محور‌های شهرکرد به شلمزار، بروجن به لردگان از جاده‌های پرتردد است

محور‌های شهرکرد به شلمزار، بروجن به لردگان و لردگان به ایذه و یاسوج از جاده‌های پرتردد استان است که به دلیل ترانزیت بودن این محور‌ها شاهد تردد بالاست.

سرهنگ سید غلامعلی نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۶ درصد تصادفات در استان به دلیل سرعت غیرمجاز، تخطی از سرعت غیرمجاز و واژگونی خودرو است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جزء استان‌هایی است زمینه بالایی در ثبت تخطی رانندگان از سرعت غیرمجاز دارد، افزود: آشنا نبودن با جاده، خستگی و خواب آلودگی مهمترین دلایل واژگونی خودرو از جاده است.


بیشتر بخوانید


نوربخش بر رعایت سرعت مطمئنه و همچنین استفاده از کمربند ایمنی از سوی رانندگان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز بیشتر مسافرت‌ها به صورت دسته جمعی و خانواده‌ای است، سرنشینان خودرو‌ها و خانواد‌ها نیز باید تذکر لازم را در خصوص رعایت سرعت مطمئنه به راننده اعلام کنند.

وی اظهار کرد: بی‌توجهی برخی از رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها به بستن کمربند ایمنی در سطح جاده‌های استان یکی از مهمترین مشکلات است که در همین راستا بیشترین اعمال قانون در سطح جاده‌های استان از سوی پلیس نیز در این زمینه است.

نوربخش از رانندگان و سرنشینان خودرو‌ها خواست تا در زمینه بستن کمربند ایمنی دقت بیشتری داشته باشند، تا در صورت بروز حادثه رانندگی از شدت جراحت کاسته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز دور دوم سفر‌های نوروزی و هشدار بارندگی در جاده‌های استان رانندگان باید نسبت به رعایت سرعت مطئنه و رعایت فاصله طولی بیشترین دقت را داشته باشند.

نوربخش گفت: محور‌های شهرکرد به شلمزار، بروجن به لردگان و لردگان به ایذه و یاسوج از جاده‌های پرتردد استان است، که به دلیل ترانزیت بودن این محور‌ها شاهد تردد بالا است.
وی افزود: بیشتر تصادف‌ها در سطح استان در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و در ساعت ۱۲ تا ۱۸ بوده است.

برچسب ها: پلیس راه ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار