کاهش دوباره بهای نفت خام در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل نگرانی از رکود اقتصادی در جهان شاهد کاهش یک درصدی و سقوط به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۸ سنت کاهش، ۷۹ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۶ سنت کاهش به ۷۶ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید. 

با افزایش نگرانی‌ها درباره چشم انداز اقتصادی، شاخص مصرف کننده در آمریکا در ماه آوریل به پایین‌ترین سطح خود در ۹ ماه گذشته رسید که همین موضوع نگرانی‌ها درباره خطر بروز رکود اقتصادی در این کشور را افزایش داد. 

این در حالی است که سازمان انرژی آمریکا امروز با صدور بیانیه‌ای از کاهش میزان ذخایر نفت خام این کشور خبر داد. با این وجود، حتی این خبر نیز نتوانست جلوی روند نزولی بهای طلای سیاه در معاملات بازار انرژی را بگیرد. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ آوریل شاهد کاهش ۵ میلیون و یکصد هزار بشکه‌ای بوده است. بدین ترتیب ذخایر نفت خام آمریکا به رقم ۴۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسید. 

این گزارش می‌افزاید: مصرف پالایشگاه نفت خام آمریکا در این مدت به طور متوسط ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده که ۱۱ هزار بشکه کمتر از آمار هفته گذشته است. این در حالی است که پالایشگاه‌های آمریکا در حال کار با ۹۱ درصد از ظرفیت خود هستند. در حال حاضر تولید بنزین در آمریکا به طور متوسط ۱۰ میلیون بشکه در روز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار