدام به توزیع شیرینی و ابراز شادمانی کردند. الریاضی پیش از هلاکتش وصیت نامه ای نوشته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود. وی در این وصیت نامه از دوستان و نزدیکان و آشنایان خود خواسته بود با "جهاد" راه وی را ادامه دهند!

ابتکار جالب برای حذف ابتکار!

ایسنا در مطلبی طنز  نوشت: امسال سال بحران محیط‌ زیست است. حالا دیگر نه فقط تهران، که بسیاری از شهرهای بزرگ کشور درگیر مسأله آلودگی هوا هستند و این آلودگی زیست‌محیطی جان همه را تهدید می‌کند؛ هم مایی که زنده‌ایم و هم آن‌هایی که در راهند. به‌تازگی مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت گفته است که در شیر مادران اصفهانی سرب و کادمیوم، آرسنیک و جیوه وجود دارد. خبر را که خواندم، گفتم پس شیر مادران تهرانی چیزی جز اسیدسولفوریک نیست. من خودم شیر مادر خورده‌ام و مادرم همیشه نه به منت، بلکه از محبت می‌گوید: با تمام ضعف جسمانی به تو شیر خشک ندادم تا در آینده سالم باشی.

راست هم می‌گوید، تأثیر شیر مادر بر سلامت کودک و همچنین آتیه او ثابت شده است، ولی مادرانی که الآن بچه کوچک دارند، احتمالا در آینده به بچه‌های‌شان می‌گویند: عزیزم من تو را با شیرخشک بزرگ کردم و آن همه جیوه و ارسینک و سرب را توی حلقت نریختم. پسرخاله‌ات را ببین خل‌وچل شده، او شیر خاله‌ات را خورد. اگر به تو هم شیر مادر می‌دادیم، همین‌طوری می‌شدی.

حالا که بحث زیست‌محیطی است، بد نیست بدانید که طرحی در مجلس است که بنا بر آن طرح قرار است سازمان محیط‌ زیست در سازمان جنگل‌ها ادغام بشود. بله، اشتباه نمی‌کنم، سازمان محیط زیست در سازمان جنگل‌ها ادغام می‌شود. البته من هم با شما موافقم که اگر ادغامی این‌چنینی بخواهد صورت بگیرد، این سازمان جنگل‌هاست که باید در سازمان محیط‌ زیست ادغام بشود، اما چه کنیم که طرح می‌خواهد این معاونت مهم رییس‌جمهوری را در یک معاونت وزارت جهاد کشاورزی ادغام کند.

لابد می‌پرسید چرا؟ مگر کسی با ابتکار موجود در این معاونت مشکل دارد؟ چرایش را با یک مثال تاریخی خدمت‌تان عرض می‌کنم، باشد که زیرکان و باریک‌اندیشان را به کار آید: پرسش: تشکیل وزارت‌خانه ورزش‌وجوانان از سوی برخی نمایندگان مجلس هشتم نوعی انتقام‌گیری از محمود احمدی‌نژاد بود. این را می‌پذیرید؟ علیرضا دهقان نماینده مردم ایذه و باغملک: در بحث جوانان قطعا یک انتقام‌گیری از رییس‌جمهور وقت بود، اما در بحث ورزش وا... که ما هدف‌مان به‌روز کردن این بخش بود!

نتانیاهو: شهرک‌نشینان می‌توانند در کشور مستقل فلسطین باقی بمانند!

شبکه دو اسرائیل به نقل از یک مقام بلند پایه در دفتر نخست وزیری در سایت اینترنتی خود نوشت: "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل اخیرا در جلسات محرمانه‌ای که در دفتر کارش برگزار شده، گفته است که شهرک نشینان این حق را دارند که در داخل مرزهای کشور آتی فلسطین پس از تشکیل این کشور باقی بمانند.

به گزارش ایسنا، این مقام اسرائیلی با بیان اینکه این صد درصد موضع رسمی نتانیاهو نیست، اذعان کرد که به اعتقاد وی سخنانی که از سوی نتانیاهو در این خصوص اظهار شد، بیانگر این است که وی معتقد است در کشور آتی فلسطین تنها خود فلسطینی‌ها ساکن نخواهند بود. نتانیاهو پیشتر نیز گفته بود: تا زمانی که من در راس دولت هستم هیچ اسرائیلی از خانه و محل زندگیش بیرون رانده نخواهد شد.

بازداشت پدر مجری من و تو به دلیل حمل مواد مخدر

پدر مجری مشهور شبکه ماهواره‌ای "من و تو" در فرودگاه امام خمینی به هنگام خروج از کشور به علت حمل مقادیر قابل توجهی مواد مخدر بازداشت شد. وی که قصد داشت به منظور دیدن فرزندش به انگلستان سفر کند، در بازررسی بدنی مواد افیونی که به طرز ماهرانه‌ای در لباس زیرش جاسازی شده بود کشف می‌شود. به گزارش سفیر، وی مدعی شد مواد مخدر را به سفارش فرزند و دوستانش با خود حمل می‌کرده است.

جشن روز جمهوری در هند

عصر ایران
منتشر کرد، تظاهرات بر ضد دولت و رییس جمهور فرانسه در پاریس



جشن روز جمهوری در هند





جشن رنگ در جاکارتا



قطار در بنگلادش



"ناصر میناچی" وزیر تبلیغات و جهانگردی دولت موقت (1359/05/08)




خطر داعش‌ اطراف‌‌ حرم‌ امام‌حسین (ع)

"عقیل المسعودی" رئیس کمیته امنیتی کربلا در اظهاراتی از دستگیری منتشر کننده تصویر اعلامیه تهدیدآمیز داعش نزدیک حرم امام حسین (علیه السلام) خبر داد و گفت: در چند روز اخیر ، تصویری تهدید آمیز از داعش بر شبکه‌های اینترنتی اجتماعی منتشر شد، در این تصویر پرچم داعش چاپ شده و در کنار آن عبارت تهدید آمیز " (ما) آمدیم" حک شده بود؛ فرد بازداشت شده، عکس مذکور را در یکی از مناطق حساس و اصلی نزدیک به حرم امام حسین (علیه السلام) گرفته و سپس در فضای مجازی منتشر کرده است.



به گزارش مشرق، عقیل المسعودی در ادامه گفت: یک تیم اطلاعاتی سری و آموزش دیده برای تحقیق در مورد اصل این اعلامیه تهدید آمیز تشکیل شده است. بازجویی ها از فردی که این تصویر را منتشر نموده ادامه دارد، وی از اهالی فلوجه است که به کربلا آمده و تصویر در تلفن همراه وی وجود داشته است.

عکس قدیمی احمدی نژاد در دوران استانداری اردبیل

در اسفند 1375 "محمود احمدی‌نژاد" از مناطق زلزله‌زده اردبیل بازدید کرد.



چرا ایرانی‌ها را می‌کُشند؟


چند ماهی است مرحله جدیدی از عملیات‌های تروریستی و قتل شهروندان ایرانی در منطقه آغاز شده است. این موج کشتار، ایرانیان را بدون تمایز میان یک نظامی و غیرنظامی، مقام مسؤول یا شهروند عادی هدف قرار می‌دهد.

به گزارش عصر ایران، مهمترین عملیات‌های تروریستی علیه شهروندان ایرانی در منطقه در ماه‌های اخیر به این شرح است:

-ربودن "نور احمد نیکبخت" کارمند سفارت ایران در صنعا (تیر ماه 1392)

- کشتار 17 مرزبان ایرانی در شهر سراوان در شرق ایران ( آبان ماه 1392)

-حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت و کشتن 6 ایرانی در این حادثه از جمله رایزن فرهنگی ایرانی ( آبان ماه 1392)

- کشته شدن 15 تکنسین ایرانی در عراق در حمله گروه‌های تروریستی ناشناس (آذرماه 1392)

- قتل "علی اصغر سیدی" دیپلمات ایرانی در یمن (دی ماه 1392)

اما راز این موج از عملیات‌های تروریستی علیه شهروندان ایرانی چیست؟ دلیل این موضوع را می‌توان افزایش هزینه‌های ادامه حکومت "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه دانست. از چند ماه پیش تاکنون روند درگیری و جنگ داخلی در سوریه به سمت پیشروی و موفقیت‌های ارتش سوریه در کنار از میان رفتن احتمالات سقوط یا کناره‌گیری بشار اسد از قدرت می‌رود .براساس شرایط موجود نیز هیچ مانعی در مقابل ادامه حکمرانی اسد وجود ندارد و بشار تا اطلاع ثانوی در کاخ ریاست جمهوری در دمشق خواهد بود.

براساس چنین وضعیتی، فعالیت‌های مسلحانه و فشارهای دیپلماتیک نتوانسته‌اند حکومت اسد را متلاشی کنند. همچنین گزینه حمله نظامی خارجی برای سرنگونی حکومت سوریه  هم از میان رفته است. در چنین شرایطی، مخالفان جبهه ایران-سوریه تلاش می‌کنند ادامه حکمومت اسد برای تهران، هزینه‌زا باشد و این هزینه‌آفرینی را از بخش‌های مختلف دیپلماتیک (مخالفت با توافق هسته‌ای ژنو ـ مخالفت با حضور ایران در مذاکرات ژنو 2) تا اقدامات عملی در قالب کشتن شهروندان و مقامات ایرانی در منطقه واقعیت ببخشند.

جاسوسی صنعتی آمریکا از شرکت‌های خارجی

"ادوارد اسنودن" در گفتگو با تلویزیون "ای آر دی" آلمان اعلام کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی صنعتی از شرکت‌های خارجی که اطلاعات آنها حتی برای امنیت ملی آمریکا هیچ ارزشی ندارند هم دست دارد و شرکت آلمانی "زیمنس" از جمله شرکت‌هایی است که NSA از آنها جاسوسی می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، هیچ تردیدی وجود ندارد که آمریکا در جاسوسی صنعتی دست دارد، اگر اطلاعاتی در شرکت زیمنس وجود دارد که حتی هیچ ارتباطی با امنیت ملی این کشور نداشته باشند، آمریکا این اطلاعات را به دست می‌آورد. آژانس امنیت ملی آمریکا  اخیرا در واکنش به افشای بر نصب نرم‌افزارهای جاسوسی روی بیش از 100 هزار رایانه در سرتاسر جهان، این اظهارات را رد کرد و گفت NSA از اطلاعات به دست آمده از شرکت‌های آمریکایی علیه آنها استفاده نکرده‌است.

نحوه برخورد با زنان زندانی در آمریکا

در این تصاویر که توسط روزنامه "دیلی میل" منتشر شده، اوضاع آشفته زندان زنان در ایالت آریزونا آمریکا، بیگاری کشیدن از آنها و نقض آشکار حقوق بشر در کشور داعیه‌دار این حقوق، به وضوح مشاهده می‌شود.







جاسوس ایرانی-آمریکایی با چه هدفی به ایران آمد؟

"امیر میرزایی حکمتی" 28 ساله مقیم ایالت میشیگان آمریکا، اوایل سال 90 توسط ماموران وزارت اطلاعات و به اتهام جاسوسی برای سیا و سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا بازداشت شد و اسناد این همکاری و دیدارهای وی با مقامات آمریکا در افغانستان در رسانه‌ها نیز منتشر شد، بعد از بازجویی‌های متهم و اعتراف وی به همکاری با نهادهای اطلاعاتی آمریکا، حکمتی به اتهام همکاری با آمریکا و سرویس اطلاعاتی آمریکا CIA علیه جمهوری اسلامی ایران، به اعدام محکوم شد.

به گزارش فردا، این حکم چند ماه بعد و در روزهای پایانی سال 90، اعدام این جاسوس آمریکایی لغو شد. در طول این مدت نیز این متهم در زندان به سر می‌برد تا اینکه طی روزهای اخیر "ویلیام کوهن"، وزیر دفاع اسبق ایالات متحده آمریکا، به همراه سه مقام بلندپایه پیشین نظامی آمریکا هفته جاری طی نامه‌ای خطاب به "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از او خواستند تا در سایه تحولات جدید در روابط ایران و آمریکا، برای آزادی امير ميرزايی حکمتی اقدام کند.



میز ایران در "سیا" پروژه‌ای سه جانبه بسیار محرمانه و با همکاری موساد و MI6 طراحی کرده و علاوه بر ترور و جنگ رسانه‌ای، تمام توان خود را برای فاز سوم یعنی انتخاب زبده‌ترین فرد برای نفوذ به دستگاه اطلاعات ایران انتخاب کند. فرد مورد نظر سابقه یک دهه آموزش‌های فشرده اطلاعاتی را در رزومه خود داشت و علاوه بر آموزش‌های عمومی و ویژه نظامی، به دانشگاهی مخصوص فرستاده می‌شود تا در کنار آموزش‌های اطلاعاتی، زبان‌های خاورمیانه‌ای را نیز بیاموزد.

حکمتی بعد از آموزش‌هایی در عراق و استخدام در چند شرکت اطلاعاتی، بارها تست دروغ‌سنجی و روانشناسی و معاینات پزشکی را با موفقیت پشت سر ‌گذاشته، بنابراین بعد از چندی در سال 2011 در هتل واشنگتن، این ماموریت به وی ابلاغ می‌شود و بارها با مامو سیا نوع مواجهه با ماموران اطلاعاتی با پوشش حکمتی را تمرین می‌کنند. سپس حکمتی به پادگان "بگرام" و بعد از آن به دبی رفته و بعد از دو روز اقامت به ایران می‌آید.
 


حجم اطلاعاتی که حکمتی با خود به ایران آورده بود، به گونه‌ای بود که هر سرویس اطلاعاتی در مواجهه با آن خود را در مقابل منبعی مهم می‌دید و سعی می‌کرد تا علاوه بر صحت‌سنجی، هر طور شده این منبع را از دست ندهد و نیاز اطلاعاتی‌اش را به‌وسیله آن برآورده کند و این همان دامی است که برای ایران پهن شده بود. سازمان سیا در این پروژه به دنبال ایجاد اثر انگشت یا ردپای سرویس اطلاعاتی ایران است تا هر طور شده، لااقل یکی از ماموران امنیتی ایران را به دام بیاندازد و پس از درخواست اطلاعات از حکمتی، به توانمندی و نیازهای ایران اشراف یابد تا بتواند آن را به‌عنوان حربه‌ای علیه ایران قرار دهد.
 
سرانجام، سربازان گمنام امام زمان(عج) با ردگیری و مهار فرستاده، در یک عملیات پیچیده، نه تنها پروژه نفوذ را با شکست مواجه کردند، بلکه شبکه گسترده جاسوسی با طیف وسیعی از اطلاعات ستاد را شناسایی و منهدم کردند تا روش‌های واسطه‌ها و همکاران این شبکه جاسوسی در اعتبار نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار گیرد و بار دیگر نقشه آمریکا شکست بخورد.

عکسی از شاه در خانه رعیت!

عصر ایران به نقل از بهمن هدایتی نوشت: اگر بخواهم تاریخ معاصر ایران را در ده فریم خلاصه کنم این عکس یکی از ده فریم انتخابی‌ام خواهد بود. نه به خاطر رعیت بهت‌زده‌ای که احتمالا تا هفت جد عقب‌ترش هرگز میزبان هیچ سلطانی نبوده‌اند و نه به خاطر دختربچه‌هایی که نگاهی نمی‌اندازند به ملکه دورگه نیمه ایرانی- نیمه اروپایی که نشانی‌ست از میل پهلوی‌ها به ‌هم سطح شدن با غرب.

حتی نه به خاطر نگاه نامطمئن شاه و بنده‌نوازی ملکه. نقطه تمرکز من روی کفش‌های شاه و ملکه‌ست. با کفش روی قالی مندرس مرد روستایی نشسته‌اند. جایی که نماز می‌خواند. پادشاهی با کفش در خانه رعیتی که بیرون از خانه هم کفش نمی‌پوشد. پادشاهی که رعیتش را نمی‌شناخت، نشناخت...



مباح بودن دست دادن زن و مرد مسلمان با اهل کتاب

اعتدال نوشت: "آیت‌الله سید علی سیستانی" از مراجع تقلید شیعه در پاسخ به پرسش مقلدان خود، احکام دست دادن زن و مرد مسلمان و نیز اهل کتاب و کافر را تشریح کرده‌اند.

س: آیا دست دادن از روی اجبار با زن غیر مسلمان خارجی و بدون قصد لذت ایراد دارد یا خیر در حالی که هیچ لذتی به وجود نیاید؟

با وجود حاجب مثل دستکش مانعی ندارد.

س: چنانچه دست مرطوب باشد، می‌توان با کافر یا اهل کتاب دست داد؟

اگر یقین کردید نجس است یا آن شخص کافر غیرکتابی است، برای نماز دست خود را بشویید.

س: در کشورهای اروپایی دست دادن به عنوان سلام و درود مطرح است، گاهی ترک آن کار به محرومیت و اخراج از کارخانه و مدرسه و امثال آن می‌کشد، آیا یک مرد و یا یک زن مسلمان می‌تواند در چنین حالات استثنایی دست بدهد؟ اگر با پوشیدن دستکش و امثال آن نمی‌شود از آن مشکل رهایی یافت جایز است مرد و یا زن مسلمان با دیگری مصافحه کند، آنجا که ترک چنان کاری موجب ضرر و زیان طاقت‌فرسا می‌شود.

موافقت کنگره آمریکا با ارسال مخفیانه تسلیحات به سوریه

منابع امنیتی آمریکایی و اروپایی می‌گویند، آمریکا ارسال تسلیحات سبک به گروه‌های مخالف دولت سوریه که از سوی واشنگتن "میانه‌رو" به حساب می‌آیند، را آغاز کرده و کنگره هم بودجه لازم را برای ادامه تحویل این تسلیحات به گروه‌های مستقر در جنوب سوریه در چند ماه آینده، تصویب کرده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اغلب این محموله‌ها برای گروه‌های سکولار و از مرز اردن ارسال می‌شود و علاوه بر انواع تسلیحات سبک، برخی تسلیحات سنگین‌تر از جمله راکت‌های ضدتانک را نیز شامل می‌شوند. به گفته مقامات غربی، موشک‌های دوش‌پرتاب زمین به هوا که قادرند جنگنده‌ها را هدف قرار دهند، جزو این محموله نیست و به گفته 2 نفر از مقامات غربی، کنگره در رأی‌گیری غیرعلنی خود، بودجه لازم برای ادامه این کمک‌ها دستکم تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی را تصویب کرده است.

به گفته دو مقام مطلع، بودجه کمک‌های اخیر از محل "بودجه‌های محرمانه وزارت دفاع" تأمین شده است، هرچند مشخص نیست که این رأی‌گیری چه زمانی صورت گرفته است.

همکاری صلیب سرخ با ایران و عراق برای جستجوی مفقودین

"آن مولر" مسوول بخش مفقودین دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران، با اشاره به اینکه صلیب سرخ به عنوان یک همکار بین دو کشور ایران و عراق عمل کرده و یکی از قسمت‌های کار سه جانبه را بر عهده دارد، اظهار داشت: ارتباط دو طرف ایرانی و عراقی در سطح بالایی قرار دارد و ما از اینکه همکاری و تعامل خوبی صورت گرفته خوشحالیم.



وی در گفتگو با ایرنا، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه تبادل شهدا تا چه موقع ادامه دارد، گفت: زمان دقیقی برای ادامه این کار مشخص نیست ولی به نظر می‌رسد مدت زمان زیادی ادامه داشته باشد و در این راستا پیکر مطهر 26 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، روز دوشنبه در آیینی با حضور مقامات ایرانی و عراقی از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی شد و هفت جسد عراقی نیز به مقامات این کشور تحویل داده شد.

توصیه‌های زوج ایرلندی به توریست‌هایی که به ایران می‌روند

در ماه‌های گذشته بسیاری از توریست‌هایی که به ایران آمده‌اند، بلا استثنا پس از بازگشت از ایران بر روی این نکته انگشت تاکید گذاشته‌اند که سفر به ایران با توجه به تجربه کردن اقلیم‌های مختلف(چهار فصل بودن)، بکر بودن بسیاری از مناطق و مناظر طبیعی، وجود زیر‌ساخت‌هایی در حد متوسط برای سفر از شرق به غرب و از شمال به جنوب کشور و از همه مهم‌تر ارزانی، در مجموع تجربه سفری خوب را به همراه دارد.

به گزارش عصر ایران، اخیرا یک زوج ایرلندی سفری به ایران داشته‌اند و نتیجه تجربیات سفر خود به ایران را در روزنامه " ایندپندنت" با عنوان "سفر، خودت را گم می‌کنی و شیفته ایران می‌شوی" نوشته‌اند که در آوریل سال 2013 از طریق مرز بازرگان ترکیه وارد ایران شده‌اند و تقریبا از غرب تا شرق کشور و کویر مرکزی و شمال و تهران را در مدت اقامت خود در ایران بازدید کرده‌اند.

این زن و شوهر توریست ایرلندی ساکن دوبلین در توصیف خود از ایران علاوه بر تاکید بر کلیشه‌هایی رایج من جمله مهمان‌نوازی و خون‌گرمی ایرانیان، دیدن واقعیتی متفاوت از آنچه که در خارج از ایران درباره این کشور تصویر می‌شود و ... به سه نکته درباره سفر به ایران گوشزد کرده‌اند:



"تانیا لالور" توریست ایرلندی در حال بازدید از مسجد شیخ لطف‌الله در اصفهان

1- نخست آنکه ایران کشوری است که باید زنان توریست مراقب حجاب‌شان باشند و دست‌ها و موهای خود را بپوشانند. 2- زبان انگلیسی ایرانی‌های زیر 30 سال بسیار خوب است و علایم و نشانه‌ها و تابلوها در سطح شهرها به هر دو زبان فارسی و انگلیسی است، از این‌رو در شهرهای ایران نباید زیاد نگران پیدا کردن آدرس بود 3- دیدن مراسم گلاب‌گیری کاشان و بازدید از باغ‌های ایرانی مثل باغ فین کاشان و باغ ارم شیراز که جزء میراث جهانی از سوی سازمان یونسکو ثبت شده است، باید حتما در برنامه سفر توریست‌ها به ایران جا بگیرد.

شجونی: تسلیت نمی‌گویم

"جعفر شجونی" عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، با اشاره به توافق ژنو بیان داشت: توافق هسته‌ای یک پیشرفت است اما برای مردم مسائل بخوبی روشن نشده و این وسط بعضی‌ها هم تسلیت می‌گویند و ضمن انتقاد از دولت گفت که شهامت و پایمردی امام طور دیگری بود اما این دولت، دولتی نیست که آدم به آن امیدوار باشد.

وی در گفتگو با انتخاب، با تاکید براینکه با این حال ما منتظر آخرین فرمایشات رهبری هستیم، بیان داشت: شنیده‌ام ایشان حرف‌هایشان را بعد از شش ماهی که دولت وعده داد، می‌زنند، البته ایشان اعلام کرده‌اند که از دولت حمایت کنید و من نیز تسلیم ایشان هستم و منتظرم.
 


شجونی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا این تسلیت‌گویی‌ها را تایید می‌کنید، گفت: من تایید نمی‌کنم و تسلیت نمی‌گویم، چون پای رهبری در میان است و اینها دارند زحمت می‌کشند و رهبری آنها را نیروهای انقلاب نامیده‌اند، البته مقتضی این است که یک مقدار در انتظار باشیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد برنامه اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده گفت: اصولگرایان با هم اجتماع خواهند کرد و با حرکتی که خواهند کرد و می‌کنند به پیروزی می‌رسند و در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه "احمدی‌نژاد" را جز اصولگرایان می‌داند یا خیر، گفت که احمدی‌نژاد به اصولگرایی نزدیکتر است.

اولين روز دبستان "مقام معظم رهبرى"

"مقام معظم رهبرى" در مورد روز اولى كه به دبستان رفتند، فرمودند: روز اولى كه ما را به دبستان بردند، روز خوبى بود؛ روز شلوغى بود، بچه‌ها بازى مى‌كردند، ما هم بازى مى‌كرديم. اتاق ما كلاس بسيار بزرگى بود، باز به چشم آن وقت كودكى من وعده بچه‌هاى كلاس اول، زياد بود. حالا كه فكر مى‌كنم، شايد سى نفر، چهل نفر، بچه‌هاى كلاس اول بوديم و روز پرشور و پرشوقى بود و خاطره بدى از آن روز ندارم.



البته چشم من ضعيف بود، هيچ‌كس هم نمى‌دانست، خودم هم نمى‌دانستم؛ فقط مى‌فهميدم كه چيزهايى را درست نمى‌بينم . بعدها چندين سال گذشت و من خودم فهميدم كه چشم‌هايم ضعيف است؛ پدر و مادرم فهميدند و برايم عينك تهيه كردند. آن وقت، وقتى كه من عينكى شدم، گمان مى‌كنم حدود سيزده سالم بود؛ ليكن در اين دوره اول مدرسه و اين‌ها اين نقص كار بود. قيافه معلم را از دور نمى‌ديدم، تخته سياه را كه روى آن مى‌نوشتند، اصلا نمى‌ديدم؛ و اين مشكلات زيادى را در كار تحصيل من به وجود مى‌آورد.
 
به گزارش جام، رهبر عزيز انقلاب در مورد معمم شدن خود، در دوران نوجوانى فرمودند: چيزى كه حتما مى‌دانم جالب است، اين است كه من همان وقت، معمم بودم؛ يعنى در بين سنين ده و سيزده سالگى كه ايشان سؤال كردند من عمامه سرم بود و قبا تنم بود. قبل از آن هم همين‌طور، از اوايلى كه به مدرسه رفتم با قبا رفتم منتهى تابستان‌ها با سر برهنه مى‌رفتم، زمستان كه مى‌شد، مادرم عمامه به سرم مى‌پيچيد.

مادرم خودش دختر روحانى بود و برادران روحانى هم داشت، عمامه پيچيدن را خوب بلد بود؛ سر ماها عمامه مى‌پيچيد و به مدرسه مى‌رفتيم .البته اسباب زحمت بود كه جلوى بچه‌ها، يكى با قباى بلند و لباس جور ديگر باشد. طبعا مقدارى حالت انگشت‌نمائى و اين‌ها بود؛ اما ما با بازى و رفاقت و شيطنت و اين‌طور چيزها جبران مى‌كرديم، نمى‌گذاشتيم كه در اين زمينه خيلى سخت بگذرد.

"بشار اسد" چهره سال 2013 شد

در نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه خبری "المیادین"، "بشار اسد" از سوی بینندگان عرب به عنوان چهره سال 2013 انتخاب شد. این نظرسنجی به مدت سه هفته از سوی شبکه المیادین انجام شد.

به گزارش مهر، این نظرسنجی در خصوص 16 شخصیت عربی و جهانی انجام شد و بشار اسد توانست 193  هزار و 404 رای و به نسبت حدود 38 درصد آرا را که بیش از نیم میلیون نفر بودند، کسب کند و پس از وی، "سلطان قابوس بن سعید" سلطان عمان و "نوری المالکی" نخست وزیر عراق بر اساس این نظرسنجی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
کلینتون از افتخار و افسوس دوره وزارتش گفت

"هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه سابق آمریکا طی یک سخنرانی گفت: از اینکه در این سمت تصمیمات خطرناک اتخاذ کردم، خرسند هستم اما حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی بزرگترین افسوس من در این دوران محسوب می‌شود و مرگ "کریستوفر استیونس"، سفیر آمریکا در کنسولگری این کشور در بنغازی مشخصا یک فقدان بزرگ شخصی است چرا که من او را برای این پست انتخاب کردم.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان این سخنرانی در پاسخ به تمایلش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 گفت: نمی‌دانم که در این انتخابات شرکت می‌کنم یا خیر، همچنین کشف محلی اختفای "اسامه بن لادن"، رهبر سابق القاعده و کشته شدن وی توسط نیروهای ویژه آمریکایی در ابیت‌آباد پاکستان را مورد تحسین قرار داد و گفت که این اتفاق در دوران ریاست من در وزارت امور خارجه آمریکا غرورآفرین است و من به آن افتخار می‌کنم.


تصویر متفاوت از "علی لاریجانی"





شهر زیبای "سوندالسرا" در نروژ که در میان کوه‌ها واقع شده است.

عصر ایران/



سخنرانی " ماری بارا" مدیر عامل جدید شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا در جریان بازدید از کارخانه اوپل در آلمان



راهپیمایی برای آزادی زندانیان فلسطینی از  زندان‌های اسراییل(غزه)



گرامی‌داشت هفتادمین سالگرد پایان محاصره 900 روزه سن پترزبورگ روسیه و پیروزی این شهر در برابر قوای آلمان نازی در جریان جنگ دوم جهانی از سوی پوتین



یادش به خیر اون وَختا



مسکو "اسنودن" را تحویل نمی‌دهد

پروفسور "ویتالی نامکین" رئیس انستیتوی شرق شناسی و آکادمی علوم روسیه، با اشاره به اینکه تنش‌هایی در روابط بین روسیه و آمریکا و غرب همچنان وجود دارد، اظهار داشت: مسئله اصلی که این تنش‌ها را به وجود آورده اسنودن نیست، بلکه مسئله سپر دفاع موشکی آمریکا است. در این میان توسعه ناتو و یک سری مسائل دیگر از جمله فهرست ماگنیتسکی نیز موثر است. سرگئی ماگنیتسکی کسی است که متهم به فساد مالی بود و در روسیه درگذشت.



وی در گفتگو با مهر، افزود: مدافعین حقوق بشر بر این باورند که به موقع به وی کمک‌رسانی نشده و به همین خاطر در زندان فوت کرده است. پزشک معالج او مجازات شده اما ایالات متحده آمریکا این مسئله را بسیار بزرگ جلوه داد. در رابطه با همین قضیه آمریکایی‌ها فهرستی از قضات و وکلا ایجاد و اعلام کردند که همه آنها در کشته شدن ماگنیتسکی متهم هستند. این افراد اجازه نداشتند به آمریکا سفر کنند. ما نیز در اقدامی متقابل فهرستی به همان صورت علیه آمریکا ایجاد کردیم.

رئیس انستیتوی شرق شناسی روسیه گفت: بعد از این مسئله، قضیه اسنودن پیش آمد. تا جایی که من مطلع هستم دو طرف نمی‌خواهند تنش‌ها را به خاطر مسئله اسنودن شدت دهند. اگر کشوری اکنون پیدا شود که حاضر باشد اسنودن را بپذیرد، احتمالا ‌اسنودن به آنجا می‌رود و اگر هیچ کشوری در این میان پیدا نشود، دولت ما با پرسش سختی رو به رو می‌شود و باید انتخاب کند که پناهندگی وی را تمدید کند یا خیر. اما قدر مسلم هیچ کس وی را به آمریکا نمی‌فرستد.

یاسر هاشمی: آقای هاشمی دستاوردهای دولت را قابل تقدیر می‌داند

"یاسر هاشمی" رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مرکز تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به خبرسازی‌های برخی رسانه‌ها درباره اختلاف دولتمردان با شخصیت‌های اصلی نظام، اظهار داشت: جریان‌های افراطی که پیش از این حیات خود را در تلاطم سیاسی کشور می‌دیدند، اکنون با رویه اعتدالی دولت وضعیت بقای خود را در خطر دیده و تلاش می‌کنند تا آرامش فعلی کشور را برهم بزنند.

فرزند آیت‌الله هاشمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه "یکی از روش‌های جریان‌های افراطی برای برهم زدن تعادل سیاسی موجود، خبرسازی و القاسازی است"، افزود: یک شبکه زنجیره‌ای خبری به صورت هماهنگ مشغول خبرسازی و القای دروغ به مردم است تا اینگونه نشان دهند که میان دولت و شخصیت‌های اثرگذار کشور اختلافاتی وجود دارد.



وی با اشاره به انتشار برخی اخبار نظیر ناراحتی هاشمی رفسنجانی از انتصاب‌های دولت، تخلیه دفتر حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، غیبت رییس‌جمهور در جلسه‌های مجمع و ... گفت: آقای هاشمی دستاوردهای دولت دکتر روحانی برای کشور در این دوره کوتاه را قابل تقدیر می‌داند. جریان‌های افراطی هم با علم به همین توفیقات، تصمیم به حاشیه‌سازی و القای شایعات دارند تا موفقیت‌های ملی کمتر در افکار عمومی جلوه کند.

یاسر هاشمی در پایان تاکید کرد: اتحاد دولت با شخصیت‌های سیاسی و گروه‌های معتدل، موجب انزوای جریان‌های افراطی می‌شود. از سوی دیگر، جریان‌های افراطی با جنگ روانی رسانه‌ای برای ایجاد شکاف میان دولت و شخصیت‌ها یا القای این مسأله در حال تلاش هستند.

روحانی و جنتی در ابتدای انقلاب

انصاف/ این تصویر "حسن روحانی" و "علی جنتی"، رییس جمهور و وزیر ارشاد کنونی در ابتدای انقلاب را نشان می‌دهد.



جمهوریت/ لباس زنان ایرانی قبل از کشف حجاب



فامیل‌بازی، حتی در فرهنگستان علوم پزشکی

با وجود آن که دکتر "سید علیرضا مرندی"، وزیر بهداشت دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی سوابق خدمات زیادی به ویژه در موضوع کنترل جمعیت داشته و جایزه جهانی هم در این زمینه دریافت کرده است، برخی گزارش‌ها از فامیل بازی در فرهنگستان علوم پزشکی که تحت مدیریت وی قرار دارد، حکایت دارد. گزارش های رسیده به آینده حاکی است، فرهنگستان علوم پزشکی کشورمان، مثل بسیاری از مجموعه‌های علمی دیگر در 4‌ سال گذشته به صحنه سودجویی و بهره‌برداری عناصری تبدیل شده که هریک به انحاء مختلف، به کاسبی از فضای ناآرامی‌های سال 88 پرداخته‌اند؛ امری که دست کم اکنون باید در انتصابات جدید مورد اصلاح قرار گیرد.

طبق این گزارش‌ها، مدیران ارشد فرهنگستان در طول این مدت، مبادرت به عضویت درآوردن وابستگان و دوستان خود کرده و در مواردی هم که ضرورت ایجاب می‌کرده، به مقامات قبلی و فعلی نان قرض داده‌اند. البته این که در جامعه پزشکان و فرهیختگان، بسیار پیش می‌آید و منکر "دکتر" بودن برخی "منسوبانی" که "منصوب" هم شده‌اند، نیستیم. اما پرسش اینجاست که این فامیل محترم، شایسته‌ترین فرد برای عضویت در یکی از برجسته‌ترین نهادهای علم پزشکی کشور است؟

اگر قرار باشد به برخی انتصابات فامیلی مدیریت فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد، می‌توان موارد زیر را برشمرد:  1-آقایی که یکی از معاونت‌های فرهنگستان را برعهده دارد، همسرخویش را به عضویت پیوسته در آورده و در عین حال، یکی از دوستان خود را هم، عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی کرده است.

2- آقای دکتر دیگری که مسوولیت دیگری در فرهنگستان دارد، فرزند خویش را به عضویت فرهنگستان درآورده  است
3- پزشک دیگری هم که رئیس یکی از گروه‌های مهم این فرهنگستان است، برادر خود را عضو پیوسته فرهنگستان کرده است.

در حال حاضر دکتر سید علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران را عهده دار است و با توجه به اینکه یکی از وظایف ریاست فرهنگستان علوم پزشکی، پیشنهاد افراد به عنوان اعضای پیوسته، وابسته و افتخاری فرهنگستان به مجمع عمومی برای تصویب است، لذا انتظار می‌رفت طی این مدت، طبق اصولی به غیر از فامیل‌بازی و تعاملات غیرعلمی! برای معرفی اعضای جدید پیوسته و وابسته، اقدام شود.

جام/ تصاویری تاسف‌برانگیز از جنگ سوریه







غایب معروف گروه ریش سفیدان در ایران

گروه متنفذین که به سرپرستی "کوفی عنان" به ایران آمد، دو چهره معروف برای ایرانیان دارد که در سفر اخیر این گروه فرصت حضور در تهران را نداشتند. یکی از آن‌ها "جیمی کارتر" رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بود.

گروه متنفذین یا ریش سفیدان (the elders)  گروهی از رهبران مستقل هستند که "نلسون ماندلا" در سال ۲۰۰۷ آنها را گردهم آورد. چهار تن از اعضای این گروه روز یکشنبه وارد تهران شدند. اعضای این هیات که به سرپرستی کوفی عنان عبارتند از "مارتی آهتی‌ساری"، رییس‌جمهور پیشین فنلاند و برنده جایزه صلح نوبل، "دزموند توتو" اسقف اعظم بازنشسته کیپ تاون و برنده جایزه صلح نوبل و "ارنستو زدیلو" رییس جمهور پیشین مکزیک.

به گزارش بولتن، برای اولین بار بود که اعضای این گروه به اسم متنفذین به ایران می‌آمدند اما آنچنان که کوفی عنان در بیانیه خود گفت هر یک از اعضای این گروه در سال‌های گذشته به صورت فردی به ایران سفر کرده بودند. این گروه 12 نفره دو چهره بسیار شناخته شده به ویژه برای ایرانیان دارد که به ایران نیامده‌اند. یکی از آن‌ها جیمی کارتر،  رئیس جمهور پیشین آمریکا که یکی از اعضای گروه موسوم به متنفذین است.

جیمی کارتر، رئیس جمهور آمریکا و مجری قرارداد کمپ دیوید است. او در دوران ریاست جمهوری‌اش برای اعاده حیثیت و بازسازی  چهره منفور و جنگ طلب آمریکا در جهان پس از شکست در ویتنام تلاش زیادی کرد. یکی از اقدامات وی مطرح کردن مساله حقوق بشر در جهان بود. "اخضر ابراهیمی" نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیگر چهره آشنا برای ایرانیان است، که قطعا به خاطر درگیری‌هایش در اجلاس ژنو 2 که برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود، نتوانسته است به ایران بیاید. او تلاش زیادی برای حضور ایران در اجلاس ژنو 2 انجام داد.

خانم "گرو هارلم" برونتلند نخست وزیر نروژ و معاون رئیس گروه متنفذین، خانم "اِلا باهات" فعال حقوق زنان در هند، "فرناندو کاردوسو" رئیس جمهور پیشین برزیل و فعال مبارزه با مواد مخدر، "خانم هِنا جیلانی" فعال حقوق زنان در پاکستان و حقوق بشر، خانم "گاراسا ماشل" فعال حقوق زنان و کودکان و آزادی‌طلب اولین وزیر زن در موزامبیک، خانم "مری رابینسون" اولین رئیس جمهور زن ایرلند و کمیسر حقوق بشر سازمان‌ملل، "ارنستو زدیلو" رئیس جمهور سابق مکزیک و فعال اصلاح‌طلب، اقتصاددان و فعال سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر و خلع سلاح هسته‌ای و "مارتی احتیساری" رئیس جمهور سابق فنلاند، برنده جایزه صلح نوبل و میانجیگر صلح بین‌الملل از دیگر اعضای گروه متنفذین هستند.

خاله زنکی‌های بین‌المللی

قانون در مطلبی طنز نوشت: د‌‌‌‌‌ر پی افشای رابطه پنهانی فرانسوا اولاند‌‌‌‌‌ با "ژولی گایه"، سطح ارتباط رئیس‌جمهور فرانسه با شریک زند‌‌‌‌‌گی سابق خود‌‌‌‌‌ "والری تریر وایلر" به "د‌‌‌‌‌وست معمولی" تنزل پید‌‌‌‌‌ا کرد‌‌‌‌‌. بنا بر گفته شاهد‌‌‌‌‌ان، اولاند‌‌‌‌‌ و ژولی گایه سابقا د‌‌‌‌‌ر فیس‌بوک همد‌‌‌‌‌یگر را "د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌اشی" و "آبجی" می‌نامید‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ که همین باعث شک والری به رابطه این د‌‌‌‌‌و شد‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌، از همان موقع والری د‌‌‌‌‌ائم بر شفاف‌سازی روابط رئیس‌جمهور با این د‌‌‌‌‌ختره پافشاری می‌کرد‌‌‌‌‌ ولی همیشه با این پاسخ اولاند‌‌‌‌‌ مواجه می‌شد‌‌‌‌‌ که "ژولی گایه د‌‌‌‌‌ختر خوبیه، فقط اسمش غلط اند‌‌‌‌‌ازه".

با این وجود‌‌‌‌‌ اولاند‌‌‌‌‌ طاقت نیاورد‌‌‌‌‌ و چند‌‌‌‌‌ روز پیش پایان رابطه خود‌‌‌‌‌ با والری تریروایلر را رسما اعلام کرد‌‌‌‌‌. یک کارشناس مسائل و مشکلات د‌‌‌‌‌امن‌گیر غرب د‌‌‌‌‌ر این زمینه اظهارنظر کرد‌‌‌‌‌ و گفت: وقتی فرانسوا اولاند‌‌‌‌‌ فرانسوی د‌‌‌‌‌ر مقابل شریک زند‌‌‌‌‌گی خود‌‌‌‌‌ به تعهد‌‌‌‌‌اتش پایبند‌‌‌‌‌ نیست، چه تضمینی وجود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ که آمریکا مفاد‌‌‌‌‌ توافق ژنو را رعایت کند‌‌‌‌‌؟ وی د‌‌‌‌‌ر پاسخ به این سوال که ارتباط این د‌‌‌‌‌و مسئله با هم چیست؟ بعد‌‌‌‌‌ از چند‌‌‌‌‌ ثانیه سکوت گفت: مرگ بر آمریکا.

طبق اخبار واصله پس از اعلام جد‌‌‌‌‌ایی اولاند‌‌‌‌‌ و تریروایلر موج اختلافات خانواد‌‌‌‌‌گی کشورهای غربی را د‌‌‌‌‌ر نورد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ه است. گویا د‌‌‌‌‌یروز میشل اوباما با د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ن همسرش که د‌‌‌‌‌ر حال خورد‌‌‌‌‌ن شیرینی د‌‌‌‌‌انمارکی بود‌‌‌‌‌ به شد‌‌‌‌‌ت عصبانی شد‌‌‌‌‌ه و گفته "تو هنوز د‌‌‌‌‌لت گیر اون نخست وزیر ایکبیری د‌‌‌‌‌انمارکه" اوباما هم هر چی ماله‌کشی کرد‌‌‌‌‌ه و گفته این اسمش شیرینی گل محمد‌‌‌‌‌یه و د‌‌‌‌‌انمارکی نیست، میشل زیربار نرفته و گفته اون ماری‌جوآنا هم که می‌کشید‌‌‌‌‌ی لابد‌‌‌‌‌ اسمش "ماری‌جوانان" بود‌‌‌‌‌ه و چون همیشه خراب بود‌‌‌‌‌ شما مجبور بود‌‌‌‌‌ین بکشین‌اش!

شهروند‌‌‌‌‌ان کشورهای غربی هم از این موج فساد‌‌‌‌‌ و بی‌بند‌‌‌‌‌ و باری به ستوه آمد‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌. یکی از این شهروند‌‌‌‌‌ان به نام "جان" به خبرنگار ما می‌گوید‌‌‌‌‌: ما د‌‌‌‌‌یگر از غرب خسته شد‌‌‌‌‌ه‌ایم. ما سیاست‌های کشورمان را محکوم می‌کنیم. ما می‌خواهیم به ایران بیاییم تا خانواد‌‌‌‌‌ه تشکیل بد‌‌‌‌‌هیم. حالا د‌‌‌‌‌رست است که ایران پارازیت د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، آلود‌‌‌‌‌گی هوا د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، پول ند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، آتش‌نشانی‌اش نرد‌‌‌‌‌بان ند‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌، محد‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌یت اینترنتی د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ ولی عوضش آنجا صفا و صمیمیت هست، هرمز شجاعی‌مهر هست، سیب هست و مسئولانی که به زور می‌خواهند‌‌‌‌‌ آد‌‌‌‌‌م را خوشبخت کنند‌‌‌‌‌. ما می‌خواهیم از د‌‌‌‌‌امن غرب خارج شویم و به ساپورت خاورمیانه بیاییم.

پولدارترین وزاری دولت چه کسانی هستند؟

اعلام لیست دارایی‌های مسئولان کشور هرچند هنوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده و بنا به گفته "محمد دهقان" عضو هیات رئیسه مجلس اراده‌ای برای به سرانجام رسیدن آن نیست، اما برخی از مسئولین کشور تا‌کنون دارایی‌های خود را اعلام کرده‌اند. طبق شنیده‌های جهان، در این بین از میان وزرایی که دارایی‌های خود را اعلام کرده‌اند؛ آقای (ن) میزان دارایی خود را ۹۳۰ ميليارد تومان و آقای (ز) از جمله دارايي‌هاي خود را در تهران یک قطعه زمين ۴ هزار متري در ميرداماد كه قيمت هر متر مربع آن ۲۰ ميليون تومان تخمين زده مي‌شود، اعلام کرده‌اند.

این دو فرد تاکنون بیشترین دارایی‌ها را در بین وزرای دولت یازدهم داشته‌اند. در دولت دهم نیز بیشترین دارایی مربوط به آقای "م" به ارزش میلیارد ۱۱۵ میلیارد تومان اعلام شده بود.

بهای رسمی پیکان 48

با وجود امتیازات فوق‌العاده‌ای که پیکان 48 را به صورت یک اتومبیل ایده‌آل برای خانواده‌ها درآورده است، در بهای پیکان 48 هیچ‌گونه تغییری ایجاد داده نشده و به همان قیمت 17890 تومان در اختیار ملت ایران قرار می‌گیرد.



چهره‌ جدید گوینده‌ سابق اخبار


مشرق منتشر کرد، تصویری جدید از "افشار" گوینده سابق اخبار.



جشن تولد روحانی اصلاح طلب


عصر ایران/ محمد علی ابطحی عکسی از جشن تولد خود به همراه نوه هایش را در صفحه فیسبوکش منتشر کرد.




انتشار نوار صوتی قذافی از کمک‌های خود به سارکوزی

شبکه خبری "فرانس 24" روز چهارشنبه گزارش داد که شبکه سه تلویزیون فرانسه قرار است امروز نوار مصاحبه قذافی با خبرنگار روزنامه "لوفیگارو" که در سال 2011 میلادی در طرابلس صورت گرفته، پخش کند. رهبر سابق لیبی در این مصاحبه تامین مخارج تبلیغات سارکوزی را در انتخابات سال 2007 میلادی تایید می‌کند.



به گزارش ایرنا، اتهام دریافت کمک مالی از رهبر سابق لیبی که در اکتبر سال 2011 میلادی کشته شد، چندین بار مطرح شده و سارکوزی هر بار آن را رد کرده است. برپایه ترجمه خبرگزاری فرانسه از نوار مصاحبه، قذافی که در بحبوحه ناآرامی‌های لیبی ترتیب داده شده بود، در پاسخ به این سوال که "آیا احساس می‌کنید به شما خیانت شده است"، پاسخ داد که سارکوزی یک عقب‌مانده ذهنی است. او با کمک من به ریاست جمهوری رسید.

وی افزود: ما منابع لازم برای پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تامین کردیم. وی زمانی که وزارت کشور را برعهده داشت، به دیدن من آمد و از من حمایت مالی طلب کرد و دلیل خود را برای کمک مالی‌اش به سارکوزی، اینطور اعلام کرد که برای ما مردم لیبی این مساله که رییس جمهوری فرانسه با کمک ما به پیروزی برسد، منفعت مالی داشت. اما فرانسه در کنار انگلیس یکی از کشورهایی بود که بیشترین نقش را در جنگ لیبی ایفا کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال اسناد محرمانه در منزل شارون

روزنامه "هاآرتص" در گزارشی اعلام کرد: وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرحی برای ورود به منزل "آریل شارون"، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی و بازرسی آنجا به منظور به دست آوردن اسناد محرمانه نظامی است که وی آن‌ها را به طور غیرقانونی در منزل خود نگه می‌داشت.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: همچنین به موجب این گزارش ممکن است پلیس اسرائیل مسئول تفتیش منزل شارون شود. آریل شارون در ژانویه سال 2006 دچار سکته مغزی شد و به دنبال هشت سال زندگی نباتی در بیمارستانی در تل آویو مرد.

مقام معظم رهبری در کنار پدر



آماده عملیات انتحاری در آمریکا و اروپا هستیم!

وب سایت "پیک نت" در گزارشی به آمادگی گروه‌های افراطی برای عملیات انتحاری در آمریکا و اروپا خبر داد. در ابتدای این گزارش آمده است: اسلام‌گراهای افراطی در سوریه، افرادی را برای حملات تروریستی انتحاری در آمریکا و اروپا آماده می‌کنند. این ادعا نیست، بلکه اطلاعاتی است که آمریکا و اروپا از آن مطلع است و در پی راه‌حلی برای آن هستند.

به گزارش جام، این وب سایت با اشاره به چگونگی این عملیات‌ها افزود: نمایندگانی از سازمان‌های اطلاعاتی غرب مخفیانه به دمشق سفر کردند و در مذاکره با رهبران گروه‌های مخالف دولت سوریه نگرانی خود را درباره اردوگاه‌هایی که در آنها افرادی برای عملیات انتحاری در آمریکا و اروپا تعلیمات می‌بینند ابراز داشتند. همچنین در ادامه گزارش ذکر شده است که در میان گروه‌های مسلحی که با ارتش سوریه می‌جنگند بیش از 700 فرانسوی و 500 انگلیسی مسلح حضور دارند که اصلیت آنها عرب و یا آفریقایی است. همچنین سربازانی از سایر کشورهای غربی.

این وب سایت در خبری به نقل از "ریچارد اولتون" رئیس بخش مبارزه با تروریسم "اسکاتلند یارد" انگلستان نوشت: سازمان ما به اطلاعاتی درباره اسلام‌گراهای بریتانیایی دست یافته که بموجب آن، افرادی از صفوف جنگجویان با ارتش سوریه برای عملیات تروریستی به انگلستان بازگشته‌اند.

اوباما برای نطق سالانه آماده می‌شود

پارسینه منتشر کرد، "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش از سخنرانی سالانه خود در کنگره این کشور در اتاق کارش در کاخ سفید مشغول خواندن متن نطق سالانه خود است.



خوشحالی "میشل اوباما" از سخنرانی باراک



سیاستمدارانی که یارانه نمی‌خواهند

وزیران و معاونان دولت احمدی‌نژاد اردیبهشت ماه سال 89 در یک حرکت نمادین اعلام کردند که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند و خواستند ثروتمندان را ترغیب به انصراف از دریافت یارانه نقدی کنند، اما پیش‌بینی "احمد توکلی" نماینده مردم تهران نزدیک به واقع بود که گفته بود کسی از دریافت یارانه انصراف نمی‌دهد و "محمدرضا میرتاج‌الدینی" معاون پارلمانی وقت احمدی‌نژاد از اولین کسانی بود که از دریافت یارانه انصراف داد.

"شمس‌الدین حسینی" وزیر سابق اقتصاد و "محمدرضا فرزین" سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت احمدی‌نژاد، "لطف‌الله فروزنده" معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز از کسانی بودند که با وجود تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار، از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند.

به گزارش مهر، "حجت‌الاسلام حیدر مصلحی" وزیر سابق اطلاعات، سردار "احمد وحیدی" وزیر سابق دفاع، "صادق محصولی" وزیر پیشین رفاه و تامین اجتماعی، "محمد عباسی" وزیر سابق تعاون، "علی سعیدلو" رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی، "مصطفی محمدنجار" وزیر سابق کشور، "سید مرتضی بختیاری" وزیر سابق دادگستری، "مسعود زریبافان" رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و "علی‌اکبر صالحی" رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به این جمع پیوستند اما این اتفاق نتوانست زنجیره انصراف از یارانه را تکمیل کند و در همانجا قطع شد.


150 نفر از نمایندگان مجلس یارانه می گیرند اما بسیاری از نمایندگان شاخص مجلس اعلام کردند که در زمره 140 نماینده مجلسی هستند که یارانه نمی‌گیرند؛ از جمله "غلامعی حداد عادل" بود. "سیدمحمد بیاتیان" نماینده بیجار و حسن‌آباد به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان كردستان و عضو هیئت رئیسه كمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی آخرین فیش حقوقی خود در مهر ماه امسال را در اختیار رسانه قرار داده بود که بر این اساس درآمد یک نماینده مجلس ماهیانه به طور متوسط، 32 میلیون و 930 هزار ریال؛ 3 میلیون و 293 هزار ریال، درآمد دارد.



"فاطمه دانشور" یکی از ثروتمندترین زنان ایران است که عضو شورای شهر تهران هم هست در جلسه روز سه‌شنبه شورای شهر رسما اعلام کرد که به کمپین انصراف از دریافت یارانه پیوسته و از همکارانش هم خواست که این کار را بکنند. بعد از این پیشنهاد بلافاصله احمد دنیامالی- عضو دیگر شورای شهر تهران هم گفت: فقط شما نبوده‌اید که به این موضوع فکر کرده‌اید بلکه ما نیزاز خیلی قبل‌تر انصراف خود را اعلام کرده‌ایم.

مبلغی که نیروی آدم‌کش ترانسفر می‌کرد

"عمر الاطرش" مبلغ تکفیری لبنانی که اخیرا در شهر "عرسال" در بقاع غربی لبنان دستگیر شده، به انتقال تروریست‌های انتحاری و عاملان انفجارهای اخیر حومه جنوبی بیروت و تأمین نیازهای لجستیکی آنها اعتراف کرده است. این فرد در بازجویی‌های اولیه به انتقال تروریست‌های انتحاری، مواد منفجره و خودروهای بمب‌گذاری شده‌ای که در ضاحیه جنوبی بیروت منفجر شدند، اعتراف کرده است.

به گزارش جام، "رضوان مرتضی" روزنامه نگار و کارشناس مسائل جنبش‌های اسلامگرا در این‌باره به شبکه العالم گفت: "عمر الاطرش"، اعتراف کرده که سه کمربند انفجاری و چند بمب دست‌ساز از یک فرد در منطقه عرسال دریافت کرده و آنها را به افرادی که قصد انجام عملیات تروریستی انتحاری در جنوبی بیروت را داشتند، تحویل داده است.


عمر الاطرش

ناظران بر این باورند که الاطرش از عوامل فعال عضو گروه‌های جبهه النصره، داعش و گردان‌های عبدالله عزام بوده است. اقدامات تروریستی این فرد افراطی در حالی صورت گرفته که "شیخ محمد رشید قبانی"، مفتی اهل تسنن لبنان اخیرا اعلام کرد: هرگونه عملیات انتحاری با هدف کشتار افراد بی‌گناه هم کیش و هموطن، یک ظلم آشکار و عملی حرام و اقدامی نا به جا است.

تدبیر24/جنایت‌کاری ارتش آزاد سوریه در مورد کودکان







شهری که اعتیاد، علت 95 درصد طلاق‌هایش است

"عبدالرضا احسانی‌نیا" فرماندار ویژه دزفول، در همایش نقش بانوان در پیشگیری از اعتیاد افزود: 90 درصد سارقان در این شهرستان برای تامین مواد مخدر دست به سرقت می‌زنند و سه عامل بی‌تفاوتی خانواده، محیط و اطرافیان را از عوامل شیوع اعتیاد عنوان کرد و گفت که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیش از 17درصد جمعیت این شهرستان را افراد معتاد تشکیل می‌دهند که سن آنها نیز پایین آمده و به مدارس راهنمایی نیز رسیده است.

وی بر لزوم افزایش آگاهی از مسایل مربوط به اعتیاد گفت: باید مبارزه وسیع، گسترده و همه جانبه‌ای در این خصوص صورت گیرد زیرا در بسیاری مواقع افراد با اطلاعات غلطی که سودجویان در خصوص برخی مواد مخدر می‌دهند به اعتیاد روی می‌آورند. با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در این شهرستان گفت:95 درصد طلاق ها در این شهرستان به دلیل اعتیاد است.

امام (ره) در دیدار با علمای نجف

جهان نوشت: امام خمینی(ره) با علما و روحانیون نجف در سال ۱۳۴۴ دیداری داشته است که گفته می‌شود نوار این دیدار در رادیو بغداد پخش شده است. و عکس این دیدار را مرکز اسناد منتشر کرده است.



پارسینه/ ابتکار در حال دریافت جایزه




توافقنامه ژنو، بمب هسته‌ای ایران را یک ماه عقب انداخت!

گروهی موسوم به "اتحاد علیه ایران هسته‌ای " United Against Nuclear Iran -UANI" که در نیویورک تشکیل شده و از فعال‌ترین لابی‌های صهیونیست‌ها در چند سال اخیر برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران است، ادعا کرد که توافقنامه ژنو، توان ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را فقط یک ماه به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش مشرق، این گروه با ارسال نامه پستی، نامه الکترونیکی (رایانامه)، تماس تلفنی به مراکز مختلف سیاسی و اقتصادی مختلف که با ایران مراوده دارند، آنها را تهدید و ترغیب به قطع ارتباط با جمهوی اسلامی ایران می‌کند و مدعی شده که تا پیش از امضای توافقنامه ژنو، زمان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای (مدت زمان لازم برای غنی سازی مورد نیاز برای رسیدن به سوخت بمب هسته‌ای) یک ماه تا یک و نیم ماه برآورد می‌شد.



گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای اعلام کرده که این آمار را از موسسه علوم و امنیت بین‌الملل the Institute for Science and International Security (ISIS) استخراج کرده است. گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای ادعا کرده که ایران با تداوم فعالیت رآکتور آب سنگین اراک، راه جایگزین برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را هنوز دارد. این گروه همچنین تداوم فعالیت‌های تحقیق و توسعه هسته‌ای ایران طبق توافق ژنو را نیز راهکاری برای دور زدن توافقنامه برای رسیدن به بمب هسته‌ای عنوان کرده است!



گزارش این لابی فعال یهود نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران اصلی آمریکا، تا برچیده شدن تجهیزات هسته‌ای ایران، کوتاه نخواهند آمد و این همان هدفی است که اوباما با به کار بردن عبارت "برچیدن پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران" به آن اذعان کرد و این گروه بازگردان 4.2 میلیارد دلار از بدهی‌های ایالات متحده به ایران را بسیار خطرناک ارزیابی کرده است.

احمدی‌نژاد وزرای خود را فراخواند

شنیده شده که "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور سابق کشورمان بعد از نقل مکان از ساختمان لادن به ساختمانی در محله جنت آباد تماس‌هایی با برخی از وزرا و مسئولان دولت سابق داشته و از آنها خواسته تا در جلساتی که ترتیب می‌دهد حضور داشته باشند. البته برخی از وزرا و مسئولین دولت گذشته دعوت احمدی‌نژاد را پذیرفته‌اند و آمادگی خود را برای حضور در این جلسات اعلام کرده‌اند اما برخی دیگر از این افراد به دلیل حضور "اسفندیار رحیم مشایی" در این جلسات و ارتباط نزدیک وی با احمدی‌نژاد حاضر به شرکت در این جلسات نشدند.

به گزارش دانا، گفته می‌شود زریبافان، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، دانشجو وزیر علوم، مصلحی وزیر اطلاعات، قاسمی وزیر نفت و بختیاری وزیردادگستری دولت احمدی‌نژاد از جمله افرادی بودند که به دلیل حضور مشایی در این جلسات حاضر به شرکت در جلساتی که احمدی‌نژاد ترتیب می‌دهد، نشده‌اند.

این افراد شرط حضور خود را عدم حضور مشایی عنوان کرده و این موضوع را از طریق زریبافان به احمدی‌نژاد اعلام کردند و بر این موضوع تاکید کردند که تنها در صورت عدم حضور اسفندیار رحیم مشایی، حاضر به شرکت در این جلسات هستند. البته احمدی‌نژاد نیز با این درخواست موافقت نکرده؛ شنیده‌ها حکایت از این دارد که احمدی نژاد در پاسخ به زریبافان گفته که من حاضر به حذف مشایی نیستم حتی اگر هیچ کدامتان در این جلسات حضور پیدا نکنید.

تدبیر24/ چهچهه یک صهیونیست



روز نو /جشنواره زنان رزمی کار بسیجی





استفاده از بادامچیان برای انصراف مردم از دریافت یارانه

قانون در مطلبی طنز نوشت: دوستان در دولت یازدهم از وقتی سکان کشتی سوراخ دولت را به دست گرفته‌اند سخت با مسئله پرداخت یارانه‌ها دست به گریبانند. چون استاد بزرگ، جناب آقای احمدی‌نژاد (اَندامنا فداه) کاری کرده که دولت جدید اگر به پرداخت یارانه‌ها به همین شکل ادامه دهد، یا باید از شدت بی‌پولی کنار پیاده‌رو بساط پهن کند و سیگار و لباس زیر و دی‌وی‌دی امریکن پای بفروشد تا بودجه سال آینده کشور را دربیاورد، یا این که کلا یارانه‌ها را قطع کند و بازخوردهایی نظیر "خدا پدر احمدی‌نژاد رو بیامرزه" و "قدر احمدی‌نژاد رو ندونستیم" را به جان بخرد و دچار افسردگی بعد از زایمان (یا افسردگی بعد از احمدی‌نژاد) شود.

به همین دلایل دولت روحانی نجابت به خرج می‌دهد و سعی می‌کند از راه‌های غیرمستقیم مردم را از گرفتن یارانه نقدی منصرف کند. در همین راستا دیروز "کمپین انصراف داوطلبانه از گرفتن یارانه" را تشکیل داد و گفت در اولین اقدام، رئیس‌جمهور از گرفتن یارانه انصراف داده است. می‌بینید چه رئیس‌جمهور مردمی‌ای داریم؟ برای این که نگویند خودش را می‌گیرد و از مردم نیست، تا دیروز پا به پای مردم در صفوف طولانی خودپرداز می‌ایستاد و یارانه‌اش را نقدا دریافت می‌کرد. (البته این خبر بعدا تکذیب شد، ولی اگر فکر می‌کنید ما برای این دلایل کم‌اهمیت جملاتمان را پاک می‌کنیم سخت در اشتباهید).

حالا بگذریم. دولت در پیچ حساسی قرار دارد و همه هم می‌دانیم که آب قطع است و فرصت اشتباه وجود ندارد. لذا همگی باید دولت را هُل بدهیم که بتواند استارت بزند و در مسیر گشایش مشکلات حرکت کند. برای همین من چند راهکار برای تشویق مردم به انصراف از دریافت یارانه به دولت پیشنهاد می‌کنم که امیدوارم اجرا کند، وگرنه من رأیم را پس می‌گیرم دولت از حد نصاب می‌افتد و بدبخت می‌شویم!

راه اول- سر هر خودپردازی یک مامور بگماریم با عنوان "گشتِ برداشت" که مردم را مجبور کند یارانه نقدی خود را برداشت کنند. هرکس هم امتناع کرد، بیندازنش توی ون و ببرند تعهد بگیرند. به این ترتیب عده کثیری از مردم نه تنها از گرفتن یارانه انصراف می‌دهند، بلکه با آن مبارزه هم می‌کنند.

راه دوم- آقای اسدا... بادامچیان یکی دو ماه پیش گفته بود: "ما -به مردم- گفتیم به آقای ناطق رأی دهید، به خاتمی رأی دادند. گفتیم به آقای هاشمی رأی دهید رفتند به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند، گفتیم به آقای ولایتی رأی دهید، رفتند به روحانی رأی دادند". چنانچه ملاحظه می‌فرمایید اصولگرایان از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردارند و واقعا دارند حیف می‌شوند! با توجه به استعداد اصولگراها در پراندن مشتری، کافی است آقای بادامچیان یا هر عزیز دیگر اصولگرایی براي انصراف دسته‌جمعی میلیون‌ها ایرانی از گرفتن یارانه نقدی، یک مصاحبه کند و بگوید: "مردم عزیز! لطفا یارانه‌های نقدی خود را دریافت کنید." به جان خودم همین یک جمله معجزه می‌کند و باعث می‌شود، میلیاردها تومان در حساب ذخیره دولت باقی بماند.

تریرویلر: دیگر نمی‌خواهم با سیاست ارتباطی داشته باشم

به گزارش صدای روسیه، "والری تریرویلر"، شریک سابق زندگی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان سفر بشردوستانه‌اش به بمبئی در هند در جمع خبرنگاران فشار قدرت را عامل و مقصر فروپاشی زندگی‌اش با اولاند اعلام کرد و از بیان صحبت‌های بد درباره اولاند که هفت سال با او زندگی کرد، خودداری کرد.



به گزارش ایسنا، شریک سابق زندگی اولاند همچنین گفت: ما با یکدیگر سرجنگ نداریم و حتی با یکدیگر از طریق تلفن صحبت می‌کنیم و اظهارنظرهای برخی سیاستمداران مخالف در فرانسه را درباره اینکه این جدایی ناشی از بی‌اعتنایی اولاند نسبت به شریک زندگی‌اش است، رد کرد.

والری به صورت مستقیم درباره رابطه عاشقانه شریک سابق زندگی‌اش با ژولی گیه، بازیگر فرانسوی اشاره‌ای نکرد و تنها به این موضوع پرداخت که نمی‌خواهد دیگر هیچ ارتباطی با سیاست داشته سازمانی که مدیرها در آن دوام نمی‌آورند و گفت: اگر شریک زندگی‌ام، رئیس‌جمهوری فرانسه نبود، همچنان در کنار هم زندگی می‌کردیم. دیگر نمی‌خواهم با سیاست ارتباطی داشته باشم.

سازمانی که مدیرها در آن دوام نمی‌آورند

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به سابقه تاریخی و باستانی ایران، همیشه سازمان پر حرف و حدیثی بوده است. به خصوص در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی و اکنون که "محمدعلی نجفی" بعد از 6 ماه در شرف استعفا می‌باشد و کمتر کسی فکر می کرد عمر ریاست او بر این سازمان کمتر از 6 ماه باشد.

به گزارش مهر، سازمان میراث فرهنگی، کم کم به سازمانی شهره می‌شود که مدیرانش چند ماه بیشتر مهیمانش نیستند. پیش از این "روح الله احمدزاده کرمانی"، رکورد کمترین زمان ریاست بر این سازمان را داشت. از اردیبهشت تا دی ماه 90؛ چند روز کمتر از 8 ماه و حالا نجفی با عمر ریاست کمتر از 6 ماه این رکورد را دارد. پس از کرمانی "حسین موسوی" رییس سازمان میراث فرهنگی شد. از 14 دی ماه 90 تا 11 آذر 91، بعد از او در آذر 91 "محمد شریف ملک¬زاده" با حکم رییس جمهور وقت رییس سازمان میراث فرهنگی شود.

تا پیش از کرمانی دوره‌های ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طولانی‌تر بود. "حمید بقایی" 31 تیر 88 تا اردیبهشت 90 یعنی 22 ماه، مشایی از مرداد84 تا تیر 88 یعنی 4 سال. در دوره ریاست جمهوری "سیدمحمد خاتمی" هم تقریبا شاهد همین روند بودیم. "سید محمد بهشتی" 7 سال و "حسین مرعشی" یک سال بر این صندلی تکیه زدند. پیش از اینها "مهدی حجت"، "اکبر زرگر" و "سراج‌الدین کازرونی" هم سایر روسای سازمان بودند که به ترتیب هر کدام 4، 2 و 4 سال ریاست کردند. مهدی حجت اولین رییسی بود که سال 66 و پس از تشکیل سازمان میراث فرهنگی، بر صندلی مدیریت آن تکیه زد.

مهدی حجت

از 1366 تا 1370

اکبر زرگر

از 1371 تا 1373

سراج الدین کازرونی

از 1372 تا 1376

سید محمد بهشتی

از 1376 تا 1383

حسین مرعشی

از 1376 تا 1384

اسفندیار رحیم مشایی

از 1384 تا 1388

حمیدرضا بقایی

از 1388 تا 1390

روح الله احمدزاده کرمانی

از اردیبهشت تا دی ماه 90

حسین موسوی

از دی 90 تا آذر 91

محمد شریف ملک زاده

از آذر 91 تا مرداد 92

محمد علی نجفی

از مرداد تا بهمن 92



















هندوهای بنگلادش در یک مراسم آیینی



عصر ایران منتشر کرد، تور اتوبوسی روسای جمهوری آمریکای لاتین از شهر هاوانا



اجرای برنامه شائولین کاران چینی در پاریس



خاطره ده‌بزرگی از مهاجرانی/ چه شد که یک شخصیت متدین و انقلابی از این‌جاها سر درآورد

"احد ده بزرگی" شخصی که زندگی سراسر شور و علاقه او در حوزه "ادبیات عاشورایی" زبانزد خاص و عام بوده است، یکی از اشخاصی است که به عنوان دوست و هم‌رزم "عطا‌الله مهاجرانی" در کنار او قبل انقلاب قرار داشته و در این مصاحبه از تاسف خود برای تغییر مسیر انحرافی مهاجرانی می‌گوید.

ده‌بزرگی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تعدادی از دانشجویان بودند که ما با آنها دوست بودیم و جلسات مخفی داشتیم، اظهار داشت: یکی از آن‌ها عطاءالله مهاجرانی و دیگری آقای دکتر معین بود. ما یک انجمن اسلامی در دانشگاه راه انداختیم که دانشجویان اساتید و کارمندان جمع شدند، رای‌گیری شد و از طرف دکترها آقای شهید فقیهی و از طرف کارمندان من انتخاب شدم که انجمنی را در مسجد آقا احمد راه انداختیم.

وی در گفتگو با فارس، با تاکید براینکه بعضی از اطلاعیه‌ها که می‌آمد در دانشگاه من مسئول توزیع آنها بین دانشجویان بودم، گفت: از کسانی که من خیلی با آنها دوست بودم آقایان نادر کجوری، حسین همافر، عطاءالله مهاجرانی، مرتضی و ... بودند. در کنار کار ما با این دوستان در خوابگاه جلساتی داشتیم. آقای مهاجرانی مثنوی می‌خواند و شرح می‌داد اما بعد از انقلاب فرهنگی دکتر معین شد رئیس دانشگاه و مهاجرانی را برای نمایندگی استان فارس کاندید کردیم و رای هم آورد.

این شاعر عاشورایی با بیان خاطره‌ای تصریح کرد: صدا و سیمای فارس همان اوایل انقلاب می‌خواست یک کار عاشورایی ارائه بدهد. برنامه‌ها را طراحی کردیم که در شاه‌ چراغ و علی‌بن حمزه ضبط شود که ضبط و پخش شد. آقای مهاجرانی در هند یا پاکستان رایزن فرهنگی شد. مهاجرانی برایم نامه نوشته بود و حتی برادران اهل تسنن و گروه‌های دیگر را جمع کردم "وقتی تو می‌خواندی اهل تسنن اشک که می‌ریختند. در زلال اشک آن‌ها من تو را می‌دیدم" این تعبیری است که او در نامه دارد.

ده‌بزرگی از ناراضی بودن خود از حرکت‌های مهاجرانی از زمان وزارت وی بر فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: دلم می‌خواست او را ببینم ولی به دلیل اینکه نوع تفکرش عوض شده بود، خیلی راضی نبودم. یک چیزی که خیلی مرا اذیت کرد این بود که یک شبی در تلویزیون دیدم آقای مهاجرانی با امیران سعودی در کاخ سعودی است و این برای من خیلی گران تمام شد که یک نیرویی که جزو دانشجویان خط امام بود و ما با هم هم‌عقیده و هم خط و مشی بودیم و اسم حضرت امام که می‌آمد ایشان بدنش می‌لرزید و امروز جایگاه ایشان کجاست؟!

وی تاکید کرد: موقعی که چهره ایشان را در کنار سعودی‌ها دیدم انگار آب سردی رویم ریخته شد و گفتم خدایا به آبروی امام حسین آخر و عاقبت‌مان را ختم به خیر کن. چه می‌شود که یک شخصیت متدین و انقلابی یک مرتبه از این جاها سر در می‌آورد باید پناه به خدا برد!

ابتکار یک مغازه‌دار برای مقابله با حملات تروریستی

مناطق شیعه‌نشین جنوب بیروت در هفته‌های گذشته شاهد انفجارهای انتحاری گروه‌های تروریستی بوده است. این حملات که از سوی گروه تندرو تروریستی "جبهه النصره" و با هدف ضربه زدن به حزب‌الله لبنان صورت می‌گیرد، در هفته‌های گذشته ده‌ها کشته و صدها زخمی به جا گذاشته است.



به گزارش عصر ایران، ساکنان جنوب بیروت برای در امان ماندن از این حملات دست به ابتکارهای جالبی زده‌اند از جمله صاحب یک مغازه موبایل فروشی در جنوب بیروت به شیوه زیر ویترین مغازه خود را با کیسه‌های شنی سنگربندی کرده است.

ژنرال چهار ستاره آمریکایی ایران را تهدید کرد

روزنامه صهیونیستی "جرازلم پست" امروز نوشت: ژنرال "دیوید پترائوس" رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان در اظهاراتی مدعی شد که "اسرائیل باید مطمئن باشد که اگر لازم باشد آمریکا برای متوقف کردن ایران، به گزینه نظامی متوسل خواهد شد".



به گزارش جام، بنا بر این گزارش، پترائوس برای اثبات ادعایش ویتنام، افغانستان و عراق را مثال زد و در ادامه گفت: حتی اوباما هم تا کنون چندین بار به حمله نظامی به ایران در صورت لزوم اشاره کرده است. آمریکا از نیروی نظامی برای رسیدن به منافعش استفاده می‌کند و هیچ‌کس نباید به این مسئله شک داشته باشد و درست است که ما بودجه نظامی را کاهش دادیم اما هنوز بودجه دفاعی ما از بسیاری از کشورهای قدرتمند بعد از خودمان بیشتر است.

عجایبی که فقط در ایران می‌توان دید











حضور 7 هزار فرد مسلح خارجی در سوریه

"جیمز کلابر" رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در مقابل اعضای کمیته اطلاعات مجلس سنای این کشور اعلام کرد: ما معتقدیم در شرایط کنونی بیش از 7 هزار فرد مسلح خارجی در حال جنگ با نظام "بشار اسد" در سوریه هستند و این افراد از 50 کشور دنیا هستند که اغلب آنها از کشورهای اروپایی و خاورمیانه هستند. این مسئله نه فقط برای ما بلکه برای این کشورها نیز خطرناک و نگران کننده است.

به گزارش مهر به نقل از العهد لبنان، کلابر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از این علی‌رغم گزارش‌های محرمانه‌ای که در اختیارشان بود به طور علنی از رقم 7 هزار فرد مسلح خارجی در سوریه سخن نگفته بودند.

زندگی کودکان در یک اردوگاه آوارگان در غزه




عصر ایران
منتشر کرد، کشف نزدیک به 400 مار پیتون زنده و مرده در خانه‌ای در سانتا آنا کالیفرنیا



بازدید اوباما از یک نانوایی در مریلند



زنی که تنها چند ساعت وزیر بود!

تنها چند ساعت پس از ادای سوگند دولت نوپای تونس، خانم "آمال کربول" وزیر گردشگری این کشور که به علت مشارکت در دوره‌های آموزشی در فلسطین اشغالی مورد انتقاد شدید قرار گرفته، از منصب خود استعفا کرد. این نخستین استعفا در دولت جدید تونس است و هنوز معلوم نیست که "مهدی جمعه" نخست وزیر این کشور در خصوص این استعفا چه تصمیمی گرفته است.

به گزارش تابناک به نقل از العالم، رسانه‌ها به جزئیات مربوط به مدت و چگونگی حضور این وزیر مستعفی در سرزمین‌های اشغالی اشاره نکرده‌اند. دولت جدید تونس به ریاست "مهدی جمعه" پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس ملی موسسان تونس، امروز مقابل "منصف مرزوقی" رئیس جمهور این کشور، سوگند یاد کرد تا رسما فعالیت خود را آغاز کند.




ماجرای $99,999,990 دلار چیست؟ /لباس‌شویی هم کثیف‌کاری اردوغان را تمیز نمی‌کند!

روزنامه حریت نوشت: "کمال قلیجداراوغلو"، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه مهمترین حزب مخالف دولت اردوغان، در جلسه‌ای با نمایندگان پارلمان ترکیه ادعا کرد که نخست وزیر ترکیه مرتکب اختلاس 100 میلیون دلاری شده است، گفت: تورگف (بنیاد آموزش و جوانان ترکیه) حسابی در بانک "واکیف" به شماره 20020001500158048013239675 دارد. حالا من این سئوالات را از نخست وزیر دارم: اولا، آیا تورگو چنین شماره حسابی دارد؟ ثانیا، آیا در 26 اوریل، $99,999,990 دلار به این حساب منتقل شده است؟ آیا منشا این پول هم اختلاس است؟

به گزارش انتخاب، وی افزود: اردوغان این بنیاد را به "مرکز اختلاس" تبدیل کرده و "بلال اردوغان" فرزندش را  وارد این شبکه فساد کرده است و شما با استفاده از مقامتان به پسرتان رانت داده‌اید و از تجار در ازای قول‌هایی که داده بودید، رشوه خواستید. شما پسرتان را وارد فساد و اختلاس کرده‌اید. آیا شما از گناهی که مرتکب آن شده‌اید آگاه هستید؟



وی در ادامه عکسی از اردوغان را به همراه رضا ضراب و دیگر وزرای متهم به فساد به حاضران در جلسه نشان داد. قلیجداراوغلو در پایان خطاب به نخست وزیر ترکیه گفت که آقا رجب، حتی اگر تمام ماشین‌های لباس‌شویی را هم بیاوریم، کثافت‌کاری شما تمیز نمی‌شود. شما باید در مورد پرونده قضایی چهارتن از وزرایتان به ما توضیح دهید،‌ در غیر اینصورت برچسب "رئیس دزد" را بر روی روی پیشانی شما می‌چسبانم.

هلاکت تروریست سعودی یک ساعت بعد از ورود به سوریه

"ابو باسل الساعدی" تروریست سعودی تنها یک ساعت پس از ورود به این کشور در منطقه حلب در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به هلاکت رسید.

به گزارش ابنا، مقر این مزدور و دیگر تروریست‌‌های داعش ابتدا هدف گلوله باران ارتش قرار گرفته و در یورش نیروهای پیاده از چند محور تارومار شدند. این تروریست سعودی در حالی به هلاکت رسیده که فعالان رسانه‌ای امروز در شبکه‌های اجتماعی تأکید کردند، این مبلغان درحالیکه فرزندان مردم را تحت عنوان "جهاد" برای جنگ به سوریه می‌فرستند، به همراه فرزندانشان در حال خوشگذرانی و بهره‌مندی از لذت‌های دنیوی هستند.



ابو باسل الساعدی

از سوی دیگر یک تروریست اهل کشور داغستان به نام "غازی محمد" نیز در منطقه "معاره الارتیق ـ حلب" کشته شد.




غازی محمد

پوستر "پاپ فرانسیس" به عنوان سوپرمن بر روی دیواری در نزدیکی شهر واتیکان




فیدل کاستروی ۸۷ ساله در آخرین عکس

به گزارش تابناک، سایت ریاست جمهوری مکزیک عکسی از ملاقات چهارشنبه رئیس جمهور مکزیک با "فیدل کاسترو"ی ۸۷ ساله، رهبر و اسطوره ملی مردم کوبا منتشر کرد. در این تصویر کاسترو که اخیراً کمتر عکسی از وی مخابره شده است، به دلیل کهولت سن و بیماری در وضعیت نه چندان مساعدی مشاهده می‌شود.



فیدل کاستروی جوان در کنار "چه‌گوارا" یا "ال‌چه" یکی از اعضای جنبش ۲۶ ژوئیه فیدل کاسترو



دیدار انریکه پنا نیه تو "رئیس جمهور مکزیک" با فیدل کاسترو در هاوانا

اوباما وتو نکن، زن و بچه دارم

قانون در مطلبی طنز نوشت: جناب آقای باراک به اصطلاح اوباما، رئیس جمهور ایالات موسوم به متحده، سلام علیکم؛ حال شما چطور است؟ امیدوارم هرجا که هستید خوب و خوش و سلامت باشید و مرگ بر شما انشاا... دیروز در کنگره آمریکا نطق سالانه خود را ایراد کردید. آن هم ساعت 6 صبح که همه خواب بودند. این چه معنایی دارد آقای اوباما؟ آیا این اختلاف زمانی کشور ما با آمریکا خودش یک توطئه نیست؟ اختلاف زمانی یک ساعت، دو ساعت، نه دیگر 8 ساعت! وقتی ما بیداریم شما خوابید که این زیاد اهمیت ندارد، مهم این است که وقتی ما خوابیم شما چرا بیدارید؟

آیا این یک استراتژی نیست برای این که بتوانید کشورهای در حال توسعه را بخوابانید و اعمال قانون کنید؟ نگو نه، که ناراحت می‌شوم. ما این همه زحمت می‌کشیم، توهم می‌زنیم بعد تو می‌گویی اختلاف ساعت توطئه نیست؟ به‌راستی اگر عقل داشتی می‌فهمیدی مک دونالد هم توطئه است، چه برسد به اختلاف زمانی. آقای اوباما! همه اینها را گفتم که یک وقت فکر نکنی که ما در خواب غفلت هستیم. ما بیداریم و تا هشت صبح که دانلود رایگان سرویس اینترنتمان تمام می‌شود، با دانلود منیجرهای گره کرده ایستاده‌ایم. بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم این ملت برای دانلود رایگان همیشه بیدار است.

مسئله دیگری که حضرتعالی در نطق به اصطلاح سالانه خود به آن اشاره داشتید، این بود که اگر کنگره تحریم جدیدی علیه ایران تصویب کند شما وتو می‌کنید. آقای اوباما من از شما می‌پرسم (با چشمانی ریز) واقعا بی‌قانونی تا کی؟ مگر نه این که کنگره در نظام آمریکا روی رئیس‌جمهوری است؟ به شما چه اصلا که وتو می‌کنی؟ کنگره است دیگر... گاهی دلش می‌خواهد تحریم کند. چکارش داری؟ همین هفته پیش بود که مسئول فتوکپی اسناد دفتر معاون وزیر دارایی آمریکا گفت تحریم‌ها با شدت گذشته ادامه پیدا می‌کند. آن وقت دیگر شما چه‌کاره‌ای که می‌گویی من وتو می‌کنم؟

آقای اوباما! من چند سال است با نوشتن سرمقاله علیه آمریکا دارم خرج زن و بچه می‌دهم. دانشجوی دانشگاه آزاد دارم. دختر دم بخت دارم. وجدان نداری تو مگه؟! اینقدر به این peace لامصب چنسی دوباره گیو نکن! آدم باش. الان این کار تو که دشمنی خود را از ما دریغ می‌کنی مثل این است که محمود احمدی‌نژاد خودش را از طنزنویسان دریغ کند. آیا رواست؟ انصاف است؟ اصلا می‌دانی چیست؟ من افشا می‌کنم. به همه می‌گویم تو گزینه‌های روی میز را عمدا برداشتی که آخر ترم تشریحی امتحان بگیری. من تا زنده‌ام نمی‌گذارم در هیچ زمینه‌ای عادی‌سازی شود. همه باید مثل من غیرعادی باشند. حالا بنشین و نگاه کن.

دشمن خونین و مالین تو، تندروی طفل معصوم

انتخاب/ استقبال جنتی از هاشمی



توهین اسقف اعظم به مسلمانان


 "کاردینال مایسنر"، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک شهر کلن، با بیان اظهاراتی غیرمنتظره مسلمانان و برخی از سیاستمداران آلمان را حیرت‌زده کرده است. وی روز ۲۴ ژانویه در جمع اعضای یک فرقه کاتولیک خطاب به آن‌ها گفته است: من همیشه می‌گویم که یک خانواده شما برای من جای سه خانواده مسلمان را می‌گیرد.

به گزارش جام به نوشته دویچه وله(dw.de) ، ویدیوی سخنان کاردینال مایسنر، که یکی از مهم‌ترین مقام‌های کلیسای کاتولیک آلمان است، در پایگاه اینترنتی حوزه‌ اعظم کلیسای کلن انتشار یافت. به‌ گزارش رادیوی متعلق به کلیسای جامع کلن، اسقف اعظم این سخنان را هنگام معرفی یک کتاب در جمع اعضای "جنبش کاتولیک نئوکاتخومنالر وگ" بیان کرده است که بسیاری از آن‌ها دارای حدود ده فرزند هستند.

در این مراسم کیکو آرگوئلو بنیان‌گذار اسپانیایی "جنبش نئوکاتخومنالر وگ"، ۹ اسقف، پاول یوزف کوردس، مقام کلیسایی عالیرتبه آلمان و حدود ۸۰۰ کاتولیک شرکت داشتنند. جنبش کلیسایی نئو کاتخومنالر وگ در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده است. اظهارات کاردینال مایسنر بیش از همه مراکز مربوط به مسلمانان را در آلمان حیرت‌زده و خشمگین کرده است. "ایمان ماسیک" رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان به روزنامه "کلنر اشتات آنسایگر" گفته است: من معتقدم مایسنر با اظهارات خود درباره مسلمانان که شبیه اظهارات زاراتسین است، خواسته است بازنشستگی راحت خود را تضمین کند.

همچنین "بکیر آلبوگا" از اتحادیه اسلامی- ترکی آلمان در تماس با "کلنر اشتات آنسایگر" در واکنش به سخنان کاردینال مایسنر اظهار داشت: اگر یک شخصیت برجسته اسلامی در جایگاهی مشابه کاردینال این سخنان را بر زبان می‌آورد، فریاد اعتراض همه جا می‌پیچید. این اظهارات نباید بی‌پاسخ بماند. در کنار نهادهای اسلامی، برخی از سیاستمداران آلمان نیز به اظهارات کاردینال مایسنر اعتراض کردند. از جمله "آیدان اوتسوگوز"، نماینده دولت آلمان در امور هموندی از حزب سوسیال دموکرات، که خود ترک‌تبار است.



محل اقامت عمه رهبر کره شمالی مشخص شد

علی‌رغم شایعات فراوان مبنی بر خودکشی عمه رهبر کره شمالی بعد از اعدام همسرش، روزنامه یومیوری ژاپن گزارش داد که "کیم کیونگ هوی" از مقامات ارشد حزب کارگران کره، خواهر کیم جونگ ایل رهبر سابق و دختر کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی است و در هم اکنون در کشور سوئیس به سر می‌برد.

به گزارش بولتن به نقل از یونهاپ، "جانگ سونگ تائک" مرد پشت پرده قدرت در کره شمالی در دسامبر سال گذشته به اتهام تلاش برای کودتا و براندازی به اعدام محکوم شد. پس از اعدام وی شایعاتی درباره خودکشی یا سکته قلبی همسرش منتشر شده است.

"ژنرال حسنی"، روحانی که روی منبر به آموزش کاربردی سلاح پرداخت


"غلامرضا حسنی" ملقب به "ملا حسنی" متولد ۱۳۰۶ در روستای بزرگ‌آباد در ۳۰ کیلومتری ارومیه در یک خانواده سنتی- مذهبی و البته زمین‌دار و متمکن بزرگ شد و تا چندی پیش نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و قبل‌تر، نماینده اولین دوره مجلس از این شهر بود. او تحصیلاتش را تا ششم دبستان در روستا ادامه می‌دهد و در ۲۰ سالگی به حوزه علمیه ارومیه و چندی بعد برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم می‌رود. بعد از دو سال توسط آیت‌الله "شریعتمداری" به کسوت روحانیت در می‌آید.

به گزارش افکار، حسنی پدرش را در ۱۴سالگی از دست داد و دو سال بعد از آن به توصیه مادرش یک اسلحه "ورندل" تهیه می‌کند تا بتواند از خود و خانواده‌اش در برابر رخدادها دفاع کند و این نخستین آشنایی این طلبه جوان با اسلحه است که بعدها هیچ‌گاه از وی جدا نمی‌شود. حسنی درباره دقتش در تیراندازی می‌گوید: من در ۵۰، ۶۰ متری می‌ایستادم و نشانه می‌رفتم و دقیقا نوک سیگار را می‌زدم.

"کریم حنیف"، قائم مقام صداوسیمای آذربایجان غربی در این زمینه می‌گوید: قبل از انقلاب با تعدادی حزب‌اللهی در ارومیه گروهی تشکیل می‌دهد و از سال ۵۷ رسما گروه مسلح "مبارزین ژنرال حسنی" در ارومیه و در استان شکل گرفت و من هم به آنها ملحق شدم و در تیم‌های دونفره و چهار نفره سازماندهی شدیم. بیشتر این عملیات‌ها توسط آقای حسنی به عنوان فرمانده ارشد طراحی می‌شد و مردم به ایشان لقب ژنرال حسنی را داده بودند و یکی از کارهای شگفت او در نزدیکی انقلاب آن است که روی منبر به آموزش استفاده از سلاح پرداخته است.

"رشید حسنی" پسر بزرگ ملا حسنی است که به سازمان کمونیستی چریک‌های فدائیان خلق گرایش داشت. بنا به روایتی که ملا حسنی نقل می‌کند، خودش پسرش را به دادگاه انقلاب معرفی می‌کند و در خاطراتش می‌گوید: وقتی خبر اعدامش را شنیدم، اصلا ناراحت نشدم چون به وظیفه خود عمل کردم. حسنی پس از گذشت ۳۰سال از اعدام رشید، می‌گوید از اعدام فرزندش همچنان رنج می‌برد. آقای حسنی در سال ۹۱ به خبرگزاری رسا گفته که اعدام فرزندش برای او "فوق‌العاده سخت" بوده و اعتقاد دارد اگر برای تربیت رشید بیشتر وقت می‌گذاشت، وی به چنین سرنوشتی دچار نمی‌شد.

امام جمعه ارومیه در کتاب خاطراتش نوشته که حکم فرزندش در نهایت "حبس ابد بود" و متاسفانه قاضی پرونده همین‌طور فله‌ای حکم صادر کرده بود. به اعتقاد وی، برخی از احکام اعدام اوایل انقلاب از سوی افرادی وابسته به گروه‌هایی که در بعضی ارگان‌ها و به خصوص در دستگاه قضایی نفوذ کرده بودند، صادر شده. از میان ائمه جمعه‌ای که از دوران امام خمینی (ره) حکم امامت داشتند، شاید تنها چهره‌ای که همواره در جناح راست یا اصولگرا باقی ماند، حسنی بود و جز او، همه آن ائمه جمعه دیگر به اصلاح طلبان یا جناح خط امام (ره) نزدیک بودند.



حسنی در دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی به‌دلیل برخی نطق‌ها و خطبه‌های تند و معروفش که عموما علیه دولت خاتمی و اصلاح طلبان بود، معروف شد. حسنی همواره خود را یک کشاورز می‌دانسته و در طول سالیان از طریق کشاورزی امرار معاش کرده است و هیچ‌گاه سمت دولتی نداشته و معتقد است که روحانیت نباید به درآمد دولتی متکی باشد چراکه نمی‌تواند آزادانه سخن خویش را بگوید.

حسنی خودش در مورد محل دفن پس از مرگش می‌گوید: در سینه کوه برای خودم محل دفن و قبر انتخاب کردم و راضی نیستم بعد از مردن، جنازه‌ام، حتی یک متر از زمین کشاورزی و مستعد را اشغال کند. (ص ۳۰۴ (وی سال‌های سال یکی از خطبای معروف در فضای سیاسی کشور بود و به جرات می‌توان گفت که هزاران ساعت حرف زده است. کمتر موضوع سیاسی و اجتماعی بوده است که حسنی در مورد آن نظر نداده باشد.

نقشه‌های تهران در عهد قاجار

عصر ایران، بانکی دات آی آر: شش نقشه از طهران و حومه در عهد قاجار را می توانید در زیر ببینید:

قدیمی ترین نقشه طهران، دوران فتحعلی شاه قاجار (1826 میلادی)ساده روسی




آفریننده: ناسکوف، افسر ارتش روسیه. تاریخ خلق نقشه: 182میلادی

نقشه دوم طهران، دوران محمد شاه قاجار/ خالق نقشه: الیاس بره زین -تاریخ خلق نقشه 1227 خورشیدی




نقشه موقعیت مدارس ملی طهران در دوران احمد شاه قاجار

ترسیم اداره تفتیش وزارت معارف تاریخ پس از 1299 و پیش از 1304 دالبزی




دختری که روز گدایی می‌کند و شب تفریح! فیلم

دختری را می‌بینید که با لباس‌هایی کهنه و ظاهری بیمارگونه تلاش می‌کند، روزها ترحم مردم را به خود جلب کند. ولی با نظارت گروه‌های مبارزه با تکدی‌گری این دختر رسوا شد.

به گزارش تابناک به نقل از العالم، این دختر 20 ساله آمریکایی صبح ها با لباس‌های کهنه و عصا از خودروی خودش پیاده می‌شود و در خیابان‌های اعیان‌نشین گدایی می‌کند. ولی با تاریک شدن هوا به خودروی خود برگشته و پس از تغییر لباس به خیابان‌ها باز می‌گردد. اما در شب این دختر با لباس‌هایی گران قیمت در حال تفریح و خرید در همان خیابان‌های اعیان‌نشین و فروشگاه‌های لوکس آن است.


پاسپورت امام خمینی(ره)




کلاس آیت‌الله "آخوندخراسانی" یک قرن پیش

شفاف نوشت: "ملا محمد کاظم خراسانی" (۱۲۵۵ - ۱۳۲۹ ه.ق.)(۱۲۱۸ - ۱۲۹۰ هجری شمسی) مشهور به آخوند خراسانی و "صاحب کفایه"، فقیه و مرجع تقلید عصر خود بودند. ایشان در کنار "شیخ عبدالله لاهیجی" و "میرزا حسین نجل میرزا خلیل رازی تهرانی" مشهور به میرزا حسین خلیلی تهرانی و ... از رهبران مشروطیت بود.




هشدار پوتین به مرکل درباره اوکراین

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با صدر اعظم آلمان تأکید کرد که هر نوع دخالت خارجی در اوضاع داخلی اوکراین غیر قابل قبول است.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان اوضاع در اوکراین را مورد بررسی قرار داد و بر غیرقابل قبول بودن هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی این کشور تأکید کرده است.

به گزارش انقلاب به نقل از نووستی نوشت: بر اساس این گزارش، در این مذاکرات مسائل مهم در روابط دوجانبه و موضوعات مهم بین‌المللی، از جمله روند اوضاع پیرامون کنفرانس "ژنو ۲" در مورد سوریه و برنامه هسته‌ای ایران مورد بررسی طرفین قرار گرفت و در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران نیز ابراز امیدواری کردند که مذاکرات تهران و گروه 1+5 در آینده نیز پیشرفت داشته و به نتیجه مثبت برسد.

پارسینه/ ساواكی‌های بازداشت شده بعد انقلاب






حضور احمدی‌نژاد در جبهه کردستان

افکار/ این عکس مربوط به سال 65 است، زمانی که "محمود احمدی‌نژاد" در جبهه کردستان حضور داشت.



فقر ۲۵ درصدی مردم در ثروتمندترین کشور نفتی جهان

"عربستان سعودی" رتبه نخست را در تولید نفت در سطح جهان در اختیار دارد و درآمدهای سرشار و هنگفتی را از دهه هفتاد قرن گذشته با تولید نفت کسب کرده است. میانگین تولید نفت عربستان در سال 2013 میلادی به 9 میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز رسیده است، اما این امر باعث نشده است که فقر در بین میلیون‌ها شهروند عربستانی گسترش پیدا نکند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره العربیه، آمارهای رسمی در عربستان که به مشکل فقر در این کشور بپردازد، نادر است اما برخی منابع و ارزیابی‌های غیررسمی نشان می‌دهد که 25 درصد از جمعیت کل20  میلیون نفری عربستان یعنی پنج میلیون نفر با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه ریاض عربستان به نقل از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا نوشته بود که میزان فقر در عربستان در سال 2003 میلادی یعنی بیش از 10 سال پیش، 12.5 درصد بوده است. بیانیه‌ها و آمارهای موثق غیرمستقیم بخشی از شواهد وجود فقر در عربستان است به گونه‌ای که در بودجه کل سال 2014 میلادی عربستان مبلغ هفت میلیارد و هفتصد میلیون دلار برای برنامه مبارزه با فقر و بودجه سالیانه مربوط به ایتام و نیازمندان و تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

هر یک ساعت یک کودک آمریکایی هدف گلوله قرار می‌گیرد

اخیرا تحقیقاتی توسط "دانشگاه ییل" آمریکا انجام گرفته‌ که نشان می‌دهند بیش از 10 هزار فرد زیر 18 سال در سال 2009 هدف گلوله قرار گرفته‌اند و یک سوم از این افراد کشته شده‌اند. در حالیکه کودکان اغلب به صورت اتفاقی هدف تیراندازی قرار می‌گیرند، نوجوانان قربانی حملات جنایی با تسلیحات گرم می‌شوند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی؛ تحقیقاتی که توسط محققین دانشکده پزشکی دانشگاه ییل آمریکا صورت گرفته و در ژورنال علمی معتبر "بیماری‌های کودکان" به چاپ رسیده این آمار را بر اساس گزارش‌های بیمارستانی درباره کودکانی که در سال 2009 به دلیل حملات با سلاح سرد بستری شده بودند، ارائه کرده است.

یافته‌های این تحقیقات بسیار هشدار دهنده بودند. در سال 2009، 7391 کودک و فرد بالغ (89 درصد از آنها مذکر بودند) بر اثر اصابت گلوله در بیمارستان بستری شدند. در سال 2008، این رقم بالغ بر 6496 مورد بستری بود. از این میان 453 نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند و در سال 2009، در حدود 3 هزار کودک دیگر آمریکایی در محل وقوع حادثه کشته شده و یا قبل از اینکه به بیمارستان برسند جان خود را از دست داده‌اند.

روایت "هادی غفاری" از شوخی با هویدا

"هادی غفاری" از روحانیون فعال در جریان انقلاب با بیان شوخی خود با هویدا این ادعا که هویدا را پیش از پایان جلسات دادگاه و اعلام حکم از پشت با تیرزده، رد کرد و گفت که قطعا این موضوع دروغ است.



به گزارش ایرنا، وی در گفتگو با نسیم بیداری افزود: هر کس که ادعا کند، می‌داند هویدا را چه کسی کشته است، دروغ می‌گوید، چون این را فقط آقای خلخالی می‌دانست و با خودش به گور برد.  من در دادگاه هویدا به عنوان تماشاچی نشسته بودم و در پرونده محاکمه وی نقشی نداشته‌ام.

وی با بیان اینکه یک شوخی بین من و هویدا رد و بدل شد، گفت: از آنجا که هویدا مدتی را در لبنان گذرانده بود، در دفاعیاتش گفت که آقای رییس دادگاه من حتی حاضرم به عربی از خودم دفاع کنم. "توکُلتُ علی الله"، من هم به او گفتم حوصله کن که کُلتُ علی‌الله از راه می‌رسد.

غفاری افزود: هویدا خنده اش گرفت و به آقای خلخالی گفت که ایشان من را تهدید می‌کند، خلخالی گفت که تو سیزده سال این مردم را تهدید کردی حالا یک دقیقه تحمل تهدید این مردم را نداری. من هم بعد از دادگاه به ایشان گفتم، من کاره‌ای نیستم و فقط با شما شوخی کردم. او هم گفت من فهمیدم که شوخی کردی. صحیح این عبارت چه بود؟ گفتم توکلت علی‌الله نه توکُلتُ علی‌الله.

مجسمه‌هایی برفی با جذب هزاران گردشگر

به گزارش مهر، هفتمین شهرآورد برفی کشور در شهرستان بروجن و در نزدیکی تالاب بین‌المللی چغاخور روز گذشته توانست هزاران گردشگر را به سمت خود جلب کند. گردشگرانی که از استانهای هم جوار چهارمحال و بختیاری از اصفهان، تهران، اهواز و حتی کرمان سختی سفر را به جان خود خریده بودند تا از نزدیک هنر هنرمندانی که تنها ملات کارشان برف بود را ببینند.







رسوایی جنسی افسران عالی رتبه آمریكا

براساس قانون آزادی اطلاعات، "واشنگتن پست" اخیرا به پرونده‌‌های نظامی دست پیدا كرده است كه بر قطر "پرونده فساد افسران ارتش كه در 15 ماه گذشته همواره پنتاگون را درگیر ساخته و باعث بدنامی رهبران نظامی آمریكا شده است" می-‌افزاید. براساس این گزارش سوءرفتارهای جنسی در میان افسران ارتش ایالات متحده در سال‌های اخیر رشد فزاینده¬ای داشته است.

به گزارش شفاف، در یكی از این موارد افشا شده است كه ژنرال "برایان تی رابرتز" كه بسیاری او را با نطق عمومی¬اش درمورد هشدار به افسران و زیردستان خود مبنی بر دوری از سوءرفتارهای جنسی به یاد می¬آورند خود به دلیل آزار جنسی مكرر یك زن مورد بازجویی نظامی قرار گرفته است و از نوامبر 2012 و پس از استعفای ژنرال پترائوس به دنبال افشای روابط جنسی نامشروع، ارتش آمریكا نگران تكرار و رسانه¬ای شدن این رسوایی¬ها توسط دیگر افسران عالی رتبه خود بوده است.

برآوردهای وزارت دفاع آمریكا نشان می¬دهد كه موارد (افشاء شده) سوءاستفاده جنسی در ارتش در سال 2012 نسبت به سال قبل از آن 40 درصد افزایش داشته است.

ساعت دقیق ورود امام (ره) به وطن

زمان دقیق ورود امام خمینی (ره) در روز دوازدهم بهمن سال 57 به ایران اسلامی بر خلاف زمان‌های مطرح شده در سال‌های اخیر، ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه است و این در حالی است که چند سالی است برخی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی لحظه ورود امام امت را 9 و 33 دقیقه اعلام می‌کنند.

اسناد مختلفی برای این ادعا وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تک شماره روزنامه اطلاعات 12 بهمن سال 57 به شماره 15774 اشاره کرد که در زیر تیتر به یاد ماندنی "امام آمد" ساعت ورود امام به کشور اینگونه مطرح شده است: "پس از 15 سال در ساعت 9 و 27 دقیقه و 30 ثانیه صبح امروز پای امام خمینی بخاک وطن رسید".

در این ارتباط تفسیرهای مختلفی بیان شده که برخی از آنان این تغییر را به حرکات گروه‌های فراماسونری مربوط می‌داند. فارغ از اینکه آیا این تغییر زمانی به این گروه‌ها مربوط می‌شود یا نه و اینکه آیا تغییر چند دقیقه‌ای زمان ورود امام تا چه حد اهمیت دارد مورد بحث در این مجال نیست و هدف فقط تاکید بر حفظ تاریخ انقلاب اسلامی است.
از پذیرفتن بانوان با چادر معذوریم!



جهاد نکاح زنان فرانسوی در سوریه

رسانه‌های فرانسوی از پدیده حضور زنان فرانسوی در سوریه برای شرکت در آنچه جهاد نامیده می شود پرده برداشتند و بیان کردند: تعداد بسیار زیادی از دختران فرانسوی زیر سن قانونی به ترکیه رفته‌اند تا از آنجا برای شرکت در جنگ به سوریه بروند و به گروه‌های به اصطلاح جهادی بپیوندند.

به گزارش تسنیم، پایگاه النهرین نوشت: رسانه‌های فرانسوی علل افزایش تعداد حضور زنان و دختران فرانسوی در سوریه را گروه‌های افراطی که آن را تشویق به حضور در سوریه می‌کنند تا از آنها استفاده ابزاری کنند، دانستند. این رسانه‌ها به ناپدید شدن یک دختر پانزده ساله و اظهار بی‌اطلاعی خانواده وی از سرنوشت این دختر و احتمال پیوستن آن به آنچه جهاد نکاح در سوریه نامیده می‌شود، اشاره کردند.

استقبال از طرح "سینما سلام"

بهار نوشت: مردم در سراسر کشور با مشارکت در طرح "سینما سلام" بدون بلیت و به صورت رایگان به سینما رفتند که همین امر باعث شد، صف‌های طولانی مقابل گیشه‌ سینماها تشکیل شود که به نوعی یادآور دهه 60 و 70 و استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده بود.



"احمدی‌نژاد" سبد کالا می‌گیرد

بر اساس اعلام مسئولان، توزیع سبد کالا از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود اما بسیاری از اقشار کم‌درآمد که مستحق دریافت این سبد هستند از جمله کشاورزان، رانندگان تاکسی و خودروهای سنگین، قالیبافان، دستفروشان و کارگران فصلی و ... در لیست نهایی جایی ندارند.

به گزارش البرزنیوز، این در حالی است که برخی دیگر از دهک‌های بالای جامعه - که ظاهرا از اقشار فوق برخوردارترند - می‌توانند این سبد را دریافت کنند. از جمله بررسی‌ها نشان داد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین کشورمان مشمول دریافت سبد کالا می‌شود.

این در حالی است که معاون اول و تعدادی از وزرای کابینه احمدی‌نژاد در حرکتی نمادین از دریافت یارانه انصراف دادند تا بتوانند دیگر شهروندان را به این کار ترغیب کنند اما هرگز خبری از انصراف خود احمدی‌نژاد از دریافت یارانه منتشر نشد. تصویر زیر، سامانه اعلام مشمولان دریافت سبد کالا را به همراه بخشی از کد ملی احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که با وارد کردن آن در سامانه مربوطه مشخص شده وی مشمول دریافت سبد کالا شناخته شده است.



مهم‌ترین درسی که "سریع‌القلم" از داوس امسال آموخت

"محمود سریع‌القم" استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی امسال نیز در مجمع جهانی اقتصاد در داوس سوئیس حاضر بوده و در این باره یادداشتی به قرار زیر نوشته است: امسال، برای پانزدهمین بار به سلسله کنفرانس‌های داوس یا مجمع جهانی اقتصاد، دعوت شده بودم. 265 میزگرد در داوس امسال برگزار شد که طی پنج روز موفق شدم در 24 مورد که به حوزه پژوهشی من مربوط می‌شد، شرکت کنم تا از زاویای مختلف نظام بین‌الملل در حال ظهور را بهتر درک کنم.

به گزارش عصر ایران، در 12 مورد از این میزگردها خود نیز مشارکت داشتم. می‌توان گفت سطح یادگیری از تحولات سیاسی، ژنوپلیتیکی و اقتصادی جهان در داوس بی‌نظیر است. طی یک هفته در داوس، فرصت کردم تا با ده‌ها کارآفرین، محقق و مدیر صحبت کنم و به عنوان یک دانشگاهی، نمایی مثبت از ایران عزیز به جا گذارم. اما آنچه که مهم‌ترین درس من از داوس امسال بود در لابه لای جلسات و گفت و شنودها به دست نیامد، بلکه زمانی بود که داوس را ترک کردم. در فرودگاه زوریخ در صف تحویل چمدان ایستاده بودم که ناگهان، کسی مرا صدا کرد.

هنگامی که برگشتم؛ پشت سر خود، وزیر خارجه سوئد را دیدم. این بار سوم بود که او را طی یک هفته می‌دیدم. ضمن اینکه با هم صحبت می‌کردیم ده درصد از توجه من به این مسئله بود که ببینم کسی او را همراهی می‌کند یا خیر. او هم مانند دیگران در صف ایستاده بود تا چمدان خود را تحویل داده و کارت سوار شدن به هواپیما ر ا بگیرد.

باورم نمی‌شد. سال‌ها در رسانه‌ها خوانده بودم که مسئولین دولتی کشورهای اسکاندیناوی، مانند شهروندان دیگر رفتار می‌کنند و هیچ مزیتی نسبت به دیگران ندارند و حال، به چشم خودم این واقعیت را تجربه می‌کردم. من و او، چمدان خود را تحویل دادیم و مانند افراد عادی، کارت پرواز گرفتیم و چون به مقصدهای مختلفی می‌رفتیم از هم خداحافظی کردیم.

از آن لحظه مرتب به این موضوع فکر می‌کردم که کدام ساختار، قواعد و قوانینی باعث می‌شود تا به این حد، مسئول مهم یک کشور کم هزینه باشد. سوئد با 9.5 میلیون جمعیت، 550 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و حدود 44000 دلار درآمد سرانه، از منظر شاخص های توسعه یافتگی، جزء پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. این کشور، میزبان حدود صد وسی هزار نفر مهاجر ایرانی نیز می‌باشد.

چرا سوئد امکانات وسیعی در اختیار مدیران خود نمی‌گذارد؟ اینجاست که نظریه‌ها و تجربۀ کشورهای دیگر به کمک ما می‌آیند تا بهتر رفتار مسئول سوئدی را بفهمیم. خاطرم هست هنوز ده سالم نشده بود که پدر بزرگم که فردی کارآفرین و بسیار متدین بود، مرتب تذکر می‌داد: تا می‌توانید درآمدتان در زندگی نتیجه زحمات شخصی شما باشد. هم فکرتان مال خودتان می‌شود و هم تدین شما واقعی.

وقتی ابطحی به جای خاتمی اشتباهی گرفته شد

"حجت‌الاسلام محمد علی ابطحی" رئیس دفتر رئیس جمهور اسبق شب گذشته جمعه 11 بهمن، در مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی فهرست در سخنانی اظهار داشت: زندگی همه ما به نوعی به قبل و بعد از سال 88 تقسیم می‌شود. من هم در سال‌های قبل از 88 مجموعه‌ای از قصه‌های کوتاه زیر 200 کلمه‌ا‌ی خودم را که همگی به صورت طنز نوشته بود، جمع‌آوری و برای کسب مجوز نشر به ارشاد فرستادم.

به گزارش مهر، ابطحی ادامه داد: داستان‌های این کتاب روایت‌های به هم پیوسته‌ای است از خاطراتم که قبل از این در وبلاگ من نیز برخی از آنها منتشر شده بود. موضوع آنها نیز گاهی شامل طنزهای آخوندی می‌شود که برای خیلی از مخاطبان نو و تازه است.

ابطحی در پایان به شرح یکی از داستان‌های کوتاه این کتاب پرداخت و گفت: در سفری رسمی با آقای خاتمی به فرانسه رفته بودیم و در فرودگاه در انتظار مراسم تشریفات برای خروج از فرانسه بودیم. من نیز در همان حال در حال صحبت با تلفن بودم و پس از اینکه دیدم سالن شلوغ است از سالن خارج شدم، اما ناگهان دیدم که در جلوی خروجی پاویون هستم و گروه موزیک نیز بنده را با رئیس جمهور اشتباه گرفته و شروع به نواختن مارش کردند. در همین حال من آرام آرام و عقب عقب از محل خارج شدم و این حرکت باعث شد کل برنامه تیم تشریفات به هم بخورد.
 
یک گورستان در رومانی



ادامه ناآرامی ها در شهر کی یف اوکراین



تکفیری‌ها ۳ سرباز ارتش سوریه را ذبح کردند+عکس (18+)

ابنا نوشت: منابع خبری روز جمعه از حمله عناصر تروریستی وابسته به گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش"  به دو روستای مرزی "البهلونیه" و"الغیضه" در استان حمص خبر دادند. در تصاویر که از سوی پایگاه‌های وابسته به مخالفان نظام سوریه منتشر شده تروریست‌های مسلح پس از حمله به این دو روستای مرزی ابتدا سه سرباز ارتش را شکنجه داده و سپس ذبح کردند.

تروریست‌های تکفیری پس از انتشار این تصاویر اعلام کرده‌اند: جوانان وادی خالد (یک منطقه مرزی لبنان) پاسخ بمباران نیروهای اسد را با سر بریدن سه تن از مزدوران نظام اسد می‌دهند. مرکز هلال احمر سوریه نیز اعلام کرد که گروه‌های تروریستی تکفیری با ده‌ها خمپاره دو شهرک شیعه‌نشین "نبل" و"الزهراء" در حومه شهر حلب را هدف قرار دادند که در این حمله یک جوان شیعه به نام "احمد علی البابا" به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.



آشتی مشکوک مردم با سینما

قانون در مطلبی طنز نوشت: طرح "سینما سلام" روز پنجشنبه در سینماهای کشور اجرا شد و مردم به صورت رایگان به سینماها رفتند و به این ترتیب دل مسئولان را شاد کردند. رئیس کمیته سینما سلام گفت: استقبال از طرح سینما سلام غافلگیر کننده بود. به طوری که در شهرستان‌های مختلف از اول وقت، صف‌های طولانی در مقابل سینماها تشکیل شد. وی ادامه داد: از قم خبر می‌رسد که مردم صفی به طول 500 متر مقابل سینماها تشکیل داده‌اند. وی در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: خبرهای خوبی هم از شهرهای دیگر می‌رسد.

خبرنگار: چه خبرهایی؟

مسئول (با لبخند): ما از اونایی نیستیم که هی از خودمون تعریف کنیم.

خبرنگار: حالا ناز نکنید دیگه. بگویید.

مسئول: حمل بر خودستایی نباشد، ولی در شهرهای مختلف ازدحام و هجوم مردم به سینماهای کشور تا الان (همچنان لبخند و نگاهی به کاغذ) عرض شود که... یازده کشته و صدها زخمی‌برجای گذاشته.

خبرنگار: تبریک می‌گم این موفقیت بزرگ رو.

مسئول: خواهش می‌کنم.

خبرنگار ما به گوشه دیگری می‌رود و آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور را پیدا می‌کند. آقای ایوبی با لحنی حماسی می‌گوید: "مردم نشان دادند که سینما را دوست دارند!" در همین لحظه پنج نفر از دوستداران سینما از روی خبرنگار ما رد شدند. آقای ایوبی خنده ملیحی کرد و گفت: همانطور که دیدید عبور از فرش قرمز هم یکی از فانتزی‌های مردم ماست. در همین راستا خبرنگار ما بعد از این که توانست از حالت مسطحه خارج شود، با جمعی از این دوستداران سینما که در صفی طولانی ایستاده بودند گفت‌وگویی انجام داد.

خبرنگار: آقا سلام علیکم. بفرمایید آخرین باری که سینما اومدید کی بود؟

مرد مسن: 60 سال پیش!

خبرنگار: الان مگه چند سالتونه؟

مرد مسن: 65 سال.

خبرنگار: برای دیدن چه فیلمی‌اومده بودید؟

مرد مسن: برای فیلم نبود. مادرم خدابیامرز منو آورده بود سینما دست به آب.

خبرنگار چند ثانیه به دوربین نگاه می‌کند و به سراغ مورد بعدی می‌رود.

خبرنگار: آقا شما به سینما علاقه دارید؟

مرد میانسال: نخیر.

خبرنگار: تا حالا فیلم دیدید؟

مرد میانسال: نخیر.

خبرنگار: هدفتون از اومدن به سینما چی بود امروز؟

مرد میانسال لبخند می‌زند.

خبرنگار: پاسخی ندارید؟

مرد میانسال (با حفظ لبخند): شام نمی‌دن؟

خبرنگار چند ثانیه به صورت مرد میانسال زل می‌زند، با کظم غیظ به سراغ مورد بعدی می‌رود.

خبرنگار: هدف شما از اومدن به سینما در روز اجرای طرح سینما سلام چیه؟

خانم میانسال (مبادی آداب): من کلا به چیزهای رایگان علاقه‌مندم. مثلا چند وقت پیش ما رفتیم بستنی رایگان بخوریم که خدا لعنتشون کنه، ندادن آخر سر... موقع تبليغات انتخابات هم من واقعا در پوست خودم نمی‌گنجم چون یک عالمه خودکار و مچ‌بند و تقویم رایگان می‌تونم داشته باشم. الان هم که سینماها رو رایگان کردن دستشون درد نکنه، واقعا فضا معنوی شده.

خبرنگار: چه فیلمی‌رو برای دیدن انتخاب کردین؟

خانم میانسال: فیلم آقای مسعود رایگان!

خبرنگار :|

مورد بعدی

خبرنگار: آقای محترم بفرمایید شما برای چی اینجا ایستادید؟

مرد جوان (با شور و حرارت): ما اینجا ایستاده‌ایم تا به آمریکا بگوییم که ما تا آخر ایستاده‌ایم.

خبرنگار: عجب جمله‌ای.

مرد جوان: مخلصیم.

خبرنگار: خب چه فیلمی‌رو برای دیدن انتخاب کردید؟

مرد جوان: ما فیلم نمی‌بینیم. ما ایستاده‌ایم.

خبرنگار: خب اگر نمی‌خواستید فیلم ببینید چرا اومدید توی صف سینما ایستادید؟

مرد جوان: چون ما اعتقاد داریم باید از راه‌های فرهنگی با دشمن مبارزه کرد.

خبرنگار چند لحظه به صورت مرد جوان خیره می‌شود و بعد از مدتی با مشاهده ورود پیرمردها و پیرزنان در وضعیت اغما، زنانِ در آستانه وضع حمل، خانواده بیلبوردی با دوچرخه همراه با حاج خانم و موارد عجیب دیگر به سالن سینما، وضعیت برایش به صورت عادی درمی‌آید و با آقای ایوبی هم‌نظر می‌شود که "مردم سینما را دوست دارند"!

سایت آیت‌الله بهجت هک شد

پایگاه اطلاع رسانی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت "آیت‌الله العظمی بهجت(نسخه فارسی) توسط یک گروه به نام "MR.H4NZ " که خود را از اندونزی معرفی کرده هک گردید. بنا بر یادداشتی که این هکر برروی صفحه نخست این پایگاه درج کرده؛ نوشته است: "امنیت سایت شما پایین است، لطفا امنیت خود را ارتقا دهید..." همچنین در ادعای این هکر آمده است که "ما فقط تست کننده امنیت سایت‌ها می‌باشیم و اینکه هک کردن جرم نیست بلکه یک هنر است"


تصویر هک شده پایگاه اطلاع رسانی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت

حضور"کلینتون" برای تماشای بازی NBA


"بیل کلینتون" رئیس جمهور اسبق آمریکا در حالی که یک بسته "پاپ کورن" در دست داشت وارد سالن "بارکلیز سنتر" محله بروکلین شهر نیویورک شد و جدال دو تیم را در NBA تماشا کرد. حضور "کلینتون" در سالن برای دقایقی توجهات همه حاضران را به خود جلب کرد. این دیدار که در حضور  17هزار و 732 تماشاگر برگزار شد با پیروزی 120 بر 95 تیم اوکلاهما سیتی ثاندرز به پایان رسید.



زکریا: روحانی به من گفت که در آینده، افراد در حصر آزاد می‌شوند

"فرید زکریا" در واشنگتن پست نوشت: سخنانی که از سوی ایرانی‌ها توجهات زیادی را جلب کرده از سوی رئیس‌جمهور و وزیر خارجه بیان شده است. محمد جواد ظریف به سی ان ان گفت که برخلاف آنچه واشنگتن ادعا می‌کند ایران توافق نکرده است که همه چیز را از بین ببرد. پس از آن، پرزیدنت روحانی طی گفتگویی با سی ان ان بیان داشت که ایران هیچ یک از سانترفیوژهای خود را از بین نمی‌برد. او همچنین به من اشاره کرد که ایران راکتور آب سنگین اراک را تعطیل نمی کند که از مسائل مورد مشاجره طرفین است.

به گزارش انتخاب، ایران و امریکا دیدگاه های اساسا متفاوتی در مورد توافق نهایی دارند. براساس مصاحبه من با روحانی و گفتگو با دیگر مقامات ایرانی، نظر من این است که اندیشه ایران اینگونه است: ایران برای دنیا شواهد و تضمین هایی ارائه می کند که براساس آن، برنامه هسته ای اش صلح امیز است، نه نظامی. این بدین معناست که این کشور بازرسی های سرزده را در سطحی بی سابقه می پذیرد. این پروسه هم اکنون آغاز شده است.اما مقامات ایرانی مصمم به عدم پذیرش هرگونه محدودیت بر برنامه هسته‌ای خود هستند.

من پس از دیدار با روحانی و ظریف متقاعد شدم که آنها میانه‌رو هستند و به دنبال تعامل گسترده‌تر ایران با جهان هستند. روحانی به من اشاره کرد که در چندین ماه آینده افراد در حصر آزاد می‌شوند و در پایان نوشت که بهتر است که طرفین فضا را در داخل کشورهایشان برای توافقی نهایی آماده کنند.

تیراندازی تروریست 4 ساله در سوریه

به گزارش جام، سایت دیلی میل نوشت: این کودک 4 ساله به جای اینکه کم کم خود را برای رفتن به مدرسه آماده کند اما او در حال تیراندازی و آموزش‌های بیشتر توسط گروه القاعده است. القاعده اکنون برای براندازی "بشار اسد" در سوریه دست به آموزش نوجوانان و حتی کودکان زیادی شده است و به آنها اسلحه هم می‌دهد.
این کودک 4 ساله که عضو القاعده است در سوریه به راحتی تیراندازی می‌کند و به نوعی مشغول جنگ با نیروهای بشار اسد است.





مستند صداوسیما در مقایسه سفر استانی احمدی‌نژاد و روحانی
 
رسانه ملی به اعتراض دولتی‌ها به آنچه کم کاری صدا و سیما در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان عنوان شد، واکنش نشان داده است.

به گزارش مشرق،‌ پس از اعتراض برخی دولتی‌ها به نحوه انعکاس سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان، "عزت‌الله ضرغامی" مستندی را تهیه کرده که در آن نشان می‌دهد میزان پوشش و پخش مستقیم و تعداد دوربین‌های صدا و سیما از سفر آقای روحانی و هیئت همراه به استان خوزستان، بسیار بیشتر و فراگیرتر از سفرهای استانی دولت "احمدی‌نژاد" بوده است. در این مستند، نشان داده که برخی تصاویر کلوزآپ به دلیل محدودیت جمعیت بوده است.

تجمع برای حمایت از حجاب، قبل از انقلاب
    
 جهان نوشت: تصویر ذیل مربوط به تجمع مردم انقلابی ایران در حمایت از حجاب در اواخر دهه 1350 است.



خوش‌آمدگویی رئیس مجلس شاه به امام

نامه جواد سعید آخرین رئیس مجلس شورای ملی به امام خمینی در 12 فروردین سال 57 به تازگی از میان اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی پیدا شده است.

بهمن سال 1357 که امام خمینی (ره) بعد از 14 سال به وطن بازگشتند آخرین رئیس مجلس شورای ملی در نامه‌ای ورود حضرت امام خمینی (ره) را به کشور تبریک و تهنیت گفت. "جواد سعید" در دوره بیست و یکم مجلس به نمایندگی از مردم ساری به مجلس شورای ملی راه یافت و به مدت چهار دوره نماینده و ده سال نیز نایب رئیس بود. او در تشکیل کانون مترقی و حزب ایران نوین مشارکت داشت و معاون اجرایی حزب ایران نوین و عنصر فراکسیون پارلمانی این حزب بود که پس از انحلال حزب ایران نوین به عضویت حزب رستاخیز درآمد و مدت کوتاهی نیز دبیرکل این حزب بود.

به گزاش مهر، در تاریخ 15 مهر 1357 در دوره بیست و چهارم مجلس شورای ملی که آخرین دوره این مجلس هم بود "جواد سعید" در رقابت با "عبدالله ریاضی" با 144 رأی به ریاست مجلس انتخاب شد و عبدالله ریاضی پس از پانزده سال از ریاست مجلس کنار گذاشته شد.



حضور مبارک آیت الله العظمی امام خمینی رهبر انقلاب و مرجع عالیقدر شیعیان

در این موقع که قلوب مشتاق قاطبه ملت ایران با تشریف قدوم محترم به خاک وطن، پس از سال ها دوری سرشار از شادی است از درگاه قادر متعال خالصانه مسئلت می نماید. مقدم محترم را برای ملت و مملکت قرین خیر و برکت فرماید و بر طول عمر آنحضرت همراه با صحت و سلامت بیفزاید، والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
ارادتمند  جواد سعید

گزارش گاردین از سر تراشیدن معلم مریوانی

اقدام معلم مریوانی در تراشیدن سر خود برای اعلام همبستگی با دانش‌آموز بیمارش، با بازتاب‌های گسترده‌ای در میان رسانه‌های خارجی روبه رو شده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه پرتیراژ انگلیسی گاردین در گزارشی درباره معلم مریوانی نوشت: "تراشیدن سر، یک معلم ایرانی را به قهرمان ملی تبدیل کرده است." گاردین اضافه کرد که "علی محمدیان" معلم منطقه مریوان پس از تراشیدن موهای سرش در اعلام همبستگی با یکی از دانش‌آموزان بیمارش به یک قهرمان ملی تبدیل شده است. علی محمدیان معلم مدرسه شیخ شلتوت در شهر کردنشین مریوان در غرب ایران است. این دانش‌آموزبه دلیل بیماری سختی، موهایش ریخته بود و به همین دلیل از سوی سایر دانش‌آموزان در مدرسه، مورد آزار قرار می‌گرفت.

روزنامه‌های عربی "الاهرام" چاپ لندن و سایت‌های خبری "الرای الیوم" در لندن و "العراق نت" در بغداد نیز با ترجمه خبر گاردین، آن را به همراه عکس‌هایش منتشر کرده‌اند. این خبر در روزنامه‌های غربی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است.





هنلین یهودی مدعی دعوت از او در منزل ظریف

موندویس نوشت: "مالکوم هنلین" رئیس "کنفرانس روسای سازمانهای عمده یهودی آمریکایی" مدعی دعوت ظریف از او در خانه‌اش در نیویورک شد. من غذایی که مطابق با قوانین یهودیت پخته شده باشد را می‌خورم، ‌برای همین غذا نخوردم، اما خیلی صحبت کردیم.

به گزارش انتخاب، هنلین اضافه کرد: ظریف انسانی دوست داشتنی است و باهوش و زیرک است. در این مسئله هیچ شکی نیست. پرزیدنت روخانی نیز باهوش است. اما فراموش نکنیم، ایرانی‌ها 2 هزار سال است که بازاری هستند درح الیکه ما تازه کار و بی‌تجربه هستیم. آنها از پس ما برمی‌آیند و می‌دانند چگونه مذاکره کنند.

پشت‌پرده دیدار جهانگیری و انصاری با آقای صانعی

اسحاق جهانگیری پنجشنبه شب با حضور در منزل آقای صانعی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در غیاب خبرنگاران برگزار شد علاوه بر جهانگیری، "مجید انصاری" و استاندار قم نیز حضور داشتند.



به گزارش جهان، این دیدار در حالی برگزار شد که گفته می‌شد، آقای صانعی از عملکرد دولت یازدهم ناراحت بوده و چندین جا نیز این گلایه خود را بیان کرده است و پیش از این دیدار نیز حاضر به پذیرش نزدیکان دولت نشده بود. منابع خبری گفتند، دلیل اصلی این نارضایتی نرفتن رئیس جمهور به دیدار صانعی در جریان سفر اخیر روحانی به قم بوده و این دیدار با هدف دلجویی از آقای صانعی صورت گرفته است.

ماجرای علامه قاضی طباطبایی و فحش‌های همسرش
 
چه کنیم تا عصبانی نشویم؟ بخصوص برای زندگی خانوادگی بسیار مهم است. بسیاری مبتلا به همسری بدزبان و فحاش هستند و من داستان‌های زیادی در این مورد شنیده‌ایم .مشهور است که کسی دنبال "شیخ ابوالحسن خرقانی" می‌گشت و از زنی سؤال کرد و او با تعابیر زشت به محل شیخ راهنماییش کرد.



به گزارش عقیق، وقتی رسید دید شیخ با ددان انس دارد و آنها را رام کرده است و فهمید آن زن، همسر شیخ بوده و رام اخلاق الهی او نشده و شیخ ازین صبوری به مقامات رسیده ....گاه صبوری و تحمل نتایج عالی دارد. یا در همین زمان خودمان، شنیدم همسر مرحوم دولابی (پس از مرگ همسراول) در محل جلسات و درسهای اخلاقی به ایشان اهانت می‌کرد و مرحوم می‌خندید و واکنش نشان نمی‌داد، امروزه توبه کرده و ادامه دهنده همان جلسات در خیابان دولت است و ...

شیطان در سه جا حضور پیدا می‌کند، یکی جایی که انسان عصبانی شود، برای اینکه کمتر عصبانی شویم باید با وضو باشیم، سکوت کنیم، ذکر یا حلیم یا صبور بگوییم و موقعیت و فضایی که در آن حضور داریم را تغییر بدهیم. همسرآقا "سید علی قاضی" به او فحش می‌داد و ایشان عکس‌العملی نشان نمی‌داد، به ایشان گفتند: شما سخت‌تان نیست اینقدر فحش می‌شنوید، آیت‌الله العظمی قاضی فرمود: "این شنیدن فحش‌ها من را به این مقام رساند که شما به من می‌گویید آقا سیدعلی قاضی" و پس از آن محصول نفس زدن آقای قاضی شد، "آیت‌الله بهجت" و "شیخ مرتضی طالقانی".

اوضاع نابسامان جنوب آمریکا







دفن پیرمرد آمریکایی در یک وضعیت عجیب

"بیلی استندلی"، پیرمرد 82 ساله آمریکایی وقتی وصیت کرد بعد از مرگ او را با موتورسیکلت محبوبش دفن کنند، فکر نمی‌کرد تصویر جسدش به رسانه‌های دنیا کشیده شود.

به گزارش مشرق، بیلی هفته گذشته به دلیل سرطان ریه از دنیا رفت و فرزندانش با ساخت یک تابوت شیشه‌ای، سعی کردند وصیت پدرشان را عملی کنند. وصیت دشوار نشسته دفن شدن! رویای بیلی استندلی این بود و فرزندانش با پر و بال دادن به این رویا، او را در یک تابوت شیشه‌ای با کتی چرمی و کلاه کاسکت دفن کردند. کاری که برای انجام گرفتنش پنج موسسه تشریفات خاکسپاری به مدت 5 روز همکاری کردند تا در نهایت بیلی به وسیله صفحه‌ای فلزی که پشت او قرار گرفته بود، در جای خود ثابت شود و در قبرستان اوهایو جا بگیرد.

قبر بیلی البته بزرگتر از حد معمول طراحی شده بود و این در کنار آرزوی پردردسر او، هزینه زیادی را به خانواده‌اش تحمیل می‌کرد. با این حال دو پسر بیلی گفته‌اند که پدرشان همیشه برای آنها از جان مایه گذاشته و آنها خود را موظف می‌دانند به آخرین آرزوی پدرشان عمل کنند.





انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، پی بی اس ، نیویورک ، تهران ، آمریکا ، تحریم ، عصر ایران ، بانکی ، نفتی ، تجریش ، تورم ، جمهوری ، اپل ، vpn ، وب سایت ، رادیو دولتی ، npr ، ان بی سی ، ای بی سی ، ژنو ، ایران ، تدبیر ، مسلح ، بشار اسد ، تروریست ، القاعده ، استرالیا ، جبهه النصره ، جره ، حلب ، عراق ، شام ، اسلام گرا ، دیلی بیست ، روحانی ، مت دیمون ، داووس ، حزب الله ، تند رو ، هالیوود ، فرانسوی ، انتقام جویانه ، ایمیل ، الحموی ، داعش ، یونهاپ ، تائک ، اعدام ، کمونیستی ، مالزی ، کوب ، فتنه ، النشره ، عربستان ، سنا ، پل براون ، سناتو ، فارس ، بیل گیتس ، نروژی ، کارلسن ، شطرنج ، دیلی میل ، ولیعه ، قذافی ، زیدان ، خلیج فارس ، بحرین ، شیعیان ، هتک ، حرمت ، جمعیت ، وفاق ، احزاب ، رحمانی فضلی ، پارسینه ، بادامچیان ، اپوزیسیون ، صدر ، تظاهرات ، اکستازی ، هیتلر ، سیمونی ، سودان ، اوگاندا ، مصر ، قاهره ، مبارک ، کوکاکول ، لیونی ، صهیونیستی ، محمود عباس ، فلسطین ، پورنوگرافی ، لوسکارن ، خودکشی ، رسوایی ، فاطمه ، هاشمی ، حبس ، مسلم ، cnn ، اوباما ، دون ، محمد اصغر ، محبیان ، عبدی ، میشیگان ، سیا ، جاسوسی ، افغانستان ، cia ، کوهن ، موساد ، mi6 ، بگرام ، امام زمان ، سربازان ، شاه ، آیت الله ، سیستانی ، شیعه ، مراجع تقلید ، کنگره ، سلیحات ، سوریه ، واشنگتن ، رویترز ، سکولار ، اردن ، وزارت ، دفاع ، لبنان ، صلیب سرخ ، آن مولر ، ایرنا ، شلمچه ، ایرلندی ، ایندپندنت ، روزنامه ، ترکیه ، دوبلین ، انگلیسی ، تانیا لالور ، اصفهان ، شجونی ، روحانیت ، انتخاب ، رهبری ، المیادین ، سلطان ، قابوس ، المالکی ، کلینتون ، استیونس ، بن لادن ، لاریجانی ، هلوکاست ، اردوگاه ، آشویتس ، نروژ ، بارا ، اوپل ، آلمان ، فلسطینی ، اسراییل ، پوتین ، نازی ، ابطحی ، مسکو ، اسنودن ، نامکین ، روسیه ، یاسر هاشمی ، جنتی ، حسن روحانی ، رییس جمهور ، مرندی ، موسوی ، روازاده ، کوفی عنان ، متنفذین ، کارتر ، ماندلا ، فنلاند ، مارتی ، توتو ، زدیلو ، مکزیک ، کیپ تاون ، ابراهیمی ، برزیل ، جیلانی ، پاکستان ، ماشل ، رابینسون ، ایرلند ، اولاند ، گایه ، وایلر ، دهقان ، پیکان ، افشار ، مشرق ، اخبار ، گوینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار