لاوروف: ترکیه در مرز سوریه «گسترش خزنده» دارد/ داعش به زودی شکست می خورد

وزیر خارجه روسیه، اقدامات ترکیه در مرز سوریه را «گسترش خزنده» نامید و از شکست قریب الوقوع تروریست های داعش در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد مسکو مدارکی دارد که نشان می دهد نیروهای ترکیه در داخل خاک سوریه مستقر شدند. اقدامات ترکیه در مرز ترکیه-سوریه «گسترش خزنده» است.

وزیر خارجه روسیه گفت سوریه از هرگونه هماهنگی در جنگ با تروریسم که با مشارکت روسیه صورت گیرد حمایت می کند زیرا اطمینان دارد که حاکمیت سوریه نقض نخواهد شد.

لاوروف گفت: برای هماهنگی با آمریکاییها درباره آزادسازی الرقه آمادگی داریم. روسیه اصرار دارد سازمان ملل از کردها برای حضور در مذاکرات ژنو دعوت کند و تحت تاثیر تمایلات ترکیه قرار نگیرد.
وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد آمریکا برای اجرای کامل موافقت نامه های مینسک درباره اوکراین آمادگی داشته باشد. به اعتقاد من داعش در عراق و سوریه به زودی شکست خواهد خورد.

لاوروف افزود: دولت سوریه از هر هماهنگی با مشارکت روسیه حمایت می کند، زیرا اطمینان دارد حاکمیت ملی سوریه نقض نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح ترکیه برای احداث شهری در داخل خاک سوریه به منظور اسکان آوارگان گفت: مسکو با قاطعیت با اجرای هر طرحی در داخل خاک سوریه بدون موافقت دولت این کشور مخالفت می کند.

لاوروف گفت: ترکیه خواهان ایجاد مناطق حائل در داخل خاک سوریه است. اطلاعات ما نشان می دهد نیروهای ترکیه صدها متر در عمق خاک سوریه مستقر شده اند.

وی افزود : ما و دیگر کشورها به جز ترکیه اصرار خواهیم کرد سازمان ملل تحت تاثیر تهدیدات قرار نگیرد و از کردهای سوریه از همان ابتدا برای حضور در مذاکرات ژنو دعوت کند.

لاوروف افزود: مخالفان تندرو سوریه باید از درخواست کناره گیری فوری بشار اسد دست بکشند. توانستیم تماس هایی را از طریق واشنگتن با کشورهای عضو ائتلاف بین المللی هماهنگ کنیم تا از حوادث تصادفی و عمدی در حریم هوایی سوریه جلوگیری شود.

ما همچنین با واشنگتن درباره هماهنگی مسایل مربوط به تثبیت آتش بس در سوریه و ارسال کمک های انسانی در این کشور توافق کردیم. دولت سوریه حمایت خود را از این شیوه هماهنگی اعلام کرد، زیرا این شیوه حاکمیت ملی سوریه را نقض نمی کند.

وی درباره تحرکات نظامی ترکیه در مرزهای شمالی سوریه خاطر نشان کرد: اقدامات ترکیه شبیه حمله خزنده در سوریه است.

مقامات ترکیه با صراحت اعلام می کردند اجازه استقرار کردهایی را که با داعش می جنگند در شمال سوریه نخواهند داد، حتی اگر تاوان این مسئله کمک کردن به داعش باشد. مسئله مهم برای ترکیه جلوگیری از متحد شدن کردها در سوریه است. این در حالی است که این مسئله سوری است و ارتباطی به ترکیه ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
اتفاقا ترکیه مثل قدرتهایی که خودشونا قدرت بزرگ می دانند خزنده وارد نمی شه ، خیای گستاخانه وارد می شه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
ترکیه درچاهی می افتدکه بیرون امدنش بسیارمشکل خواهدبودنوکرامریکاوانگلیس
آخرین اخبار