اجرای طرح جهش تولید در ۲۳۶ هزار هکتار زمین کشاورزی آذربایجان‌غربی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای طرح جهش تولید در ۲۳۶ هزار هکتار زمین کشاورزی استان خبر داد.

پرویز وحدت گفت:۱۵۶ هزار و ۵۵۹ هکتار از اراضی استان در این طرح زیر کشت گندم قرار گرفته است که در یک هزار و ۱۴۴ روستا اجرایی شده و ۱۶ هزار و ۷۷۹ کشاورز در اجرای آن مشارکت دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: تاکنون حدود سه تن نخود علوفه‌ای وارد استان و کشت آن انجام شده است.

او گفت:این محصول یارانه‌دار است و پیگیر کشت آن در چندین شهرستان هستیم و بخاطر کمبود علوفه کشت آن بسیار مهم به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: در مرحله دوم کشت محصولات علوفه‌ای ۱۶ تن به ما ابلاغ شده است و مکاتبات لازم برای کشت بهاره محصول آماده می‌شویم.

 سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان  گفت: تا کنون با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است که ۳۰ دستگاه کارنده مستقیم است که گام بسیار مهمی است.

وحدت می گوید: پیگیری همزمان همه دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح و بانک‌ها می‌تواند تاثیر بسیاری در تسریع روند اجرائی این طرح داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.