سقوط دوباره بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش بود.

نگرانی درباره چشم‌انداز اقتصادی جهان و نیز تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های بین‌المللی باعث شد بهای نفت امروز (سه‌شنبه) در بازار جهانی بیش از یک درصد کاهش را تجربه کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با یک دلار کاهش، به ۸۱ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۷ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

تحلیلگران می‌گویند احتمال افزایش نرخ بهره از سوی اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا به منظور مهار تورم می‌تواند خطر رکود اقتصادی را افزایش داده و تقاضا برای نفت خام را کاهش دهد. همین امر به طور مستقیم باعث کاهش بهای طلای سیاه در معاملات بین‌المللی خواهد شد. 

با این حال تصمیم کارتل نفتی اوپک پلاس به منظور کاهش داوطلبانه عرضه نفت خام از ماه مِه میلادی، می‌تواند امیدواری‌ها برای افزایش بهای نفت در بازار انرژی را افزایش دهد. این در حالی است که نشانه‌های کمی درباره عرضه دوباره نفت خام از اقلیم کردستان عراق مشاهده می‌شود. 

همچنین برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان ذخایر نفت خام آمریکا یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش را تجربه کند که می‌تواند باعث افزایش بهای نفت در آمریکای شمالی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار